![]() |
|
![]() |
|
Meslektaşların Soruları Hukukçu meslektaşların hukuki nitelikte sorularını birbirlerine yöneltecekleri mesleki yardımlaşma forumu. SADECE hukuk fakültesi mezunları ile hukuk profesyonellerinin (bilirkişi, icra müdürü vb.) yazışmasına açıktır. [Yeni Soru Sorun] |
![]() |
![]() |
#1 |
|
![]() Değerli arkadaşlar; bilindiği üzere 4/C li personelin sürekli görev yolluğu talebi daha önceleri, 4C linin normal memur statüsünde olmadığından bahisle reddediliyordu. Ancak bu konu ile ilgili açtığım bir dava 4C li personelin sürekli görev yolluğu alacağına emsal teşkil edecek şekilde sonuçlandı. Yani 4C li memurlar bir yerden başka bir yere tayin edildikten sonra sürekli görev yolluğu alabilecekler. Konu ile ilgili kararı sizlerle paylaşmak istedim. Umarım işinize yarar. Konu ile ilgili sormak istediğiniz bir şey olursa cevaplamaya hazırım. Herkese iyi çalışmalar.
T.C. ŞANLIURFA 2. İDARE MAHKEMESİ ESAS NO: 2014/745 KARAR NO: 2015/596 / DAVACI: .... VEKİLİ: AV. MEHMET MUTLU BOYBAY Eskisaray Mahallesi Hüseyin Rahmi Gürpınar Cd. No: 1 /3Merkez/ADIYAMAN DAVALI: ŞANLIURFA VALİLİĞİ VEKİLİ: AV. .... İmam Bakır Mh. Veteiner Cd. No:19 Merkez/ŞANLIURFA DAVANINÖZETİ: Antalya Batı Akdeniz Tarımsal Araştırma Enstitüsü Müdürlüğü emrinde 657 sayılı Kanun'un 4/C maddesi kapsamında görev yapmakta iken Şanlıurfa Gıda, Tarım ve Hayvancılık İl Müdürlüğü emrine atanan davacı tarafından, söz konusu atama nedeniyle kendisine sürekli görev yolluğu verilmesi talebiyle yaptığı 26.09.2014 tarihli başvurunun reddine ilişkin 20.10.2014 tarih ve 13161 sayılı işlemin; yolluk ödenmesi gerektiği, işlemin hukuka aykırı olduğu iddialarıyla iptali ilefazlaya ilişkin hakları saklı kalmak üzerine hak ettiği 100,00 TLtutarında yolluğun idareye başvuru tarihinden itibaren hesaplanacak faiziylebirlikte tarafına ödenmesi istenilmektedir. SAVUNMANIN ÖZETİ: Davacının, idarelerinde geçici personel olarak görev yaptığı, sözleşmesinde belirtilen ücretin dışındatarafına her hangi bir ödemenin yapılmasının mümkün olmadığı öne sürülerek davanın reddi gerektiği savunulmaktadır. TÜRKMİLLETİADINA Karar veren Şanlıurfa 2. İdare Mahkemesi'nce gereği görüşüldü: Uyuşmazlık, 657 sayılı Kanun'un 4/C maddesi uyarınca istihdam edilen davacınınsürekli görev yolluğuna ilişkindir. 6245 sayılı Harcırah Kanununun 9. maddesinde, "Daimi vazife harcırahı: a) (Mülga bend: 31/07/2003-4969 S.K/.1.md.) B) Naklen veya tahvilen başka bir mahalle gönderilenlere, bu tayinleri sırasında mezunen başka bir mahaldebulunsalar dahi, eski memuriyetleri mahallinden; c) Muvakkat vazife ile veya vekaleten bir yerde bulundukları esnada asli vazife mahalli değişenlere eski memuriyetleri mahallinden itibaren verilir." hükmüne yer verilmiştir. Anılan maddenin "daimi vazife harcırahının ilk defa memuriyete atananlara tayinleri sırasında mütemekkin oldukları mahalden itibaren verileceği" şeklindeki (a) bendinin 4969 sayılı Kanun ile kaldırıldığı görülmektedir. Dava dosyasının incelenmesinden; davacının Antalya Batı Akdeniz Tarımsal Araştırma Enstitüsü Müdürlüğü emrinde 657 sayılı Kanun'un 4/C maddesi kapsamında görev yapmakta iken Şanlıurfa Gıda, Tarım ve Hayvancılık İl Müdürlüğü emrineatandığı, davacı tarafından söz konusu atama nedeniyle kendisine sürekli görev yolluğu verilmesi talebiyle yapılan26.09.2014 tarihli başvurunun dava konusuişlemle geçici personele sürekli görev yolluğu ödenmeyeceğinden bahisle reddedildiği, anılan işlemin davacıya tebliği üzerine de bakılmakta olan davanın açıldığı anlaşılmıştır. 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4. maddesinde; kamu hizmetlerinin, memurlar, sözleşmeli personel, geçici personel ve işçiler eliyle gördürüleceği; (C) fıkrasında,Geçici personelin; Bir T.C. ŞANLIURFA 2. İDARE MAHKEMESİ ESAS NO: 2014/745 KARAR NO: 2015/596 / yıldan az süreli veya mevsimlik hizmet olduğuna Devlet Personel Dairesinin ve Maliye Bakanlığının görüşlerine dayanılarak Bakanlar Kurulunca karar verilen görevlerde ve belirtilen ücret ve adet sınırları içinde sözleşme ile çalıştırılan ve işçi sayılmayankamu hizmeti görevlileri olduğu belirtilmiştir. Temel ve asli fonksiyonları kamu hizmetini yürütmek olan kamu görevlileri, kamu hizmetinin iyi işlemesi için, ya kendi isteklerine dayalı olarak, ya da re'sen kanunlarda yer alan kurallar çerçevesinde, yetkili idari makamlarca bulundukları yerden başka bir yere atanabilmekte,bu atamaya bağlı olarak da yeni görev yerlerinde göreve başlayabilmek için bazı giderler yapmak zorunda kalmaktadırlar. Yolluk ödemesi, kamu hizmetinin gerektirdiği durumlarda bu hizmet için görevlendirilen kişilerin katlanacakları giderleri karşılamak üzere yapılan parasal ödemeyi içeren bir idari işlem olup, atama işlemi sonucunda görev yeri değişen kamu görevlisinin karşı karşıya kaldığı külfetin kamu hizmetinin yürütülmesinden kaynaklanması nedeniyle, kanun koyucu tarafından bu külfetinkamuca karşılanması amacıyla yasal düzenlemeler yapılmıştır. Bu itibarla, kamu görevlisi olarak görev yapmakta iken yine başka bir kamu görevini yürütmek üzere 657 sayılı Kanun'un 4/C.maddesi kapsamında davalı idareyeatanan ve sadece tabi olduğu personel rejimi değişen davacının, tarafına sürekli görev yolluğu ödenmesi istemiyle yaptığı başvurunun, 6245 sayılı Kanunun 9/(b) maddesi kapsamında değerlendirilmesive görev yeri değişen personele bu esnada katlandığı zorunlu giderlerin karşılığı olarak yolluk ödenmesi gerekirken, aksi yönde tesis olunan dava konusu işlemde hukuka uyarlık bulunmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, Anayasanın 125.maddesinde idarenin kendi eylem ve işlemlerinden doğan zararları ödemekle yükümlü olduğu kurala bağlanmış olup hukuka aykırılığı saptanan işlem nedeniyle davacının yoksun kaldığı sürekli görev yolluğunun, davalı idareyebaşvuru tarihinden itibaren işletilecek yasal faiziyle birlikte ödenmesi gerektiği de açıktır. Davacı tarafından dava açılırken, fazlaya ilişkin hakları saklı kalmak kaydıyla 100,00 TL sürekli görev yolluğunun ödenmesi istendiği, Mahkememizin 24.03.2015 tarihli ara kararı sonucunda davacının alacağı yolluk miktarının davalı idarece 3.726,50 TL olarak belirlendiği, bu miktarın tespiti üzerine davacının tazminat talebini 3.726,50 TL olarak ıslah ettiği görüldüğünden, davacının işlem nedeniyle mahrum kaldığı 3.726,50 TL sürekli görev yolluğunun idareye başvuru tarihi olan 26.09.2014 tarihinden itibaren işletilecek yasal faiziyle birlikte davacıya ödenmesi gerekmektedir. Açıklanan nedenlerle, dava konusu işlemin iptaline, davacının işlem nedeniyle mahrum kaldığı 3.726,50 TL sürekli görev yolluğunun idareye başvuru tarihi olan 26.09.2014 tarihinden itibaren işletilecek yasal faiziyle birlikte davacıya ödenmesine, aşağıda dökümü yapılan ... TL yargılama gideri ile AAÜT uyarınca belirlenen 750,00 TL avukatlık ücretinin davalı idarece davacıya ödenmesine, artan posta ücretinin kararın kesinleşmesinden sonra davacıya iadesine, kararın tebliğinden itibaren 30 gün içerisinde Gaziantep Bölge İdare Mahkemesi nezdinde itiraz yolu açık olmak üzere 14/05/2015 tarihinde karar verildi. |
![]() |
Şu anda Bu Konuyu Okuyan Ziyaretçiler : 1 (0 Site Üyesi ve 1 konuk) | |
|
![]() |
||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Yanıt | Son Mesaj |
Geçici Görev Harcırah | av.mertt_06 | Meslektaşların Soruları | 14 | 19-11-2011 14:52 |
geçici görev yolluğu | erdal düzgün | Meslektaşların Soruları | 4 | 23-02-2011 00:37 |
ikametgahı ilde olan memurun ilçede görev yapması halinde harcırah alabilir mi | erzincan | Meslektaşların Soruları | 0 | 19-08-2009 17:17 |
Türk Hukuk Sitesi (1997 - 2016) © Sitenin Tüm Hakları Saklıdır. Kurallar, yararlanma şartları, site sözleşmesi ve çekinceler için buraya tıklayınız. Site içeriği izinsiz başka site ya da medyalarda yayınlanamaz. Türk Hukuk Sitesi, ağır çalışma şartları içinde büyük bir mesleki mücadele veren ve en zor koşullar altında dahi "Adalet" savaşından yılmayan Türk Hukukçuları ile Hukukun üstünlüğü ilkesine inanan tüm Hukukseverlere adanmıştır. Sitemiz ticari kaygılardan uzak, ücretsiz bir sitedir ve her meslekten hukukçular tarafından hazırlanmakta ve yönetilmektedir. |