|
|
|
|
sayın meslektaşlarım ilk defa karşılaştığım bi konu ; valilik il tarım müdürlüğü idari para cezası uyguluyor müvekkil bunu 15 günlük süre içerisinde maliyeye yatırıyor ve sonrasında biz sulh ceza da itiraz ettik. İtirazımız reddedildi bu karara karşı da asliye cezaya itiraz ettik ve itirazımız kabul oldu. Kararda sadece itirazın kabulüne diyor. Biz şimdi yatırdığımız parayı nasıl alacağız. İl tarım müdürlüğüne karşı ilamsız takip yapsak olur mu ve burda para maliyeye yattığı için maliyeye mi takip yapmamız lazım kararsız kaldım. Daha önceden bu tarz bi durumla karşılaşan arkadaşlardan yardım bekliyorum.
|
|
 |
|
 |
|
1- İdari para cezalarını öderken ihtirazi kayıtta bulunma zorunluluğu bulunmamaktadır. Tam tersine Kabahatler Kanunu'nun 17/6 ( madde metni alt tarafa eklenmiştir. ) gereği olarak "İdari para cezasını kanun yoluna başvurmadan önce ödeyen kişiden bunun dörtte üçü tahsil edilir. Peşin ödeme, kişinin bu karara karşı kanun yoluna başvurma hakkını etkilemez."
 |
Alıntı: |
 |
|
|
|
|
|
|
|
Sinerji Mevzuat ve İçtihat Programları
**************************************
Kanun No: 5326
Kabahatler Kanunu (YÜR. TAR.: 01.06.2005)
Kabul Tarihi: 30.03.2005
R.G. Tarihi: 31.03.2005
R.G. No: 25772
İdari para cezası
MADDE 17 - (1) İdari para cezası, maktu veya nispi olabilir.
(2) İdari para cezası, kanunda alt ve üst sınırı gösterilmek suretiyle de belirlenebilir. Bu durumda, idari para cezasının miktarı belirlenirken işlenen kabahatin haksızlık içeriği ile failin kusuru ve ekonomik durumu birlikte göz önünde bulundurulur.
(DEĞİŞİK FIKRA RGT: 19.12.2006 RG NO: 26381 KANUN NO: 5560/32) (KOD 1)
(3) 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununa ekli (I), (II) ve (III) sayılı cetvellerde yer alan kamu idareleri tarafından verilen idarî para cezalarının ilgili kanunlarında 1/6/2005 tarihinden sonra belirlenen oranın dışındaki kısmı ile Cumhuriyet başsavcılıkları ve mahkemeler tarafından verilen idarî para cezaları Genel Bütçeye gelir kaydedilir. Sosyal güvenlik kurumları ile mahalli idareler tarafından verilen idarî para cezaları kendi bütçelerine gelir kaydedilir. Diğer kamu kurum ve kuruluşları tarafından verilen idarî para cezaları ise, ilgili kanunlarındaki hükümler saklı kalmak kaydıyla, Genel Bütçeye gelir kaydedilir. Kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarının verdiği para cezaları, kendi kanunlarındaki hükümlere tâbidir. Kişinin ekonomik durumunun müsait olmaması halinde, idarî para cezasının, ilk taksitinin peşin ödenmesi koşuluyla, bir yıl içinde ve dört eşit taksit halinde ödenmesine karar verilebilir. Taksitlerin zamanında ve tam olarak ödenmemesi halinde, idarî para cezasının kalan kısmının tamamı tahsil edilir.
(DEĞİŞİK FIKRA RGT: 19.12.2006 RG NO: 26381 KANUN NO: 5560/32) (KOD 1)
(4) Genel Bütçeye gelir kaydedilmesi gereken idarî para cezalarına ilişkin kesinleşen kararlar, 21/7/1953 tarihli ve 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun hükümlerine göre tahsil edilmek üzere Maliye Bakanlığınca belirlenecek tahsil dairelerine gönderilir. Sosyal güvenlik kurumları ve mahalli idareler tarafından verilen idarî para cezaları, ilgili kanunlarında aksine hüküm bulunmadığı takdirde, Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun hükümlerine göre kendileri tarafından tahsil olunur. Diğer kamu kurum ve kuruluşları tarafından verilen ve Genel Bütçeye gelir kaydedilmesi gerekmeyen idarî para cezaları, ilgili kanunlarında özel hüküm bulunmadığı takdirde genel hükümlere göre tahsil olunur.
(5) İdari para cezası tamamen tahsil edildikten itibaren en geç bir ay içinde durum, ilgili kamu kurum ve kuruluşuna bildirilir.
(6) Kabahat dolayısıyla idari para cezası veren kamu görevlisi, ilgilinin rıza göstermesi halinde bunun tahsilatını derhal kendisi gerçekleştirir. İdari para cezasını kanun yoluna başvurmadan önce ödeyen kişiden bunun dörtte üçü tahsil edilir. Peşin ödeme, kişinin bu karara karşı kanun yoluna başvurma hakkını etkilemez.
(7) İdari para cezaları her takvim yılı başından geçerli olmak üzere o yıl için 4.1.1961 tarihli ve 213 sayılı Vergi Usul Kanununun mükerrer 298 inci maddesi hükümleri uyarınca tespit ve ilân edilen yeniden değerleme oranında artırılarak uygulanır. Bu suretle idari para cezasının hesabında bir Türk Lirasının küsuru dikkate alınmaz. Bu fıkra hükmü, nispi nitelikteki idari para cezaları açısından uygulanmaz.
|
|
 |
|
 |
|
2- Kabahatler Kanunu'nun 29. maddesi ( madde metni alt tarafa eklenmiştir. )gereğince mahkeme idari para cezası verilme işlemini hukuka aykırı bulursa "idari yaptırım kararının kaldırılmasına" karar verir. Yaptırım kararının kalkmasıyla idarenin aldığı para cezasının hukuki temeli ortadan kalktığından idarece alınan cezanın iade edilmesi gerekir. İade için kararda ayrıca hüküm bulunmasına ihtiyaç bulunmamaktadır.
 |
Alıntı: |
 |
|
|
|
|
|
|
|
Sinerji Mevzuat ve İçtihat Programları
**************************************
Kanun No: 5326
Kabahatler Kanunu (YÜR. TAR.: 01.06.2005)
Kabul Tarihi: 30.03.2005
R.G. Tarihi: 31.03.2005
R.G. No: 25772
İtiraz yolu
MADDE 29 - (1) Mahkemenin verdiği son karara karşı, (DEĞİŞİK İBARE RGT: 14.04.2011 RG NO: 27905 KANUN NO: 6217/27) (KOD 1) Ceza Muhakemesi Kanununa göre itiraz edilebilir. Bu itiraz, kararın tebliği tarihten itibaren en geç yedi gün içinde yapılır.
(2) İtirazla ilgili karar, dosya üzerinden inceleme yapılarak verilir.
(3) Mahkeme, her bir itirazla ilgili olarak "itirazın kabulüne" veya "itirazın reddine" karar verir.
(4) Mahkemenin verdiği karar taraflara tebliğ edilir. Vekil olarak avukatla temsil edilme halinde ayrıca taraflara tebligat yapılmaz.
(DEĞİŞİK FIKRA RGT: 14.04.2011 RG NO: 27905 KANUN NO: 6217/27) (KOD 1)
(5) İdari yaptırım kararının ağır ceza mahkemesi tarafından verilmesi halinde bu karara karşı Ceza Muhakemesi Kanununa göre itiraz edilebilir.
|
|
 |
|
 |
|
Teşekkürler...