![]() |
|
![]() |
|
Meslektaşların Soruları Hukukçu meslektaşların hukuki nitelikte sorularını birbirlerine yöneltecekleri mesleki yardımlaşma forumu. SADECE hukuk fakültesi mezunları ile hukuk profesyonellerinin (bilirkişi, icra müdürü vb.) yazışmasına açıktır. [Yeni Soru Sorun] |
![]() |
![]() |
#1 |
|
![]() Tüketicinin seçimlik hakları
MADDE 11 – (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici; a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme, b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme, c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme, ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme, seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. (2) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakları üretici veya ithalatçıya karşı da kullanılabilir. Bu fıkradaki hakların yerine getirilmesi konusunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur. Üretici veya ithalatçı, malın kendisi tarafından piyasaya sürülmesinden sonra ayıbın doğduğunu ispat ettiği takdirde sorumlu tutulmaz. (3) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir. Orantısızlığın tayininde malın ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır. (4) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi haklarından birinin seçilmesi durumunda bu talebin satıcıya, üreticiye veya ithalatçıya yöneltilmesinden itibaren azami otuz iş günü, konut ve tatil amaçlı taşınmazlarda ise altmış iş günü içinde yerine getirilmesi zorunludur. Ancak, bu Kanunun 58 inci maddesi uyarınca çıkarılan yönetmelik eki listede yer alan mallara ilişkin, tüketicinin ücretsiz onarım talebi, yönetmelikte belirlenen azami tamir süresi içinde yerine getirilir. Aksi hâlde tüketici diğer seçimlik haklarını kullanmakta serbesttir. (5) Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği durumlarda, ödemiş olduğu bedelin tümü veya bedelden yapılan indirim tutarı derhâl tüketiciye iade edilir. (6) Seçimlik hakların kullanılması nedeniyle ortaya çıkan tüm masraflar, tüketicinin seçtiği hakkı yerine getiren tarafça karşılanır. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte 11/1/2011 tarihli ve 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu hükümleri uyarınca tazminat da talep edebilir. YASA VE MADDE BU ŞEKİLDE İKEN YENİ ALINAN VE ŞARJ OLMAYAN KENDİKENDİEN KAPANAN CEP TELEFONU İÇİN;AYIPLI İHTARINDA BULUNDUĞUMUZ VE YENİSİNİ VEYA BEDELİNİ İSTEDİĞİMİZ HAKEM HEYETİ DER Kİ"ELEKTRONİK EŞYADA 3 KERE SERVİSE GİTME ZORUNLULUĞU VAR" BEN BÖYLE BİR YÖNETMELİK VEYA EK MEVZUAT BULAMADIM,BULAN YARDIM ETSİN! ![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik
KURUM: Sanayi ve Ticaret Bakanlığı KABUL TARİHİ: 14.06.2003 R.G. TARİHİ: 14.06.2003 R.G. NO: 25138 Diğer Yükümlülükler Madde 14 - Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın; (DEĞİŞİK BENT RGT: 24.04.2011 RG NO: 27914) (YÜR. TAR.: 24.05.2011) (KOD 1) a) Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde en az dört defa veya imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı tarafından belirlenen garanti süresi içerisinde altı defa arızalanmasının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması, b) Tamiri için gereken azami sürenin aşılması, c) Firmanın servis istasyonunun, servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırasıyla satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçı-üreticisinden birisinin düzenleyeceği raporla arızanın tamirinin mümkün bulunmadığının belirlenmesi, durumlarında, tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir. Bu maddenin (c) bendinde belirtilen raporun, tüketicinin başvuru tarihinden itibaren yedi gün içerisinde düzenlenmesi zorunludur. Tüketici, raporun belirtilen süre içerisinde düzenlenmemesi veya raporu kabul etmemesi hallerinde, ilgili tüketici sorunları hakem heyetine başvurarak mevcut durumun tespit edilmesini isteyebilir. http://www.turkhukuksitesi.com/showthread.php?t=61194 |
![]() |
#3 |
|
![]() (4) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi haklarından birinin seçilmesi durumunda bu talebin satıcıya, üreticiye veya ithalatçıya yöneltilmesinden itibaren azami otuz iş günü, konut ve tatil amaçlı taşınmazlarda ise altmış iş günü içinde yerine getirilmesi zorunludur. Ancak, bu Kanunun 58 inci maddesi uyarınca çıkarılan yönetmelik eki listede yer alan mallara ilişkin, tüketicinin ücretsiz onarım talebi, yönetmelikte belirlenen azami tamir süresi içinde yerine getirilir. Aksi hâlde tüketici diğer seçimlik haklarını kullanmakta serbesttir.
EKLİ LİSTE NEDİR?HANGİ MALLAR?ELEKTRONİK MALLAR DİYE BİR AYRIM YOK,AYRICA ÜCRETSİZ ONARIM TALEBİNDE DEĞİL AYIPSIZ MİSLİ İLE DEĞİŞTİRLMESİNİ İSTEDİK...HAKEM HEYETİ BAŞVURUYU ALMIYOR!!!3 KERE SERVİSE GİTME ŞARTI NDAN BAHSEDİLİYOR BU DÜZENLEME NEREDE? ![]() |
![]() |
#4 | |||||||||||||||||||
|
![]()
(MÜLGA BENT RGT: 24.04.2011 RG NO: 27914) (YÜR. TAR.: 24.05.2011) a) Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması, **** Üç kez arızalanma şartı yönetmeliğin eski hali.. |
![]() |
#5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
![]() Sayın BAŞAR,
Mesajlarınızdan anladığım kadarıyla herhangi bir şekilde onarım hakkınızı kullanmadınız? Dolayısıyla onarım hakkının kullanılmasından sonraki prosedürün işletilmeye çalışılması doğru değildir. Siz onarım hakkına başvurmadan; seçimlik hakkınızı ayıpsız misli ile değişim yönünde kullanmış olduğunuzdan buna göre inceleme yapılıp karar verilmesi gerekmektedir. Şayet ilk başta onarım hakkınızı kullanmış iseniz ancak o zaman garanti süresi içerisinde kaç kez onarım hakkının kullanıldığı v.b. düzenlemelere göre inceleme yapılabilir. |
![]() |
Şu anda Bu Konuyu Okuyan Ziyaretçiler : 1 (0 Site Üyesi ve 1 konuk) | |
|
![]() |
||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Yanıt | Son Mesaj |
Ayipli Malin İadesİ | just-ice | Meslektaşların Soruları | 5 | 09-07-2014 22:41 |
Vadelİ SatiŞ ,ayipli Mal | orhan oğuz | Meslektaşların Soruları | 1 | 06-12-2011 18:19 |
Ayipli Gazoz | av.sgenc | Meslektaşların Soruları | 11 | 29-07-2011 16:23 |
Ayipli Maldan kim sorumlu | ndl | Meslektaşların Soruları | 1 | 17-06-2011 07:47 |
AYIPLI MAL ve izlenebilecek yol | Pınar | Meslektaşların Soruları | 11 | 09-09-2008 22:18 |
Türk Hukuk Sitesi (1997 - 2016) © Sitenin Tüm Hakları Saklıdır. Kurallar, yararlanma şartları, site sözleşmesi ve çekinceler için buraya tıklayınız. Site içeriği izinsiz başka site ya da medyalarda yayınlanamaz. Türk Hukuk Sitesi, ağır çalışma şartları içinde büyük bir mesleki mücadele veren ve en zor koşullar altında dahi "Adalet" savaşından yılmayan Türk Hukukçuları ile Hukukun üstünlüğü ilkesine inanan tüm Hukukseverlere adanmıştır. Sitemiz ticari kaygılardan uzak, ücretsiz bir sitedir ve her meslekten hukukçular tarafından hazırlanmakta ve yönetilmektedir. |