Ana Sayfa
Kavram Arama : THS Google   |   Forum İçi Arama  

Üye İsmi
Şifre

Adliye Duvarı Staj ve mesleki dayanışma ilanları, hukuk panel, konferans, toplantı haberleri ve hukukla ilgili her türlü ticari nitelik TAŞIMAYAN duyurular. Tarih içeren aktiviteleri ayrıca Hukuk Takvimize de işleyebilirsiniz.

Türkiye Barolar Birliği Başkan Adayı Av.V.Ahsen Coşar (Tasarım ve Hedefler)

Yanıt
Konu İçinde Arama Konu Araçları  
Old 06-06-2010, 19:02   #1
Av.V.Ahsen Coşar

 
Varsayılan Türkiye Barolar Birliği Başkan Adayı Av.V.Ahsen Coşar (Tasarım ve Hedefler)

Türkiye Barolar Birliği Başkan Adayı Av.V.Ahsen Coşar (Tasarım ve Hedefler)
TASARIM VE HEDEFLER


İnsan hayal eden bir varlıktır. Diğer canlılardan farklı olarak sahip olduğu akıl, insanın hayal etme özelliğinin en önemli araçlarından birisidir. Gerçekte hayal etmek, insanın kendi dışına çıkması, çevrede dolaşması, kendi sınırlarını aşması, kendisini yeniden yaratması demektir.
Hayal etmek, bilmek ve yapmak, bunların hepsi geleneksel fiillerdir. Kuşkusuz her bilen yapmaz, yapamaz. Ama her yapan, hayal ettiği, fikir sahibi olduğu, bildiği ve biriktirdiği için yapar. Fikirlerini, bilgisini, biriktirdiklerini yaptıklarına katar. Onun için hayaller fikirleri, fikirler ise eylemleri başlatır. Yapmak, yani işlevsellik; hayallere, bilgiye, hevese, birikime ve deneyime gereksinim duyduğu kadar, iradeye, adına proje denilen somut fikirlere, pozitif hedeflere ve zamana gereksinim duyar.
İnsana, mesleğe ve topluma özgü sorunlarda önemli olan işin eylemsel yönüdür. Tasarımlar, eylemli olarak yapıp ettiklerimizin dürtüsü olan tasavvuru, tasavvur ise görgü, bilgi ve deneyim sahibi bir insanın içinde yaşabileceği bir geleceği hayal etmeyi kapsar. Hedefler, bir tasarım ve deneyim rehberliğinde bir şekilde gerçekleştireceğimiz tercihler ve görevlerdir. Tasarımlarımız uzak, henüz belirsiz olsa da, hedefler ulaşılabilir uzaklıktadır.

Harekete geçirici bir tasarımın; belli bir insan, meslek ve toplum doğası tasavvuruna, yani nelerin insan, meslek ve toplum için iyi olduğuna dayanması, gereksinimleri ve hakları karşılaması gerekir.

Hedefler, insani, mesleki ve toplumsal yönden önemli sonuçlar doğuracak zor tercihleri içerir. Kuşkusuz bunları mükemmel olmayan verilerimiz ve sınırlı kavrayışımız temelinde benimseriz. Tasarımlarımız yol gösterici olsa da veya böyle olması gerekse de, bize ancak bir ölçüde rehber olabilirler. Zira tasarımlar, eylemlerinin sonuçlarını umursayanlar için ne tam nettirler, ne de durağandırlar. Onun için mantıklı insanlar, kendilerini motive eden tasarımların daha net bir ifadesi ile bunların akıl ve deneyim ışığında eleştirel yönden değerlendirilmesini mutlaka bekleyecekler ve bunları aramaya devam edeceklerdir.

O nedenle aşağıda sunulan tasarım ve hedeflerin bu çerçevede kabul edilmesi, düşüncenin eylemin provası olduğunun ve her gerçeğin bir hayale dayandığının bilinmesi gerekir.

Bütün bu tasarım ve hedefler, ilk yüz gün içinde gerçekleştirilemez, ilk üç yüz altmış beş gün içinde gerçekleştirilemez, ilk yedi yüz gün içinde gerçekleştirilemez, bizim görev süremiz içinde gerçekleştirilemez demeyelim, bir kez başlayalım diyelim. Tereddüde düşmeden, kuşkuya kapılmadan, duraklamadan, kararlılıkla ve tarihin bize biçtiği kaderi yerine getirmek üzere hep birlikte yola çıkalım. Geleceği inşa etmek için hep birlikte yola çıkarsak mutlaka başarırız.

Zira gelecek değiştirilebilir. Ancak, neyin ne olduğunu anlamadığımız ve neyi nasıl yapmaya karar vermediğimiz, veremediğimiz sürece hiçbir şeyi değiştiremeyiz. Unutmamamız gerekir ki, gelecek, her zaman azınlık tarafından temsil edilmiş, ama gelecek mutlaka kazanmıştır. Çoğunluğu elde edeceği için değil, gelecek olduğu için. Onun için geleceğin yenilmesi olanaksızdır.


•Karar alma süreçlerinin demokratik biçimde işletilmesi, katılımcılığın geliştirilmesi, dayanışmanın artırılması, eleştirilerden yararlanılması amacıyla rutin iş ve işlemlerin dışındaki önemli ve ilkesel mesleki konuları Baro Başkanları toplantılarında tartışmak, değerlendirmek, burada alınacak kararları Yönetim Kurulu kararına dönüştürmek ve bu suretle katılımcılığı slogan olmaktan çıkarıp eyleme dönüştürmek, •Başta Avukatlık Sınavı, Mesleki Sorumluluk Sigortası, vekalet ücretlerinin ödendiğine ilişkin serbest meslek makbuzlarının mahkemeye ibrazını zorunlu hale getirecek bir model kurulması, vekaletnamelerin Barolar tarafından düzenlenmesi, Baroların, Türkiye Barolar Birliği’nde adil biçimde temsili, diğer deyişle temsilde adaletin sağlanması gibi bugünün gereksinimlerini, geleceğin beklentilerini karşılayan yeni bir Avukatlık Yasası’nın hazırlanması ve yasalaşması için Baro Başkanlarından, Baro Başkanlarının önerecekleri meslektaşlarımızdan, Türkiye Barolar Birliği delegelerinden, hukukçu akademisyenlerden bir komisyon oluşturmak, bu komisyon tarafından hazırlanacak taslağı Barolar ve Avukatlar nezdinde tartışmaya ve eleştiriye açmak, bu eleştiri ve tartışmaların ışığında şekillenecek taslağın yasalaşmasını sağlamak, •Kamu avukatlığı kurumunun, idarenin vesayetinden ve memur avukat statüsünden kurtarılması, bağımsız ve özerk bir yapıya kavuşturulması amacı ile Kamu Avukatları Yüksek Kurulu’nun kurulması yönünde çalışma yapmak, •Kamu avukatlarının Baroya kayıt olmalarının zorunlu hale getirilmesi ve Baro aidatlarının kurumlarınca ödenmesi yönündeki çalışma yapmak, •Avukatlık mesleğinin hizmet alanlarının genişletilmesi, bu bağlamda bir kısım noterlik işlerinin avukatlara verilmesi, kira, taşınmaz alım satımı ve benzeri sözleşmelere avukatların katılımının zorunlu olması, koruyucu avukatlık hizmetlerinin kurumsallaştırılması, alanının genişletilmesi, bütün bunların yasal düzenlemeye dönüşmesi konusunda çalışma yapmak, •Avukatlık üzerine, hukukun değişik konuları üzerine tez çalışmaları yapan, yapanlara destek olan, yüksek lisans veren Türkiye Orta Doğu Amme Enstitüsü modeline ve işlevine uygun biçimde yapılandırılacak olan Türkiye Avukatlık Akademisi kurmak, •İl Baroları’nı Staj Kredisinin dağıtımında etkin kılmak ve inisiyatif sahibi yapmak için Staj Kredi Yönetmeliği’ni değiştirmek,
•Sosyal Yardımlaşma Dayanışma Fonu’nun etkin ve verimli kullanılabilmesi amacıyla il Barolarını Fonun yönetiminde söz ve inisiyatif sahibi yapmak,
•Sağlık ve sosyal yardım hizmetlerinin daha hızlı biçimde hizmete sokulmasını sağlamak amacıyla uygun bölgelerde Fon Temsilcilikleri kurmak,
•İyi yönetim ilkelerine saygı göstermeme, kanuna ve mevzuata uygun davranmama, idari usulsüzlükler, haksızlık, Barolar arasında ayrımcılık, yetkiyi kötüye kullanma, cevap vermeme, bilgi vermeyi reddetme, gereksiz gecikmeler vb. gibi konularda görevli ve yetkili olmak üzere Baro Başkanları tarafından seçilecek bir Türkiye Barolar Birliği Ombudsmanlığı kurmak,
•2006 yılından bu yana Ankara Barosunda başarıyla uygulanan hastaneye sevk etmek, rapor vermek gibi hizmetlerin yanı sıra acil durumlarda tıbbi yardımda bulunmak gibi hizmetler vermek üzere doktor ve hemşire destekli Baro Kliniklerin İstanbul ve İzmir başta olmak üzere diğer il ve/veya bölgelerde ivedi olarak kurulmasını ve hizmet vermeye başlamasını sağlamak,
•Birlik tarafından uygulanmakta olan ferdi kaza sigortası uygulamasının teminat limitlerini artırmak,
•Türkiye Barolar Birliği Sosyal Yardım ve Dayanışma Fonu’nu, Ankara Barosu tarafından, tüm Baro üyelerini kapsayacak biçimde hizmet vermek üzere 2009 yılında kurulan, ancak henüz işler hale getirilemeyen Sosyal Yardım ve Dayanışma Fonu’nda öngörülen ve tanımı yapılan biçimde muhtaç ve destek ihtiyacı içerisinde olan meslektaşlarımıza gerekli yardımı yapacak ve tam bir sosyal yardım anlayışıyla hizmet verecek biçimde değiştirmek,
•Yönetmelikte tarif edilmiş ancak, henüz uygulamaya sokulamamış yardım türü olan munzam emeklilik yardımını en kısa süre içerisinde işler hale getirmek, vefat halinde, avukat yakınlarına ödenecek yardım tutarını tatmin edici düzeye çıkarmak, •Birlik tarafından aktüerya çalışması yapılmış, alınması gerekli aidat ile usul ve esasları tespit edilmiş olan eş ve çocuklara sağlık yardımı yapılması için gerekli yönetmelik değişikliğini ivedi olarak yapmak ve bu yardımı işler hale getirmek, •Hastalık, kaza, yaşlılık gibi nedenler ile çalışması mümkün olamayan avukatlar ile huzurevi veya bakım evi ihtiyacı duyacak kadar kimsesiz ve maddi yetersizlik içinde olan avukatlara maddi destek, huzurevi veya bakım evinde barınma olanağı sağlamak, •Tüm ihtiyaç sahibi avukatlara tek merkezden ve ülkemiz için örnek teşkil edecek huzurevi- geriatri merkezi-yaşam merkezi amaçlı tesislerin uygun bölgelerde açılarak hizmet vermesini sağlamak, •Fon yardımlarının yapılması sürecinde görülen ve bugüne kadar çözümlenemeyen, kendi kenti dışında kaza veya acil durumla karşılaşmış, kendisi veya ailesi fertleri vefat etmiş avukatlar için, sosyal yardım adına yapılması gereken acil durum yardımının yapılmasını sağlamak, acil durumlar için hava ambulansı servisini devreye sokmak, bunun için gerekli yönerge değişikliğini yapmak, bütün bu hususların işleyişinde Birlik bünyesi içerisinde karşılaşılan bürokratik engelleri kaldırmak, •Ankara Barosu tarafından yıllardır başarıyla yürütülen Yardımlaşma Sandığı modelinin kurulması için il Barolarına yardım ve destek sağlamak, •Her Baronun kendi içinde etkinliklerde bulunacağı, TBB’nin ise her yıl değişik bir bölgede bir günlük etkinlik yapacağı, “TÜRKİYE AVUKATLARI DAYANIŞMA HAFTASI” ve buna bağlı olarak da “GÜNÜ” faaliyetleri düzenlemek, bu faaliyetleri TBB’nin yıllık rutin programına eklenmek suretiyle sosyal yardım ve dayanışma bilincini geliştirmek, •Türkiye Barolar Birliği’nin idari ve personel yapısını hizmet odaklı olarak yeniden yapılandırmak, •Türkiye’deki tüm Baroların tek tip muhasebe, kalem, sicil, disiplin düzenine geçmesini sağlamak için yazılım yaptırmak, olanakları sınırlı Barolara donanım desteği sağlamak,•Avukatlık Yasasında öngörülen belgelerin tek tip olarak basılmasını, bunların kullanılmasının yerleştirilip yaygınlaştırılmasını ve bu suretle belge düzenin kurulmasını sağlamak, •Birlik bünyesi içerisinde iktisadi işletme kurmak, Birliğe ait iktisadi birimleri bu işletme bünyesi içerisinde yapılandırmak ve işletmek, her bir Baronun kendi bünyesi içerisinde iktisadi işletme kurmasına yardım ve destek vermek, •Türkiye Barolar Birliği bünyesinde mevcut otel, lokanta, kafe/bistro birimlerini ivedi olarak işler hale getirmek suretiyle bu birimlerin aktif ve verimli biçimde çalışmasını, bu birimlerin meslektaşlarımıza optimum maliyetler ile hizmet vermesini sağlamak, •Ayaş’ta inşaatı devam eden tesisin durumu hakkında gerekli bilgi edinildikten, bu bilgi doğrultusunda hazırlanacak rapor Baro Başkanlar ile paylaşıldıktan ve tartışıldıktan sonra alınacak karar doğrultusunda bu tesisin geleceği ile ilgili gerekli kararı vermek,
•Türkiye Barolar Birliği web sitesini, yeni yazılım teknolojileri ile yeniden yapılandırmak, www.barobirlik.org.tr adresi üzerinden, Türkiye Barolar Birliği’nin dünyaya açılan yüzü olan web sitesini tasarım, işlevsellik ve altyapı olarak olması gereken seviyede en kısa zamanda yayına almak,
•Web Sitesi üzerinden, Birliğimiz üyesi Barolara, Barolarımız üyesi Avukatlara bilgileri, başvuruları ve işlemleri on-line olarak açmak, Türkiye Barolar Birliği Web Sitesini, Baro ve Avukatlar için kaynak olmak yanında hukuk alanında aranan her bilginin bulunabileceği on-line kütüphane şekline getirmek,
•Ankara Barosu’nda 2008 yılından bu yana başarıyla uygulanan E-Baro teknolojisini gerçekleştirmek suretiyle güvenli, hızlı ve kolay bir şekilde üyelerine hizmet vermeleri için gerekli teknik alt yapıyı Barolarımızın hizmetine sunmak, Avukat ve Stajyer Avukat sicil bilgileri, kurum Avukatı bilgileri, Yönetim Kurulu Toplantısı gündemi, Yönetim Kurulu toplantı kararları, disiplin dosyaları, kurullar, komisyonlar, merkezler, CMK Merkezi, Adli Yardım Merkezi, demirbaş takibi, üyelerine toplu sms, e-posta ile iletişim, personel sicil dosyaları personel devam takip sistemi, Doküman yönetim sistemi, Web sitesi yönetimi, kütüphane, baro envanteri kayıt sistemi, e-avukat bünyesinde baronun üyelerine vereceği hizmetleri ve baronun iktisadi işletmeleri ile ilgili işlemlerini kolaylıkla takibini, yönetimini, tüm kayıtlarla ilgili raporların Baro yetkilileri tarafından saniyeler içinde alınabilmesini sağlamak,
•E-Baro ile Baroların üyelerine sunduğu hizmetlerin yanı sıra Türkiye Barolar Birliği ve Barolar arasındaki bağlantıyı sağlamak, bu yolla sicil bilgilerindeki farklılıkların önüne geçmek, şimdilerde yazılım kullanan Baroların tekrar tekrar veri girişine zaman harcamalarını engellemek, Baroların kullandıkları yazılım ile Birliğin kullandığı yazılımın entegrasyonu sağlamak,
•Türkiye Barolar Birliği bünyesinde mevcut olan Baro Port’u işler hale getirmek, E-Birlik adıyla yeniden yapılandırmak, tüm Baroları bu sisteme dahil ederek Barolar arasında on-line baro sistemi, elektronik doküman takip sistemi oluşturmak, bu suretle baroların üye, stajyer, disiplin, kredi, Adli Yardım vb. iş, işlem ve hizmetlerini e-imza ile güvenilir ve hızlı biçimde on-line olarak yapmalarını sağlamak,
•Üçer aylık dönemler halinde Birlik Yönetim Kurulu ile diğer Kurulların çalışmalarının “Birlik E-Bülten” adıyla elektronik ortamda yayınlanması ve bu suretle Birlik çalışmalarının üyelerimize elektronik ortamda ulaştırılmasının ve bunların interaktif biçimde değerlendirilmesinin sağlanması,
•Ocak 2008’de Adalet Bakanlığı tarafından ‘TEKNOLOJİ ÖDÜLÜ’ ile ödüllendirilen Ankara Barosu tarafından 2005 yılından bu yana başarıyla ve geliştirilerek kullanılan, Baroların üyelerine Adliye içerisinde ve diğer Baro birimlerinde hızlı ve güvenli hizmet verebilmesini sağlamak amacıyla tasarlanmış, yüksek güvenlikli akıllı kart teknolojisi olan BaroKart Sistemini ve bu sistemle entegre çalışan sistemleri Birlik bünyesinde kurmak, sistemin diğer Barolarda kurulmasına destek vermek ve bu yolla harcama işlemlerinin, muhasebe sisteminin daha hızlı, daha güvenli ve şeffaf bir yapıya kavuşmasını sağlamak,
•Ankara Barosu tarafından 2005 yılından bu yana başarıyla uygulanan plazma/LCD ve yeni teknoloji LED monitörler ile tüm ilçelerdeki üyelerine duyularının, faaliyetlerinin ve haberlerinin aynı anda ulaşmasını sağlayan Merkezi Duyuru Sisteminin tüm Barolarda ve özellikle imkanları sınırlı Barolarda kurulması için gerekli teknik ve alt yapı desteğini vermek,
•Tüm Baroların E-Baro’ya geçmelerini gerek yazılım, gerekse donanım olarak desteklemek,
•Halen kanun tasarısı olarak Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin gündeminde olan ‘Kayıtlı E Posta’ sisteminin yasalaşmasıyla birlikte, Birlik bünyesi içerisinde E-Posta sistemi oluşturmak ve bu sistemin tüm Barolarda kurulmasına destek vermek,
•İl Barolarının farklı fiyatlarla Avukatlara E-İmza satışını Birlik bünyesi içerisinde merkezi ve standart hale getirmek,
•Her Baronun en az bir hizmet binası, Avukat Evi ve hizmet aracı sahibi olmasına destek olmak, olanakları sınırlı Baroların Adliye Saraylarında mevcut Avukat Odaları’nı tefrişine katkı yapmak,
•Birlik bünyesinde ve tüm Barolarda ALO BARO telefon hizmeti servisi ve çağrı merkezi kurmak,
•Birliğin kuruluşundan günümüze kadar olan tüm etkinliklerinin ses ve görüntü kayıtlarının dijital ortama aktarılarak depolanmasını, korunmasını ve meslektaşlarımızın yararlanmasına sunulmasını sağlamak amacıyla Etkinlikler Arşivi oluşturmak,
•Danıştay ve Yargıtay Avukat Odaları’nı mesleğin onuruna yakışır biçimde ve her türlü teknik donanımını sağlayacak biçimde yeniden düzenlemek,
•Danıştay ve Yargıtay binalarına girişte Avukatlara karşı uygulanan incitici, onur kırıcı, savunma mesleğinin saygınlığı ile bağdaşmayan anlayışa, uygulamaya karşı etkin ve sonuç almayı sağlayacak biçimde mücadele etmek,
•Avukatlık Staj Programı ve Müfredatını standardize etmek, coğrafi bölgelere göre belirlenecek illerde Staj Eğitim Merkezleri kurmak, bu merkezlerde staj eğitimi vermek, staj eğitimini yazılı ve görsel materyaller ile desteklemek,
•Ankara Barosu tarafından Ekim/2004’den beri uygulanan ve Cumhurbaşkanlığı Denetleme Kurulu’nun 28 Eylül 2009 tarih ve 2009/6 sayılı raporunda övgüyle söz edilen mali ve idari şeffaflık modelini Türkiye Barolar Birliği’nde de uygulamak, bu bağlamda Birliğin tüm gelir ve giderlerini haftalık olarak Birlik Web sayfasında yayınlamak,
•Ankara Barosu’nda Ekim/2004’den itibaren kurulan ve geliştirerek işletilen bilişim ve iletişim teknolojilerinin kullanımını Türkiye Barolar Birliği ve onun önderliğinde ülkemizdeki tüm Barolarda kurmak, geliştirilmek, yaygınlaştırılmak, kurumsallaştırılmak,
•Vekalet pulunun elektronik ortamda ve güvenli biçimde tahsilinin sağlanması için pulmatik sistemi kurmak,
•İnsan kaynağımızın ve gücümüzün yetkinleştirilmesi amacıyla Ekim/2004’den bu yana Ankara Barosu’nda başarıyla uygulanan özel hukukun yeni ve değişik disiplinleri üzerine sertifikalı meslek içi eğitim programlarını, yanı sıra CMK, Adli Yardım eğitimlerini ülkemizdeki tüm Barolarda uygulamak,
•Çocuk Hakları, İnsan Hakları, Kadın Hakları Merkezlerini Türkiye Barolar Birliği’nin eşgüdümünde Türkiye Baroları nezdinde örgütlemek ve ülkemiz genelinde yaygınlaştırmak,
•Türkiye Barolar Birliği’ni, Avukatlık mesleği üzerine araştırma yapan, yaptıran, bu konuda yapılan çalışmaları destekleyen bir kuruluş düzeyine getirmek,
•Türkiye Barolar Birliği tarafından başlatılan ve başarı ile sürdürülen uluslararası hukuk kuruluşları ile yakın ve işlevsel işbirliğini genişleterek ve geliştirerek sürdürmek,
•Birlik kurullarını tüm il Baroları üyelerini kapsayacak biçimde ve katılımcılık ilkesine uygun biçimde yeniden yapılandırmak,
•Ankara Barosu tarafından 2006 yılında kurulan ve o tarihten itibaren başarı ile uygulanan internet radyoculuğu ve televizyonculuğunu Türkiye Barolar Birliği’nde kurmak ve işletmek,
•Temel hedefi bünyesinde Hukuk Fakültesi bulunan butik üniversite kurmak,
•Türkiye Barolar Birliği Haber Ajansı kurmak ve gerek Birliğin etkinliklerini, gerekse yurt ve yurt dışı haberleri bu ajans aracılığıyla yazılı ve görsel medyaya ulaştırmak,
•Eğitim, kültür, sanat, spor alanına ilişkin sosyal sorumluluk projelerine destek vermek,
•Üçer aylık dönemler halinde Birlik Yönetim Kurulu ile diğer kurulların çalışmalarının elektronik bülten halinde yayınlanmasını, Birlik çalışmalarının tüm meslektaşlarımıza elektronik bültenle ulaştırılmasını ve bunların interaktif biçimde değerlendirilmesini sağlamak,
•Birlik bünyesinde oluşturulacak Hukuk Kulübü tarafından yürütülecek çalışmaların sivil toplum kuruluşlarına, siyasi partilere, yasama, yürütme ve yargı erkine ulaştırılarak Birliğin hukuk alanındaki fikri öncülüğünü geliştirmek,
•Her yıl ayrı bir il Barosunda “Uluslararası Hukuk Kurultayı” düzenlemek,
•Katılımcılık ilkesi gereği Türkiye Barolar Birliği Delegeleri ile 12-13 Haziran 2010 tarihinden itibaren her altı ayda bir meslek sorunları, ülke sorunları ile ilgili ve somut gündemli toplantılar düzenlemek,
•Birlik kaynaklarının, Barolara sağlıklı, düzenli, planlı, hızlı ve adil biçimde dağıtılabilmesi için her Barodaki avukat sayısı, mevcut avukatların yaşı, cinsiyeti, mezun olduğu hukuk fakültesi ve benzeri hususlarla ilgili istatistiki bilgilerin güncellenmesi suretiyle Üyelik Bilgi Havuzu oluşturmak,
•Reklam Yönergesi başta olmak üzere mevcut tüm yönergeleri güncellemek,
•Ankara Barosu tarafından gerçekleştirilen Hukuk Müzesi’ni Ankara Barosu ile gerekli mutabakatı sağlamak suretiyle Türkiye Barolar Birliği bünyesine almak ve Birlik bünyesi içerisinde ‘Türkiye Hukuk Müzesi’ni gerçekleştirmek,
•İki yılda bir dünya Baroları Spor Olimpiyatı düzenlemek,
•Her yıl Birliğin koordinatörlüğünde ayrı bir Baro tarafından Türkiye Baroları Spor Oyunları düzenlenmesine destek vermek,
•Her yıl hukukun değişik alanlarıyla ilgili ödüllü makale yarışması düzenlemek,
•İlk kez Ankara Barosu tarafından uygulanmasına başlanılan ve giderek Türkiye genelinde yaygınlaşan duruşma salonlarında avukatların önüne LCD monitör konulması uygulamasını ülke geneline yaymak, bu konuda Barolara gerekli desteği sağlamak,
•Avukat Katip ve Sekreterleri ile ilgili eğitim programları hazırlamak, Barolar nezdinde bu programı uygulamak, bununla ilgili gerekli yönergeleri hazırlamak ve yürürlüğe koymak,
•Türkiye Barolar Birliği’nin bugüne kadar olan tüm yayınlarının taranarak elektronik ortama aktarılmasını ve tek bir DVD’de toplanmasını sağlamak,
•Yabancı avukatlık mevzuatlarını Türkçeye çevirtmek ve yayınlamak,
•Plazma duyuru ve KİOSK bilgi sisteminin tüm Barolarda kurulmasına destek olmak, bu yolla her Baro üyesi Avukatın Danıştay, Yargıtay dosyalarını sorgulamalarına olanak sağlamak,
•Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi kararlarının çevirisini ve yayını yapmak,
•Türkiye’deki her ildeki oteller ile anlaşma yapmak suretiyle avukatlara en kaliteli ve ekonomik koşullarda konaklama hizmeti sağlamak,

Saygılarımla,
Av.V.Ahsen Coşar

www.ahsencosar.net
bilgi@ahsencosar.net
Old 26-09-2011, 21:08   #2
Av.Muhammet Aydın

 
Varsayılan

Yazı yayınlanalı tam 1 sene 5 ay oldu.Bu yazı içeriğindeki, hangi düşünceler hayata geçti,hangi düşünceler hayata geçiriliyor ve ne aşamada,bir sonuç alabilsek şu anki başkanımızdan memnun olurduk. Birde hayretki hiç bir yorum yapılmamış bu vaatlere değerlendirillip tartışılsın isterdim bir denesek mi?
Old 27-09-2011, 12:08   #3
Av.Cansel Göktaş

 
Varsayılan

Keşke ZORUNLU olarak ücretsiz çalışmak zorunda kalan ve daha hiçbir kazanç elde edememişken hakkı olan Avukatlık Ruhsatı'nı alabilmek adına azami derecede meblağlar ödemek zorunda bırakılan stajyer avukatlar için de çözümler bulunabilse.
Yanıt


Şu anda Bu Konuyu Okuyan Ziyaretçiler : 1 (0 Site Üyesi ve 1 konuk)
 

 
Forum Listesi

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Yanıt Son Mesaj
Türkiye Barolar Birliği ne iş yapar? Ersin KUŞ Avukatlık Hukuku Çalışma Grubu 34 07-12-2015 11:20
Türkiye Barolar Birliği Başkan Adayı Av.V.Ahsen Coşar (Adaylık Sunumu) Av.V.Ahsen Coşar Adliye Duvarı 3 13-06-2010 18:35
Türkiye Barolar Birliği Reklam Yasağı Yönetmeliği Armağan Konyalı Hukuk Haberleri 0 24-11-2003 15:55


THS Sunucusu bu sayfayı 0,04760790 saniyede 13 sorgu ile oluşturdu.

Türk Hukuk Sitesi (1997 - 2016) © Sitenin Tüm Hakları Saklıdır. Kurallar, yararlanma şartları, site sözleşmesi ve çekinceler için buraya tıklayınız. Site içeriği izinsiz başka site ya da medyalarda yayınlanamaz. Türk Hukuk Sitesi, ağır çalışma şartları içinde büyük bir mesleki mücadele veren ve en zor koşullar altında dahi "Adalet" savaşından yılmayan Türk Hukukçuları ile Hukukun üstünlüğü ilkesine inanan tüm Hukukseverlere adanmıştır. Sitemiz ticari kaygılardan uzak, ücretsiz bir sitedir ve her meslekten hukukçular tarafından hazırlanmakta ve yönetilmektedir.