![]() |
|
![]() |
|
Meslektaşların Soruları Hukukçu meslektaşların hukuki nitelikte sorularını birbirlerine yöneltecekleri mesleki yardımlaşma forumu. SADECE hukuk fakültesi mezunları ile hukuk profesyonellerinin (bilirkişi, icra müdürü vb.) yazışmasına açıktır. [Yeni Soru Sorun] |
![]() |
![]() |
#1 |
|
![]() Merhaba
Müvekkil beyaz eşya ticareti ile ilgilenen bir şahıstır. Müvekkil işyerinde sattığı ürünleri aynı şekilde internet ortamındada satmaktadır. Müvekkil internet ortamında satmış olduğu buzdolabını 11.06.2022 tarihinde müşteriye teslim etmiş ve aynı gün içerisinde servis tarafından kurulum yapılmıştır.Müşteri 13.06.2022 tarihinde müvekkile ürünü iade etmek istediğini beyan etmiş ancak müvekkil tarafından iade kabul edilmemiştir. Müşteri tarafından 14.06.2022 tarihinde hakem heyetine başvuru yapılmıştır. Birkaç gündür araştırmama rağmen sağlıklı bir sonuç elde edemedim. Ürünün servis kurulumun yapılması, ürüne ait seri numaraların fabrikaya bildirim yapılması bu sebeple ürünün garantisi başlaması yeniden satılabilir niteliği bulunmadığı, yeniden satılana kadar arada işleyecek garanti süresi dikkate alındığında ürünün artık sıfır bir ürün olarak satılabilmesi mümkün değildir. Bu sebepler gözönüne alınarak tüketicinin talebi yerinde midir?Konu ile alakalı yüksek mahkeme kararı aramama rağmen bir türlü bulamadım. İkinci soru ise Mesafeli Satışlar Yönetmeliği 15.maddede cayma hakkının istinasları kapsamında 23.08.2022 tarihinde Resmi Gazetede yayımlanan ancak 01.10.2022 tarihinde yürürlüğe girecek olan aşağıdaki madde eklenmiştir. Bu hükmün somut olayda uygulanma imkanı var mıdır? k) Tanıtma ve kullanma kılavuzunda satıcı veya yetkili servis tarafından kurulum veya montajının yapılacağı belirtilen mallardan kurulum ya da montajı yapılanlara ilişkin sözleşmeler Verilecek cevaplar için şimdiden teşekkür ederim. |
![]() |
#2 |
|
![]() Tüketici cayma hakkını kullanırken, satın aldığı malı ancak olağan bir gözden geçirmenin gerektirdiği ölçüde kullanabilir; aksi takdirde tüketici cayma hakkını kullanamaz.
Bu durumda tüketici söz konusu malı olağan bir gözden geçirmenin gerektirdiği ölçünün fazlası olacak şekilde mi kullanmış???? bu soruya evet diyebiliyorsanız cayma hakkını kullanamaz. |
![]() |
Şu anda Bu Konuyu Okuyan Ziyaretçiler : 1 (0 Site Üyesi ve 1 konuk) | |
|
![]() |
||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Yanıt | Son Mesaj |
Mesafeli Satış Sözleşmesinde müşteri sözleşme hükmüne uymazsa satıcı, müşterinin kredi kartından otomatik ödeme alabilir mi? | Av.Kübra Özcan | Meslektaşların Soruları | 0 | 23-02-2021 15:59 |
Yapılmayan Mesafeli satış - kredi kartıyla ödeme | dreamdoor | Meslektaşların Soruları | 0 | 19-02-2015 09:22 |
tüketicinin korunması hakkında kanun'da kapıdan satış sözleşmelerinde cayma hakkı | avukat6098 | Meslektaşların Soruları | 6 | 30-05-2014 09:02 |
Mesafeli Satış Sözleşmesi - Cayma Hakkı | Iustitia | Meslektaşların Soruları | 3 | 03-07-2012 09:37 |
Kapıdan Yapılan Satışlarda Cayma Hakkı | m_cark | Hukuk Soruları Arşivi | 30 | 24-07-2003 16:54 |
Türk Hukuk Sitesi (1997 - 2016) © Sitenin Tüm Hakları Saklıdır. Kurallar, yararlanma şartları, site sözleşmesi ve çekinceler için buraya tıklayınız. Site içeriği izinsiz başka site ya da medyalarda yayınlanamaz. Türk Hukuk Sitesi, ağır çalışma şartları içinde büyük bir mesleki mücadele veren ve en zor koşullar altında dahi "Adalet" savaşından yılmayan Türk Hukukçuları ile Hukukun üstünlüğü ilkesine inanan tüm Hukukseverlere adanmıştır. Sitemiz ticari kaygılardan uzak, ücretsiz bir sitedir ve her meslekten hukukçular tarafından hazırlanmakta ve yönetilmektedir. |