![]() |
|
![]() |
|
Meslektaşların Soruları Hukukçu meslektaşların hukuki nitelikte sorularını birbirlerine yöneltecekleri mesleki yardımlaşma forumu. SADECE hukuk fakültesi mezunları ile hukuk profesyonellerinin (bilirkişi, icra müdürü vb.) yazışmasına açıktır. [Yeni Soru Sorun] |
![]() |
![]() |
#1 |
|
![]() merhabalar...
bizim şöyle bir sorunumuz var. müvekkil ikinci el araç alıyor, almadan önce araçta sorun var mı yok mu diye yetkili servise sokup kontrol ettiriyor. yapılan kontroller sırasında araçta 4 parçada boya oldupu söylenip raporu veriliyor. şahıs bu rapora güvenerek aracı alıyor. Araç alındıktan bir müddet sonra satmak istenildiğinde araçta servisin söylediği 4 parça haricinde tavanında ve 2 ayrı parçasında da boya olduğu tespit ediliyor. bunun üzerine araç sahibi yetkili servisle görüşmesine rağmen herhangibir sonuç alamıyor. şahısların bu konu ile ilgili yapması gereken şeyler var mıdır?? varsa nelerdir?? hangi hukuki yollara başvurabilir.? saygılar... |
![]() |
#2 |
|
![]() Sayın meslekdaşım,
Pratik bir çözüm olduğunu zannetmiyorum. Çünkü, servisin raporu büyük ihtimalle yazılı değil, şifahidir. Ücret ödendiğine dair bir belge olduğunu da sanmıyorum. Bu durumda servis olayı hatırlamadığını, yahut o anki tespitlerin öyle olduğunu, ya da diğer kısımların sonradan boyandığını söyleyebilir. İspat sorununu bir şekilde aşsanız bile, hatalı ekspertizden doğan zararı ve zararla fiil arasındaki illiyeti nasıl ispatlayacaksınız? Ben olsam, böyle bir davayı kabul etmem. Selamlar... |
![]() |
#3 |
|
![]() sayın dursun,
öncelikle servisten 35 tl karşılığında alınan ekpertiz yada genel bilgi kontrol raporu var. raporta yazı ile nerelerde boya olduğu belirtiliyor. olay çok yeni olduğu için(1 hafta) tespit davası ile aracın neresinde boya olduğunu tespit ettirebiliriz. bndan sonra neler yapılabilir o önemli aslında... saygılar... |
![]() |
#4 |
|
![]() Sayın meslekdaşım,
Önyargılarım için özür dilerim. Siz, başka bir servisten, yeni durumu gösteren bir rapor alıp, eğer ilk rapordaki yanlışlık olmasa idi, bu aracı almayacağınızı, servisin bu hatasından dolayı meydana gelen zararı kanıtladığınız takdirde aradaki farkın servise ödetilmesini (müterafık kusur sahibi satıcı ile birlikte müştereken ve müteselsilen) isteyebilirsiniz diye düşünüyorum. Başarılar. 18.07.2009, 1328 |
![]() |
#5 |
|
![]() verdiğiniz bilgiler için teşekkürler...
|
![]() |
Şu anda Bu Konuyu Okuyan Ziyaretçiler : 1 (0 Site Üyesi ve 1 konuk) | |
|
![]() |
||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Yanıt | Son Mesaj |
Vasi Tayini-sağlık Raporu -raporu verecek makam | avkaratas | Meslektaşların Soruları | 8 | 08-07-2024 16:38 |
çeke bankaca yanlış ticaret ünvanı yazılması sonucu açılan yanlış takip | melis aksu | Meslektaşların Soruları | 1 | 27-03-2008 00:23 |
Bilirkişi Raporu | SPARTACUS | Meslektaşların Soruları | 6 | 26-12-2007 10:43 |
Trafik kazası - Adli Tıp K. Raporu - Karayolları Müh. Raporu - Kusur Durumu | ottomann | Meslektaşların Soruları | 5 | 02-12-2007 22:27 |
Adli Tıp Raporu | hande | Hukuk Soruları Arşivi | 2 | 22-10-2004 13:19 |
Türk Hukuk Sitesi (1997 - 2016) © Sitenin Tüm Hakları Saklıdır. Kurallar, yararlanma şartları, site sözleşmesi ve çekinceler için buraya tıklayınız. Site içeriği izinsiz başka site ya da medyalarda yayınlanamaz. Türk Hukuk Sitesi, ağır çalışma şartları içinde büyük bir mesleki mücadele veren ve en zor koşullar altında dahi "Adalet" savaşından yılmayan Türk Hukukçuları ile Hukukun üstünlüğü ilkesine inanan tüm Hukukseverlere adanmıştır. Sitemiz ticari kaygılardan uzak, ücretsiz bir sitedir ve her meslekten hukukçular tarafından hazırlanmakta ve yönetilmektedir. |