![]() |
|
![]() |
|
Meslektaşların Soruları Hukukçu meslektaşların hukuki nitelikte sorularını birbirlerine yöneltecekleri mesleki yardımlaşma forumu. SADECE hukuk fakültesi mezunları ile hukuk profesyonellerinin (bilirkişi, icra müdürü vb.) yazışmasına açıktır. [Yeni Soru Sorun] |
![]() |
![]() |
#1 |
|
![]() İyi akşamlar.Müvekkilim iki üç ay önce aranıp bir yıl önce yaptırdığı check up üyeliği sebebiyle beş yüz lira yatırması gerektiği kendine söyleniyor.Halbuki hiçbir şekilde üye olma durumu yok.İtiraz edip telefonunu kapatiyor.Bugün ise avukat olduğunu söyleyen biri arayıp mahkmeye gidileceğini borcun bin dört yüz tl olduğunu söylüyor.İlk aranmada kredi kartından borcu yatırmış, ancak sonra telefon dolandırıcılığıyla ilgili haberleri görünce bankanın genel merkezine fax çekip parayı iade almış.Sözleşmemi iptal edin dediģi halde borcu olduğundan iptal edilemeyeceği bildirilmiş.Şimdi müvekkilimizin hak kaybına uğramaması için nasıl bir yol izlemeliyiz?Bu tür olaylar çok sık gerçekleşmeye başlamıştır.Saygılarımla.
|
![]() |
#2 |
|
![]() BENCE HİÇ BİR ŞEY YAPMAYIN.Çünkü ellerinde ne var karşı tarafın?Hiç bir şey.
|
![]() |
#3 |
|
![]() Hiçbir şey yapmamak çözüm deģil.Vatandaşın biri inanmasa öbürü aldanıyor.Önemli olan böyle bir olayla karşılaşınca izlenecek yolu bilip vatandaşın emeğini haksız yere almak isteyenlerin önlerini kesmektir.Birşey yapmayalım dersek de de bir gün buna benzer bir olaya biz bile aldanabiliriz.Yukardaki olaya benzer sıkça karşılaşılan durumlardan biri de faturaya yansıyan haberimiz olmadan operatòr üzetinden üye olduğumuz şeylerin(fazlaca) bedelleri..Üstelik telefon bayisine üye olmadığımızı dahi söylesek mecbur o faturayı ödüyoruz.Benzer olaylar çok fazla.Bu sebeble nasıl bir yol izlenmeli,ne yapılmalı, operatörlerin sorumluluğuna nasıl gidip daha dikkatli davranmaları sağlanmalı...Önemli bir konu olduğunu düşünüyorum.Saygılarımla.
|
![]() |
#4 |
|
![]() Eğer gerçekten dolandırıcılığa maruz kaldığınızı düşünüyorsanız, yani sizin hiçbir dahliniz olmadan sizin adınıza bir abonelik sözleşmesi oluşturulmuş ve sizden tahsilat yapılmaya çalışılıyorsa, izlenecek yolun açık olduğunu düşünüyorum: Savcılığa suç duyurusunda bulunmak.
Ancak anlattığınız tarzdaki olaylar uygulamada genellikle bu şekilde olmuyor. Size operatör tarafından gönderilen bir mesaja "EVET", "ONAYLIYORUM" vs. yazmak suretiyle geri göndermeniz sonucu bu tip sözleşmeler kuruluyor ve bu durumda da sizin kabulünüz olduğundan haliyle siz de sözleşmeyle bağlı hale geliyorsunuz. Ben başınıza gelenin ikinci durum olduğunu düşünüyorum. Muhtemelen müvekkiliniz yeterince dikkatli olmadan bir mesajı bu şekilde onaylayarak geri göndermiş ve sözleşmeyi kurmuş. Bunu şu anda hatırlamıyor veya pişman olduğunu için size söylemiyor olabilir ama olayın bu şekilde gerçekleşmiş olma ihtimali bence oldukça fazla. Eğer durum buysa bu durumda sözleşmenin kurulmuş olduğunu ve bu parayı da sizden tahsil edebileceklerini söylemeye gerek yok diye düşünüyorum. Benim naçizane tavsiyem, avukat olarak karşı tarafın avukatıyla görüşmeniz. Madem devrede bir meslektaşımız var, kendisini arayıp olayın gelişimi hakkında bilgi alabilirsiniz. Eğer hukuki bir dayanakları yoksa bunu bu görüşmede öğrenir ve ödeme yapmazsınız. Ama müvekkilinizin bir şekilde unuttuğu bir kabulü/onay eylemi vs. varsa, bu durumu da gerekirse operatör kayıtlarınızdan vs. teyid edip, kendinizi ona göre hazırlar, hatta haklılarsa ödeme yaparsınız. |
![]() |
#5 |
|
![]() Sayin admin, ikinci durum sayıca çok fazla vatandaşı zor durumda bırakmaktadır.Hiç kullanılmayan hizmetin bedelini yanlışlıkla evete basılmış(diyelim ki öyle ), sözleşme kurulmuştur diye mağdur taraf ödemek zorunda mıdır? Üstelik bu gibi bedeller faturaya yansıtılılmaktadır ve habersiz gerçekleştirilen bir aylık abonelik boyunca tek mesaj dahi gelmemektedir.Kişi ancak fatura bedelini ödeyeceği zanan durumdan haberdar olmaktadır.Ortada hiç kullanılmayan, haberiniz olmadan ve sözde izinle devam eden, operatörü kullanan tarafı borclandıran bir haksızlık olduğu düşüncesindeyim.İlerde çok yüksek bedeller yansıtılmaya başlandığında bu sıkıntının artacağı inancındayım.
Ayrıca ilk durumda da hiç kullanılmayan bir hizmet söz konusudur.Diyelim ki müvekkilimiz onay verdi, sonra unuttuğunu hatırladı ve bize söyleyemedi.Bir yıl gibi uzun bir süre boyunca müvekkilime tek bir mesaj dahi neden gelmez?Belirli aralıklarla tüketiciye neden bilgi verilmez?Yani en azından bu kendine has ozellikteki sözleşmeler de aralıklı olarak yapılan bildirimlerle sorumluluk tüketici lehine bir nebze azaltılarak, onay verilmiş olsa bile sözleşme habersiz devam etmeden bitirilmiş olur. Faturaya yansıtılan bedellerin bildirimlerini yapılmasının zor olduğunu düşünmüyorum ki operatörlerin farklı hizmetlere üyelik için bildirimleri sürekli telefonlarımıza gelmektedir. Savcılığa suç duyurusunda bulunulsa ve fatura bedeli ödenmese..Tüketici hakem heyetlerine başvurulsa..İzlenecek yollar neler olabilir?Bilgisi veya buna benzer davası olan üstatlarımızdan paylaşım, karar vs. bekliyorum.Saygılarımla. |
![]() |
#6 |
|
![]() "Benim naçizane tavsiyem, avukat olarak karşı tarafın avukatıyla görüşmeniz. Madem devrede bir meslektaşımız var, kendisini arayıp olayın gelişimi hakkında bilgi alabilirsiniz."
Meslekdaşla görüşme konusunda hemfikiriz.Neticelenmesini bekliyoruz. |
![]() |
#7 |
|
![]() Yukarıda da arz ettiğim üzere sözleşmenin sizin haberiniz olmadan kurulması ile sizin dahlinizle ama yanılgıya düşmeniz suretiyle kurulması arasında ciddi bir fark var ve sorunuzun yanıtlanabilmesi için de tam olarak hangi durumun söz konusu olduğu bilmek gerek.
Eğer ikinci durum söz konusuysa BK'nın irade beyanlarında yanılgıya ilişkin maddeleri (BK30-35 arası) oldukça açık ve 39.madde de yol haritanızı da çiziyor diye düşünüyorum. Ama elbette 35. maddeyi dikkate almanız gerekiyor. |
![]() |
Şu anda Bu Konuyu Okuyan Ziyaretçiler : 1 (0 Site Üyesi ve 1 konuk) | |
|
![]() |
||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Yanıt | Son Mesaj |
uyap üzerinden mobil imza ile imzalama sorunu | av.ertürkyıldız | Hukuk ve Bilgisayar Yazılımları | 7 | 05-05-2013 23:17 |
Yanlış kişiye karşı gerçekleştirilen takip | oguzhand0 | Meslektaşların Soruları | 10 | 24-08-2012 14:58 |
E- Devlet Kapısı Üzerinden Gerçekleştirilen Hizmetlere İlişkin Taahhütname | Admin | Borçlar Hukuku Çalışma Grubu | 9 | 13-01-2011 12:12 |
mobil kanun | Adli Tip | Ticari Duyurular | 2 | 24-09-2007 23:17 |
tsmf tarafından gerçekleştirilen ihalelerin feshi davasında yetkili mahkeme | av.bahar61 | Meslektaşların Soruları | 3 | 21-06-2007 09:07 |
Türk Hukuk Sitesi (1997 - 2016) © Sitenin Tüm Hakları Saklıdır. Kurallar, yararlanma şartları, site sözleşmesi ve çekinceler için buraya tıklayınız. Site içeriği izinsiz başka site ya da medyalarda yayınlanamaz. Türk Hukuk Sitesi, ağır çalışma şartları içinde büyük bir mesleki mücadele veren ve en zor koşullar altında dahi "Adalet" savaşından yılmayan Türk Hukukçuları ile Hukukun üstünlüğü ilkesine inanan tüm Hukukseverlere adanmıştır. Sitemiz ticari kaygılardan uzak, ücretsiz bir sitedir ve her meslekten hukukçular tarafından hazırlanmakta ve yönetilmektedir. |