Sayın SEÇGİN,
 |
Alıntı: |
 |
|
|
 |
Yazan MAHMUT SEÇGİN |
 |
|
|
|
|
|
|
Müvekkil ile idare arasında imzalanan sözleşme gereğince, müvekkil bir takım yapım işleri üstlenmiştir...
|
|
 |
|
 |
|
4735 S.K. kapsamında bir ihale sözleşmesinden bahsediyorsunuz?
 |
Alıntı: |
 |
|
|
 |
Yazan MAHMUT SEÇGİN |
 |
|
|
|
|
|
|
...geçici kabul komisyon tutanağı düzenlenerek "ekte sunulu 100 maddeden oluşan listedeki eksik ve kusurlu işlerin giderilmesi halinde geçici kabul yapılmış sayılır" denilmiştir. Eksikliklerin giderilmesi için müvekkile 1 aylık süre verilmiş ve sürenin sonunda müvekkil idareye başvuarak giderildiğini bildirmiştir...
|
|
 |
|
 |
|
Yapım İşleri Genel Şartnamesi m.42/5 anlamında bir kabul mü; yoksa henüz YİGŞ m.42/2 anlamında kabul yapılabilecek şekilde değil mi anlaşılmıyor? Devamındaki anlatımınız 42/2'ye henüz uygun olmadığı izlenimi uyandırıyor? Genel olarak ifade etmek gerekirse: bu listedeki eksiklerin ve kusurların belirtilen sürede giderilmemesi müvekkilinize cezai şart uygulanmasına ve nama ifa olasılığının husulüne sebep olur. (YİGŞ m.42'yi inceleyiniz). Sonradan bildirilen eksikler için müvekkilinizin cezai şart sürecine girdiğinin kabul edilmemesi gerektiği kanaatindeyim.
 |
Alıntı: |
 |
|
|
 |
Yazan MAHMUT SEÇGİN |
 |
|
|
|
|
|
|
... Ancak bu kez idare, ilk listede belirtilenlerden hariç başkaca kalemlerde bir düzine eksiklik ve kusurlu işler çıkarmış bunların da giderilmemesi halinde geçici kabulün yapılmayacağını belirtmiştir. Bu durumda, idarenin ilk belirtilen listeden hariç başkaca eksik veya kusurlu işler tespit etmesi hukuken mümkün müdür? Yoksa ilk geçici kabul komisyonu tarafından tespit edilenlerle bağlı mıdır? Şayet ilk tespit ile bağlı ise bu durumda geçici kabulü yapmaması işi sürüncemede bırakması olarak kabül edilmez mi? Ayrıca idareye sözleşmede kararlaştırılan cezai şart yüklenemez mi?
|
|
 |
|
 |
|
Müvekkiliniz, işi sözleşmeye uygun olarak ifa etmek zorundadır. Geçici kabulün yapılmış olması dahi "işin" ifa edildiği; idarenin söz konusu işi "tesellüm ettiği" anlamına gelmez. İdare, geçici kabulü yaptıktan sonra dahi husule gelen eksikleri/kusurları müvekkilinize tamamlatma hakkını haizdir ve müvekkiliniz, sözleşmeye uygun olarak işi ifa etmediği sürece "kesin kabul"ü yapmaz. Dolayısıyla idarenin eksiklik ve kusurlar yönünden ilk tutanakla bağlı olması gibi bir durum söz konusu değildir. Değerlendirmeniz gerekenin ilk tutanak/ikinci tutanak farkı değil de müvekkilinizin işi, sözleşmeye uygun olarak ifa edip etmediği olduğu kanaatindeyim. Bu meyanda iş, YİGŞ m.42 anlamında geçici kabule hazır mı değil mi bu husus üzerinde durarak şayet hazır ise yapı denetim firmasına ve idareye ihtarname gönderebilirsiniz (geçici kabule hazır olduğu tarihin belirlenmesi amaçlı) ve/veya ( müvekkiliniz razı ise) şartları oluşmuş ise idarenin nefaset farkı keserek geçici kabulü yapmasını talep edebilirsiniz. Yapı denetim firması da idare de iş, geçici kabule hazır olmasına rağmen "geçici kabul tespiti"ni yapmazsa mahkemece işin aşamasının tespitini yaptırıp ileride müvekkilinizin zarar görmemesini (gecikme v.s.) sağlayabilir; ayrıca (geçici kabul aşamasındaki bu durumdan mütevellit) kesin kabul aşaması geciktirilirse idareye dava ikame edebilirsiniz...
(diye düşünüyorum

)
Saygılar...