|
Meslektaşların Soruları Hukukçu meslektaşların hukuki nitelikte sorularını birbirlerine yöneltecekleri mesleki yardımlaşma forumu. SADECE hukuk fakültesi mezunları ile hukuk profesyonellerinin (bilirkişi, icra müdürü vb.) yazışmasına açıktır. [Yeni Soru Sorun] |
15-03-2007, 21:00 | #1 |
|
Yanlış renk kullanımı ayıplı mal sayılıyor mu?
Selam arkadaşlar,
Ben bu Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunun uygulanmasını bir türlü tam olarak öğrenemedim. Renk hataları ayıplı mal sayılıyor mu bilemiyorum. Bir kanepe siparişi vermiştim. Kanepe biraz geç de olsa teslim edildi ama kullanılmasını istediğim iki renk tamamen yanlış uygulanmıştı. Zaten 25 gün gibi bir sürede teslimat yaptılar şimdi doğru renklerde yapılması için bir o kadar daha kanepesiz beklememi istiyorlar. Bu durumda sözleşmeden cayıp paramı geri almam mümkün mü sizce? |
16-03-2007, 09:08 | #2 |
|
Katkı
Sayın Kafka,
Aramıza hoş geldiniz, Umarım bildiğimiz Kafka'yı takma ad olarak seçmenizdeki neden,sadece bu ismi beğenmiş olmanızdır. Sorunuza gelince... Sipariş formundaki (sözleşmedeki) koşulları bilmiyoruz... Ancak yine de, yasada öngörülen seçimlik haklardan birini kullanabieceğiniz, paranızı geri alabileceğiniz görüşündeyim. Saygılar |
16-03-2007, 09:20 | #3 |
|
Sayın Hulusi Bey,
Cevabınız için çok teşekkür ederim. Sipariş formunda bu konuyla ilgili bir madde yok. Siparişin teslimi için en az 10 gün önceden randevu alınacağına dair bir hüküm var, tabii ki uygulanmadı. Biz işteyken getirip geri dönmüşler, akşam tekrar geldiler. Beni ne kadar uğraştıracaklar bakalım; terzi kendi söküğünü dikemezmiş ya kendi işim olunca en kısa ve en az uğraşmalı şekilde halletmek istiyorum Kafka'nın sadece ismini değil yazılarını da çok severim ama siz bu konuda hem fikir değilsiniz sanırım. |
16-03-2007, 09:33 | #4 | |||||||||||||||||||
|
Terzi
Doğrudur Sayın Kafka, Ödemeyi peşin mi, kredi kartı ile mi ...vb.yaptınız? "En kötü sulh, en iyi davadan iyidir"... Hele bizler için! Kolay gelsin. |
16-03-2007, 10:47 | #5 | |||||||||||||||||||
|
Doğru söze ne denir Ödeme kredi kartıyla yapıldı. İlginize teşekkürler. |
16-03-2007, 10:56 | #6 |
|
TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN
.... .... AYIPLI MAL MADDE 4.- (Değişik madde ve başlığı: 4822 - 6.3.2003 / m.4 - Yürürlük m.38) Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilanlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir. Sn.Kafka, Hukuki dayanağınızın yukarıdaki madde olacağını düşünüyorum. Ben de Sn.Hulusi Metin'e katılıyorum. Seçimlik haklarınızı kullanabileceğiniz görüşündeyim. Saygılar. |
16-03-2007, 13:01 | #7 |
|
Arkadaşların yorumlarına katılmakla beraber.İstenildiği gibi teslim edilmeyen eşya hiç ifa edilmemiş sayılır ve borca aykırılık hükümlerine gidilebilir diye düşünüyorum.
|
16-03-2007, 15:01 | #8 |
|
Burada hiç ifa edilmemiş bir eşyadan bahsetmek bence zor. Olayda eksik ( noksan) değil, ayıplı mal vardır, görüşündeyim. Renge ilişkin problem de bir açık ayıp olup ihbarı gereklidir.
Saygılar. |
16-03-2007, 15:31 | #9 |
|
Sayın Kafka daha bir ay önce bizim müvekkile karşı böyle bir dava açılmıştı.Davacı, aldığı mobilyaların sipariş ettiği renkte olmadığından ayıplı malın geri alınması vs. talep etmişti.Nitekim ilk celsede dava son buldu.Dav reddedildi.Çünkü renk farklılığıo açık ayıp sayıldığında zamanında karşı tarafa yani bizim müvekkile bildirmemişti.
Aslında yargıtay kararlarına göre bu bildirme şahitlede ispat olunabilir.Am en iyisi tabiki noterden ihtar çekeme ve satıcıya göndermiş olduğunuz faks, mail vs. varsa saklamak. Sorun çıkmadan halledersiniz umarım. |
16-03-2007, 19:24 | #10 |
|
Arkadaşlar yardımlarınıza çok teşekkürler
Son durum şöyle: Sözde hatalarını düzeltip en kısa zamanda doğru renkte teslimat yapacaklar. 2 renkten tek renke indirdim ki kafaları daha fazla karışmasın. Ama ihtar çekmemekle hata mı yaptım bilmiyorum. Zaten bugün gün içinde geri döneceklerdi tarih için; dönmediler. Pazartesi ihtar çekeyim diyorum ne dersiniz? |
16-03-2007, 19:26 | #11 |
|
Sn.Kafka,
Süreniz, teslimden itibaren 30 gün. Saygılar. AYIPLI MAL MADDE 4.- ........... Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte ayıplı malın neden olduğu ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya kullanımdaki diğer mallarda zarara neden olan hallerde imalatçı-üreticiden tazminat isteme hakkına da sahiptir. </SPAN> |
Şu anda Bu Konuyu Okuyan Ziyaretçiler : 1 (0 Site Üyesi ve 1 konuk) | |
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Yanıt | Son Mesaj |
Ayıplı Mal (TKHK.m.4) | Av. Şehper Ferda DEMİREL | Meslektaşların Soruları | 16 | 23-02-2014 16:54 |
Ayıplı Mal -Ayıplı Otomobil- Konusunda Emsal Bir Hukuk Genel Kurulu Kararı | Av. Levent Kıray | Tüketicinin Korunması Hukuku Çalışma Grubu | 16 | 13-08-2012 08:55 |
ayıplı mal | johnross | Tüketicinin Korunması Hukuku Çalışma Grubu | 7 | 09-04-2009 12:03 |
ayıplı mal | SMK38 | Hukuk Soruları Arşivi | 2 | 27-09-2006 21:39 |
Türk Hukuk Sitesi (1997 - 2016) © Sitenin Tüm Hakları Saklıdır. Kurallar, yararlanma şartları, site sözleşmesi ve çekinceler için buraya tıklayınız. Site içeriği izinsiz başka site ya da medyalarda yayınlanamaz. Türk Hukuk Sitesi, ağır çalışma şartları içinde büyük bir mesleki mücadele veren ve en zor koşullar altında dahi "Adalet" savaşından yılmayan Türk Hukukçuları ile Hukukun üstünlüğü ilkesine inanan tüm Hukukseverlere adanmıştır. Sitemiz ticari kaygılardan uzak, ücretsiz bir sitedir ve her meslekten hukukçular tarafından hazırlanmakta ve yönetilmektedir. |