![]() |
|
![]() |
|
Meslektaşların Soruları Hukukçu meslektaşların hukuki nitelikte sorularını birbirlerine yöneltecekleri mesleki yardımlaşma forumu. SADECE hukuk fakültesi mezunları ile hukuk profesyonellerinin (bilirkişi, icra müdürü vb.) yazışmasına açıktır. [Yeni Soru Sorun] |
![]() |
![]() |
#1 |
|
![]() Sayın Mestektaşlarım
hemen konuyu size aktarmak istiyorum . Müvekkili olduğum şirket bir alışveriş merkezine alüminyum işleri yapıyor. İş tamamlanıp fatura kesildikten bir ay kadar sonra ufak bir alüminyum parçası müşterinin üzerine düşüyor. müşteri yaygara yaptığın için hastaneye götürülüyor ama hiç bir şeyi çıkmıyor. Bu olaydan 15 gün sonra malın ayıplı olduğuna dair bir ihbarname tarafıma ulaştı. İhtarname 6102 s. kanunun 23. maddesine göre zamnında yapılmamıştır. Bu ihbarnamede hangi seçimlik hakkı kullnadıklarına dair bir maddede yoktur. müvekkil firma olay günü hemen düşen parçayı yerine monte etmiştir. Ancak elimizde buna ilşkin yazılı bir belge yoktur. Bu ihbara nasıl bir cevap yazmalıyım. Parçanın onarıldığına dair yazılı bir tutanak alışveriş merkezinden istemelimiyim.? NOT: MÜŞTERİ HENÜZ TAZMİNAT DAVASI AÇMAMIŞTIR. Sorularıma cevap vermenizi rica ederim. Saygılarımla |
![]() |
#2 | |||||||||||||||||||||||
|
![]()
-Parça'nın neden düştüğü belli mi? (rüzgar, fırtına gibi sebepler olabilir mi?) -Müvekkilinizin düşen parçayı monte ederken, neden düştüğüne ilişkin yapmış olduğu bir tespit var mı? -Parçanın onarıldığını tanıkla dahi ispatlayabilirsiniz. -İhbarname'de neyi ihbar etmişler? Sadece malın düştüğünü ve sorumluluğun sizde olduğunu mu söylemişler? |
![]() |
#3 |
|
![]() Sayın Ali Bey
Parça muhtemelen gevşeme yada çarpma sonucu düşmüş. Teknik servisin tespiti bu yönde. İhtarnamede ihtarın konusu olarak " ayıp ihbarımızın bildirimi ve şirketimiz aleyhine ileri sürülebilecek maddi ve manevi zararlara ilişkin tüm tazminatların rücu edileceğinin ihtarıdır" şeklinde bir açıklama var. |
![]() |
#4 | |||||||||||||||||||
|
![]() TTK m. 23/c'den atıfla BK m. 223/2'deki;
uygulanacaktır. Düşen parça müvekkilinizce aynı gün onarıldığına göre, maddeki "hemen bildirim" gerçekleşmiş. Onarım kabul edilerek satıcı-alıcı arasındaki sorun çözümlenmiş(15 gün sonra çekilen ihtardaki ayıplı mal iddiası müvekkilinizi bağlamaz). Dolayısıyla, ayıplı malın iadesi gibi bir ihtilaf yok. Sorun; müşteri tazminat talebinde bulunursa ne olacağıdır. Olası talepte müvekkiliniz, sorumsuzluğunu/kusursuzluğunu ispat etmek zorunda kalacaktır. Aksi halde kusuru oranında sorumlu olacaktır. İhtara cevap vermeniz bence gereksiz. Müvekkiliniz tam kusurlu olmadığı sürece, tüm tazminatın rücu edilmesi söz konusu olmaz, diye düşünüyorum. |
![]() |
Şu anda Bu Konuyu Okuyan Ziyaretçiler : 1 (0 Site Üyesi ve 1 konuk) | |
|
![]() |
||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Yanıt | Son Mesaj |
Ayıplı Mal | Av. Bahadır ÖZTÜRK | Meslektaşların Soruları | 6 | 07-11-2012 23:56 |
Ayıplı Mal -Ayıplı Otomobil- Konusunda Emsal Bir Hukuk Genel Kurulu Kararı | Av. Levent Kıray | Tüketicinin Korunması Hukuku Çalışma Grubu | 16 | 13-08-2012 08:55 |
İlamlı Takibe Dayanak Teşkil Eden Usulsüz Hesap Kat İhtarına İtiraz Etmeyen Borçlunun İlamsız Takipte Hesap Kat İhtarına İtirazı | dogukansavas | Meslektaşların Soruları | 0 | 19-07-2012 10:15 |
davaya cevap dilekçesi, cevaba cevap dilekçesi,bilirkişi raporuna karşı beyanlar konusunda süre | av.sgenc | Meslektaşların Soruları | 12 | 08-10-2011 20:50 |
ayıplı mal | johnross | Tüketicinin Korunması Hukuku Çalışma Grubu | 7 | 09-04-2009 12:03 |
Türk Hukuk Sitesi (1997 - 2016) © Sitenin Tüm Hakları Saklıdır. Kurallar, yararlanma şartları, site sözleşmesi ve çekinceler için buraya tıklayınız. Site içeriği izinsiz başka site ya da medyalarda yayınlanamaz. Türk Hukuk Sitesi, ağır çalışma şartları içinde büyük bir mesleki mücadele veren ve en zor koşullar altında dahi "Adalet" savaşından yılmayan Türk Hukukçuları ile Hukukun üstünlüğü ilkesine inanan tüm Hukukseverlere adanmıştır. Sitemiz ticari kaygılardan uzak, ücretsiz bir sitedir ve her meslekten hukukçular tarafından hazırlanmakta ve yönetilmektedir. |