20-10-2011, 08:14
			
							
		 | 
		
			 
            #1
		 | 
	
	| 
		 
			
			 
			
			
			
			
		 
			
				  
				
		
	  | 
	
	
		
			
			
				 
				Trafik Kazası - Kusur Oranı - Emniyet Şeridi
			 
			 
			
		
		
		
		Sayın meslektaşlarım; 
 
Bir konuda değerli fikirlerinize ihtiyacım var, şimdiden vakit ayırdığınız için teşekkür ederim. 
 
Tanımlamalar; A-Şehiriçi çalışan minibüs, B-Şehiriçi çalışan minibüs, C-Ticari kamyonet, D-Müvekkil, E- D-100 Karayolu üzerinde bulunan ve altında durak olan köprü 
 
Olay; İstanbul ili D-100 karayolu yanındaki yanyolda çalışma olması sebebiyle trafiğe kapalıdır, tüm araçlar D-100 karayolunu kullanmaktadır. Müvekkil ise A’da yolcu olarak bulunmaktadır. A; normalde yan yolda kendisi için ayrılmış olan E köprüsü altındaki yolcu indirme-bindirme yerini kullanamadığı için D-100 karayolunda aynı köprünün altında emniyet şeridinde durakladıktan sonra, köprünün 7 metre ilerisinde ve yine emniyet şeridinde yolcu almak için durakladığı sırada E köprüsünün altında emniyet şeridinde aynı amaçla duraklayan B'ye arkadan C'nin çarpması sonucu B'de müvekkilin içinde olduğu A'ya çarpmış ve müvekkil yaralanmıştır. 
 
Yapılan yargılama da kusur bilirkişisi raporunda; yan yolun kapalı olması sebebiyle kaza anında B'nin mecburen D-100 karayolu üzerinde emniyet şeridinde E köprüsü altında, A'nın ise yine mecburen E Köprüsünün biraz ilerisinde emniyet şeridinde durakladığından bahisle kusursuz olduğunu; ve C'nin 2918 s.y. nın m. 52/c ve m. 82 4 nolu sıra kaideleri mucibince %100 kusurlu olduğunu beyan etmiştir. 
 
Talep; Bilirkişi raporunu yeni tebliğ aldık, itiraz edeceğim ancak bu konuda dayanabileceğim özellikle Yargıtay kararı, kanun maddesi, itirazıma temel teşkil edebilecek hususlar vs. konusunda yardımlarınızı rica ediyorum. 
 
Saygılarımla. 
		
	 
 
	
    
  
		
		
		
				
		
	
	 |