|
Meslektaşların Soruları Hukukçu meslektaşların hukuki nitelikte sorularını birbirlerine yöneltecekleri mesleki yardımlaşma forumu. SADECE hukuk fakültesi mezunları ile hukuk profesyonellerinin (bilirkişi, icra müdürü vb.) yazışmasına açıktır. [Yeni Soru Sorun] |
10-04-2005, 21:19 | #1 |
|
Türkiye'de Dizel Araç Ve Yakıt Standardı
Merhaba,
2005 yılı başında alınmış X marka araç dizel yakıt tüketmektedir. Araç garanti kapsamındadır. Garanti belgesinin bir bölümüne kötü yakıt nedeni ile oluşacak tamir masraflarının garanti kapsamında olmadığı yazılıdır. Araç sahibi ilk günden itibaren aynı yakıt dağıtım istasyonundan ve "sınıfının en iyisi kabul edilen" Euro dizel yakıt kullanmaktadır. 1 hafta önce araçta çekiş zorluğu nedeni ile yetkili servise gider. Servis yakıt nedeni ile oluşan kurumlaşma nedeni ile tamir masraflarının garantiden ödenmeyeceğini belirtir. Bu arada yakıt istasyonu da araç deposundan numune alır ve kalite kontrolünü yaparak öngörülen standartlarda yakıt olduğuna ilişkin rapor verir. Tüketici,kendisine yüklenmesi gereken yükümlülükleri yerine getirmiş ve önerilen yakıtı kullanmıştır.Bu arada gerekli km.de bakımını yaptırmıştır. Olay kısaca bu. Tüketici,öncelikle satıcıyı,ama sadece satıcıya değil,yakıt istasyonu ve ana bayii ye,denetlemekle yükümlü bakanlığı da dava etmek istiyor. Benzeri konuda çalışma yapmış arkadaşlar varsa, deneyimlerini ve görüşlerini paylaşmak isterim. Saygılar |
10-04-2005, 21:52 | #2 |
|
Belki bir katkı olabilir:
1) Yakıt istasyonu "yakıt standarda uygundur" raporu vermiş ise; öncelikle yakıtı sattığını kabul etmiş demektir.. Numune kayıp edilmemelidir. 2) Sorunun yakıttan ya da araçtan kaynaklandığını tespit etmek için mahkemenin yaptıracağı bilirkişi incelemesi yetecektir. 3) Hem aracı satan -( İmal eden ve yetkili acenta) firmaları hem de yakıt istasyonunu dava etmelidir diye düşünüyorum. Selamlar. |
10-04-2005, 23:42 | #3 |
|
Sn .Dikici
Bildiğim kadarı ile bu yaygın yaşanan bir durum.Türkiyede kabul edilen yakıt standardı ile araçlar arasında bir uyumsuzluk var ve ithalatçı fırmalar Türkkiye koşullarındaki yakıtın araç ile uyumsuzluğun farkındalar.Bunun için garanti belgelerine böyle ayrıksı koşullar koyuyorlar. Kişisel görüşüm burada tüketicinin yanıltılmış olduğudur.Sorumsuzluk anlaşması ile mali külfetlerden kaçınması ise bence mümkün değil. Bilirkişi incelemesinde arızanın yakıttan kaynaklı olduğu tespit edildiğinde ve fakat bu yakıt standartlara uygun çıktığında satıcı sorumsuz mu sayılacaktır? Tüketici yaptığı masrafa ve bundan sonra yapılacak muhtemel masraflara katlanmak durumundamıdır? Belki asıl soru bu olmalıdır? Ne yapmalı?) Saygılar |
11-04-2005, 09:08 | #4 | |||||||||||||||||||
|
Merhaba Sayın Hykayar,
Şöyle düşünebiliriz: Yakıtın standartlara uygun olması demek; uygun standarttaki tüm benzer araçlarda sorunsuz kullanılabileceği anlamına gelir. Yani bir yakıt X marka otomobiller için standarta uygun Y marka otomobiller için standarta uygun değil diyebilmemiz için, Y marka otomobilin uluslararası standartlara aykırı üretilmiş olmasını zorunlu kılar. Ben Dünya üzerinde üretilen hiç bir otomobilin dünya standartlarındaki yakıtlara uyumsuz olabileceğine ihtimal veremiyorum. Belli ki yakıtta bir sorun var! Otomobil üreticilerinin yakıttan kaynaklanan arızalar için garanti verememesi (özellikle bizim ülkemiz gibi kaçak yakıtın cirit attığı ülkeler için) normaldir. Bu garanti dışı durum bile yakıtın dünya standartalarına uygun olamayabileceği endişesine dayalıdır. (Ki ülkemizde bu yanlış da değildir) Sorunuza tekrar dönersek: 1) Ya otomobil uluslararası standarta aykırı üretilmiştir. (Buna ihtimal vermek güç) 2) Ya da yakıt uluslararası standarta aykırıdır. (Ülkemiz için ne yazık ki kuvvetle muhtemeldir) Ancak bilirkişi incelemesi neticesinde yakıt benzer araçlar için standarta uygun çıkarsa somut olaydaki araçta bir sorun var anlamına gelir ve satıcı sorumlu olur. Sorumsuzluk klozu yakıttaki standart dışı olasılıklar için geçerlidir. Borçlar kanunu 99. madde imdadınıza yetişir. Selamlar. |
14-04-2005, 23:03 | #5 |
|
Merhabalar,
Konuyu forum alanına taşıdığım gün bilirkişi isteğinde bulunulmuştu.Ertesi gün de istek yerine getirildi. Heyet araçın bulunduğu mekandan ayrıldıktan kısa bir süre sonra ithlatçı firma arayıp masrafın yarısını önerir.Reddedilince sonra yeniden arayarak tüm tamirat giderini garanti kapsamında gidereceklerini belirtir. Bilirkişi ,raporunu henüz vermedi. Edindiğimde paylaşacağım. Katkılar için teşekkürler Saygılar |
Şu anda Bu Konuyu Okuyan Ziyaretçiler : 1 (0 Site Üyesi ve 1 konuk) | |
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Yanıt | Son Mesaj |
Türkiye'de Feminist Parti | Av.Habibe YILMAZ KAYAR | Kadın Hakları Çalışma Grubu | 16 | 21-07-2009 22:34 |
Türkiye'de Yargı Despotik, Demokratikleşmeli | Av.Ömer KAVİLİ | Hukuk Haberleri | 4 | 27-01-2008 09:04 |
Kişi aramalarına AB standardı getirildi | ahmetsacit | Hukuk Haberleri | 1 | 01-09-2006 17:01 |
Türkiye'de Eğitim Ve Gats... | metin karadag | Hukuk Lisans Eğitimi | 0 | 05-11-2002 14:06 |
Türkiye'de Yargı Bağımsızlığı | miro | Hukuk Sohbetleri | 4 | 10-02-2002 14:09 |
Türk Hukuk Sitesi (1997 - 2016) © Sitenin Tüm Hakları Saklıdır. Kurallar, yararlanma şartları, site sözleşmesi ve çekinceler için buraya tıklayınız. Site içeriği izinsiz başka site ya da medyalarda yayınlanamaz. Türk Hukuk Sitesi, ağır çalışma şartları içinde büyük bir mesleki mücadele veren ve en zor koşullar altında dahi "Adalet" savaşından yılmayan Türk Hukukçuları ile Hukukun üstünlüğü ilkesine inanan tüm Hukukseverlere adanmıştır. Sitemiz ticari kaygılardan uzak, ücretsiz bir sitedir ve her meslekten hukukçular tarafından hazırlanmakta ve yönetilmektedir. |