|
|
|
|
Telefon şirketleri İcraya gidebilmek için hesabın kapatıldığına ilişkin bir ihtar göndermek mecburiyetinde midirler? Böyle bir ihbarnamenin tebliği gerekir mi? Adres değişikliği bildirilmediği halde bu adrese yapılan tebliğ geçerli bir tebliğ midir? Noter kanalıyla yapıması zorunlu mudur?
İkinci sorum da son zamanlarda yapılan taahhütlerde yer alan cezai şartlara ilişkin olacak. Bu cezai şartlarda taahhüt edilen zamandan önce sözleşmenin herhangi bir nedenle sona ermesi halinde (bu anlam gelen bütün olasılıkları sayan 2 parağraflık bir cümle taahütte mevcut), sözleşme süresince ödemekle yükümlü olduğunuz abonman bedelinin cezai şart olarak alınması mümkün müdür? Buna benzer birşey gayrimenkul kiralarında mevcut ancak yeniden kiraya verilmesi zor olan bu kiralarda boş kalan süre istenebilirken, burda maddi bir kira söz konusu olmamasına rağmen bu ücretlerin alınması bana mantıksız geliyor.
Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.
|
|
 |
|
 |
|
Sayın tomas,
Sorduğunuz ilk dört soru için

, ihtara gerek yok diyorum.
Beşinci (sizce ikinci) soru için ise 4077 sayılı yasa kapsamında bir sözleşme olduğunu düşündüğüm için (abonman bedeli ifadenizden) şu maddeyi dikkatinize sunuyorum.
Saygılarımla.
 |
Alıntı: |
 |
|
|
 |
Yazan 4077 sayılı Yasa |
 |
|
|
|
|
|
|
SÖZLEŞMEDEKİ HAKSIZ ŞARTLAR
Madde 6 - (Değişik madde: 06/03/2003 - 4822 S.K./7. md.)
Satıcı veya sağlayıcının tüketiciyle müzakere etmeden, tek taraflı olarak sözleşmeye koyduğu, tarafların sözleşmeden doğan hak ve yükümlülüklerinde iyi niyet kuralına aykırı düşecek biçimde tüketici aleyhine dengesizliğe neden olan sözleşme koşulları haksız şarttır.
Taraflardan birini tüketicinin oluşturduğu her türlü sözleşmede yer alan haksız şartlar tüketici için bağlayıcı değildir.
Eğer bir sözleşme şartı önceden hazırlanmışsa ve özellikle standart sözleşmede yer alması nedeniyle tüketici içeriğine etki edememişse, o sözleşme şartının tüketiciyle müzakere edilmediği kabul edilir.
Sözleşmenin bütün olarak değerlendirilmesinden, standart sözleşme olduğu sonucuna varılırsa, bu sözleşmedeki bir şartın belirli unsurlarının veya münferit bir hükmünün müzakere edilmiş olması, sözleşmenin kalan kısmına bu maddenin uygulanmasını engellemez.
Bir satıcı veya sağlayıcı, bir standart şartın münferiden tartışıldığını ileri sürüyorsa, bunu ispat yükü ona aittir.
6/A, 6/B, 6/C, 7, 9, 9/A, 10, 10/A ve 11/A maddelerinde yazılı olarak düzenlenmesi öngörülen tüketici sözleşmeleri en az oniki punto ve koyu siyah harflerle düzenlenir ve sözleşmede bulunması gereken şartlardan bir veya birkaçının bulunmaması durumunda eksiklik sözleşmenin geçerliliğini etkilemez. Bu eksiklik satıcı veya sağlayıcı tarafından derhal giderilir.
Bakanlık standart sözleşmelerde yer alan haksız şartların tespit edilmesine ve bunların sözleşme metninden çıkartılmasının sağlanmasına ilişkin usul ve esasları belirler.
|
|
 |
|
 |
|