![]() |
|
![]() |
|
Meslektaşların Soruları Hukukçu meslektaşların hukuki nitelikte sorularını birbirlerine yöneltecekleri mesleki yardımlaşma forumu. SADECE hukuk fakültesi mezunları ile hukuk profesyonellerinin (bilirkişi, icra müdürü vb.) yazışmasına açıktır. [Yeni Soru Sorun] |
![]() |
![]() |
#1 |
|
![]() Herkese iyi çalışmalar,
Bir gms şirketi abonesi olan H birkaç ay sms paketi kullanıyor daha sonra sms paketini iptal ediyor ancak gsm şirketinin internet sitesinden girilen online işlemler kısmında hala ücretsiz sms hakkı olduğu bilgisi yer alıyor, bunu gören H sms kullanımına devam ediyor smsi iptal etmesinin ardından 1 aylık daha yeni sms paket kaydı yapılmıştır düşüncesiyle.. (bu arada ara ara online işlemlerden girip kalan smsini kontrol ediyor ve sürekli ücretsiz sms olduğu belirtiliyor kalan sms miktarı da hiç azalmıyor) İptalden önce 1 aylık daha sms paket kaydı yapıldığını düşündüğünden ve online olarak bu yönde bilgi aldığından 1 aylık süre sonunda sms paketinin süresi bitecek düşüncesiyle yeniden sms paketine kaydoluyor. Ancak iptalden sonraki döneme ait fatura geldiğinde sms kullanımından dolayı normal şartlarda ödemesi gereken faturadan 15 kat daha yüksek bir fatura geldiğini görünce faturaya öylece bakakalıyor H. Ufak bir araştırma ile aynı döneme ait aynı yönde -dava yoluyla olmasa da internet üzerinden- birkaç şikayete rastlıyor. H hakem heyetine başvuru veya dava yoluyla faturasında düzenleme yapılmasını, yanlış bilgilendirildiği için kullandığı smslerin paket kapsamına alınmasını talep etmeyi düşünüyor. Online işlemler menüsünde ücretsiz sms hakkı olduğuna dair yer alan kayıtlarla ilgili en azından ufak bir çıktı dahi almadığı için kendine kızmakla birlikte şimdiye kadar sms paketi kullandığı için doğru şekilde bilgilendirilseydi ya sms kullanmayacağı yada paket kapsamında kullanmayı tercih edeceğini çünkü sms nedeniyle bu denli yüksek bir fatura ödemek istemesinin hayatın olağan akışına aykırı olacağını düşünüyor ve "terzi kendi söküğünü dikemez" sözünü de arkasına alarak, değerli meslektaşların değerli görüşlerini merak ediyor. Saygılar. |
![]() |
#2 |
|
![]() Bu tur hizmetler iptal edildiginde bir sonraki donem yani yaklasik 30 gun sonra sistemden dusurulur ve o donem gelene kadar sistemde eski kayit gozukur. Bilgilendirme hususlarinin eksikligi hakkinda gsm sirketinin web sayfasina veya paket ile ilgili sundugu reklam sunumlari vesayiri sozlesme ve belgelere iyice bakin ordan ortaya cikacakstir 4822 sayili kanun cercevesinde yaniltici bir reklam soz konusu ise ilerleme sansi olabilir diye dusunuyorum.
|
![]() |
#3 |
|
![]() "Elektronik Haberleşme Sektöründe Tüketici Hakları Yönetmeliği"ne bakmak da yararlı olabilecektir. Ancak, tüketici hakları korumasından yararlanabilmek için ticari veya mesleki olmayan bir amaçla abonelik söz konusu olmalıdır. Bu noktada sorun yoksa, ilgili yönetmelik değerlendirilebilir.
|
![]() |
#4 | |||||||||||||||||||||||
|
![]()
- Birkaç ay sms paketi kullanılıyor. (Dolayısıyla kişi bu abonelik paketinin işleyişine yabancı değil.) - Daha sonra sms paketini iptal etmiş. (İptal etmişse neden kullanmaya devam ediyor? Tek neden "nasıl olsa bedava" mı?) - Sms kullanmasına rağmen kalan ücretsiz sms miktarının hiç azalmadığını görüyor. (Ve hiç şüphelenmiyor.) - Operatörün müşteri hizmetlerine "benim sms paketim devam ediyor mu?" diye sormuyor. - Ama yüksek fatura gelince faturanın azaltılması amaçlanıyor. Bu yönden de bana hayatın olağan akışına hiç uygun değil gibi geliyor. Umarım benim gibi düşünmeyen bir hakime denk gelirsiniz. ![]() |
![]() |
#5 | |||||||||||||||||||||||
|
![]()
Görüşleriniz için teşekkür ediyorum. Cengiz Bey' in görüşlerine gelince; dediğiniz gibi, hakem heyetine başvuracağım için umarım sizin gibi düşünmeyen bir heyete denk gelirim J Zira normalden 15 kat fazla bir faturayı kimsenin bilerek ve isteyerek ödemek istemeyeceği yahut ya tutarsa mantığıyla riske girmek istemeyeceği için ben hala hayatın olağan akışına uygun bir yan göremiyorum. Düşündüğünün aksinde olan düşüncelere her zaman daha bir özenle yaklaşan biri olarak zaman ayırarak düşüncenizi aktardığınız için ayrıca teşekkürlerimi sunuyorum. Düşüncelerinize sırasıyla cevap vermeye çalışayım. -Bir kaç ay sms paketi kullanılıyor, işleyişe aşina H. Dolayısıyla sms paketi iptal edildiği anda kampanya kapsamından çıkılmadığını, hesap kesim tarihine kadar sms paketinin devam ettiği biliniyor. -Daha sonra sms paketi iptal ediliyor ve gsm şirketinin web sitesinde ücretsiz sms hakkının olduğu bilgisi yer aldığından "Nasıl olsa bedava" mantığıyla değil nasıl olsa bu paketin ücreti faturaya yansıyacak bu yüzden bedelini ödeyeceğim hizmetten yararlanayım mantığıyla sms kullanılmaya devam ediliyor. -Gsm şirketinin web sitesinde "hattınızla ilgili her konuda online işlemlerden bilgi alabilirsiniz" deniyor ve normal şartlarda sms kampanyasından kayıt silindiğinde "ücretsiz sms hakkınız bulunmamaktadır" bilgisi yer aldığından ücretsiz sms miktarının azalmadığı görülünce şüphelenilmiyor. Bu arada bu ücretsiz sms bilgisi sadece birkaç gün değil, bir sonraki hesap kesim tarihi sonuna ve önceki dönemde kampanya kapsamından çıkıldığı için yeniden kampanyaya kayıt yaptırılana kadar online işlemler ücretsiz sms kısmında bilgilendirme olarak yer alıyor. -Web sitesinin bilimum yerlerinde "hattınızla ilgili her türlü konuda müşteri hizmetleri veya online işlemler' den bilgi alabilirsiniz" yazdığından müşteri hizmetleri ısrarla aranmıyor. Zira müşteri hizmetleri arandığında operatöre bağlanmak için şu tuşa basın denmiyor, menüdeki neredeyse tüm kısımlara girilerek tüm alternatif tuşlara basılmasına rağmen sürekli yönlendirme yapıldığı için operatöre ulaşılamıyor, bir yerden sonra iş yoğunluğu vs. gibi dış etkenlerden dolayı pes ediliyor. Müşteri hizmetlerine ulaşmak için 0 tuşuna basılması gerektiği, hafta sonu yüksek miktarda fatura gelince tekrar müşteri hizmetleri arandığında operatöre ulaşamayınca aranan genel müdürlükteki telefona bakan güvenlik görevlisinden öğreniliyor. -Gsm şirketinin web sitesinde yer alan "her konuda online işlemlerden bilgi alabilirsiniz" ibaresine, sistemde gecikme olabileceği düşüncesiyle bir süre sms kullanılmadığı halde (H bu sürenin kaç gün olduğunu hatırlamıyor) ilgili menüde yer alan ve kaybolmayan ücretsiz sms bilgisine güvenerek sms kullanmaya devam eden H’ nin gelen yüksek fatura karşısında bu faturanın azaltılmasını talep etmek istemesini ben mazur görebiliyorum. Her konuda “Online İşlemler”den bilgi alabilirsiniz diyen Gsm şirketinin hiç mi kusuru yok? Çünkü ücretsiz sms bilgisi söylenen yerden alınıyor. Saygılar |
![]() |
#6 | |||||||||||||||||||||||
|
![]()
Sayın Iustitia, Olayı daha iyi anlamak için müvekkiliniz (!) H'ye bazı sorular sorsak? - Bu pakette kaç sms kullanılabiliyor ve H kaç tane kullanmış? - Online işlemlerde hiç azalmayan "kalan sms" sayısı kaç? Paketin sağladığı sms sayısına mı eşit? - Bu kalan sms sayısı değişmeden kaç gün öylece kalıyor? Dolayısıyla H kaç gün bu sayıyı ve değişmediğini görerek sms kullanmaya devam ediyor? Bir de konuyla ilgisiz soru: H'ye göre, S'nin (S de benim müvekkilim ![]() ![]() |
![]() |
#7 | |||||||||||||||||||||||
|
![]()
Pekala H' ye soralım ![]() - Bu pakette 10000 şebekeiçi 1000 her yöne sms kullanılabiliyor. H 600-700 civarında kullanmış. - Online işlemlerde hiç azalmayan sms sayısı paketin sağladığına eşit. Yani şebekeiçi 10000, her yöne 1000 sms hakkınız bulunmaktadır yazıyor. - Bu sms sayısı bir sonraki hesap kesim tarihine, yani yeniden pakete kayıt yaptırılana kadar aynı şekilde kalıyor. Ancak hergün sorgulama yapılması söz konusu değil elbet, 1 aylık süreçte belli aralıklarla 3-4 kez sorgulama yapılıyor. H de sms paketi yenilendi diye düşündüğünden normal şekilde sms kullanmaya devam ediyor. Konuyla ilgisiz soruya alakasız bir cevap ![]() Öyle bir banka var mı? Ama olmayan şeyi var gösteren bir Gsm şirketi var. Sağolsunlar.. Saygılar, |
![]() |
#8 |
|
![]() Cengiz Bey az önce H' ye gelen bir mesajla Gsm şirketi düzenleme yaparak (hayatın olağan akışına aykırı olan) faturayı ilk gönderdiği faturanın % 6,5' i seviyesine indirdiğini bildirdi. Dolayısıyla ne H' yi ne de sizin müvekkiliniz S' yi tartışmaya gerek kalmadı
![]() Not: Neyse ki gsm şirketi sizin gibi düşünmüyormuş ![]() Saygılar, |
![]() |
#9 | |||||||||||||||||||||||
|
![]()
Müvekkiliniz H için sevindirici ama sizin için üzücü bir haber (çünkü davaya ve dolayısıyla avukata gerek kalmadı.) ![]() Ben de sorunun uzlaşma ile çözülmesine sevindim. ![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Uzlaşma ile çözümlenmesi zaten tercihimizdi. Vekalet ücretinden önemli şeyler de var. H için sevindirici olan durum benim açımdan da sevindirici
![]() Saygılar, |
![]() |
Şu anda Bu Konuyu Okuyan Ziyaretçiler : 1 (0 Site Üyesi ve 1 konuk) | |
|
![]() |
||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Yanıt | Son Mesaj |
taşıma şirketinin sorumluluğu | av. halise | Meslektaşların Soruları | 1 | 03-07-2011 09:02 |
Sigorta şirketinin alacağı | avkt | Meslektaşların Soruları | 3 | 10-05-2008 21:07 |
çeke bankaca yanlış ticaret ünvanı yazılması sonucu açılan yanlış takip | melis aksu | Meslektaşların Soruları | 1 | 27-03-2008 00:23 |
kargo şirketinin sorumluluğu | ersen | Meslektaşların Soruları | 2 | 22-02-2007 23:20 |
Sigorta Şirketinin KDV Sorumluluğu | kenan iskender | Meslektaşların Soruları | 2 | 07-01-2007 22:08 |
Türk Hukuk Sitesi (1997 - 2016) © Sitenin Tüm Hakları Saklıdır. Kurallar, yararlanma şartları, site sözleşmesi ve çekinceler için buraya tıklayınız. Site içeriği izinsiz başka site ya da medyalarda yayınlanamaz. Türk Hukuk Sitesi, ağır çalışma şartları içinde büyük bir mesleki mücadele veren ve en zor koşullar altında dahi "Adalet" savaşından yılmayan Türk Hukukçuları ile Hukukun üstünlüğü ilkesine inanan tüm Hukukseverlere adanmıştır. Sitemiz ticari kaygılardan uzak, ücretsiz bir sitedir ve her meslekten hukukçular tarafından hazırlanmakta ve yönetilmektedir. |