|
Meslektaşların Soruları Hukukçu meslektaşların hukuki nitelikte sorularını birbirlerine yöneltecekleri mesleki yardımlaşma forumu. SADECE hukuk fakültesi mezunları ile hukuk profesyonellerinin (bilirkişi, icra müdürü vb.) yazışmasına açıktır. [Yeni Soru Sorun] |
13-01-2012, 14:24 | #1 |
|
Vize Reddi Halinde Ücret İadesi,
Paket tur seyahat sözleşmesinde, firma seyahat tarihinden 8 gün önce vize müracaatı yapıyor, vize talebi reddediliyor, ancak ücreti iade etmeyi kabul etmiyor, yazılı sözleşme de yok, sadece internet üzerinden alım yapılıyor. Buna dair Yargıtay Kararı arıyorum.
|
14-01-2012, 22:46 | #2 |
|
Buna benzer bir durumda, noterden ihtarnameyi keşide ettirip gönderdik, sonuç aldık.
|
12-03-2012, 16:53 | #3 |
|
Benzer bir durum için şu an tüketici mahkemesinde dava açmış bulunmaktayım. Olayı kısaca özetlemek gerekirse:
Müvekkil, annesi ile birlikte yurt dışına çıkmak için istanbuldan bir tur şirketi ile anlaşıyor ve faks yolu ile paket tur sözleşmesini imzalayıp firmaya gönderiyor. İstanbuldaki firma daha sonra vize işlemlerini halledebilmesi için müvekkili Ankarada ki başka bir firmaya (acenta) yönlendiriyor. Müvekkilin annesi yeşil pasaport sahibi olduğundan, müvekkilim sadece kendisi için vize evraklarını ankaradaki acentaya bırakıyor. Ancak daha sonra acenta, müvekkili arayarak vizesinin yetişmediğini isterlerse annesini kendisinden önce gönderebileceklerini ancak müvekkilin ancak 3 gün sonra tura katılabileceğini belirtiyorlar. Bunun üzerine müvekkil kendisi ve annesi için turu iptal ettiriyor. Para iadesi talep ediyor ancak hem istanbuldaki firma hem de ankaradaki acenta para ödemesinin Gezi sözleşmesinin 8. maddesindeki vize koşulları nedeniyle mümkün olmadığını, vize işlemlerini tüketicinin kendisinin yapmak zorunda olduğunu belirtiyorlar. Bunun üzerine istanbul ve ankaradaki firmalara ihtar çektik ancak bir sonuç alamadık. Daha sonraTüketici Mahkemesinde dava açtık. Dosya şu an ön inceleme safhasında bulunuyor. Ben genel olarak paket tur sözleşmeleri usul uygulama ve esasları hakkındaki yönetmelik üzerinden gitmeye çalıştım, konuyla ilgili bir Yargıtay kararı bulamadım. |
07-10-2013, 13:41 | #4 |
|
Av. Mete Bey, davanızın nasıl sonuçlandığı hakkında bilgi vermeniz mümkün müdür?
Aynı şekilde "vizenin tüketicinin sorumluluğunda olduğu" gerekçesiyle çıkmayan vize sebebi ile gidilmeyen seyahatin ücreti geri ödenmiyor. Ancak vize başvurusunu tüketiceler adına yapan acentanın kendisi,eksik belge nedeniyle vize süresi yetişmiyor. Bu durumda tüketicilerin haklarına dair karar bulamadım. Davanızdaki gelişmeler hakkında bilgi verirseniz çok memnun olurum. Teşekkür ederim. |
19-07-2017, 16:50 | #5 |
|
Merhabalar Mete bey, davanız sonuçlandı ise akıbeti ne oldu. bilgilendirebilir misiniz.
zira vize firmalarına ilişkin karar bulamıyorum. teşekkürler, iyigünler |
Şu anda Bu Konuyu Okuyan Ziyaretçiler : 1 (0 Site Üyesi ve 1 konuk) | |
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Yanıt | Son Mesaj |
Ayipli Malin İadesİ | just-ice | Meslektaşların Soruları | 5 | 09-07-2014 22:41 |
Davanin Reddİ Halİnde Konulan İhtİyatİ Tedbİrİn Durumu | av.suleyman | Meslektaşların Soruları | 6 | 23-02-2011 18:26 |
25. Maddedeki ücret net ücret mi, brüt ücret midir? | Seher | Meslektaşların Soruları | 49 | 12-01-2010 14:29 |
Ceza Davasinda SaniĞin Beraatİ Halİnde SuÇa Konu EŞyanin SaniĞa İadesİ | Av.Nursel | Meslektaşların Soruları | 0 | 20-06-2007 09:19 |
Türk Hukuk Sitesi (1997 - 2016) © Sitenin Tüm Hakları Saklıdır. Kurallar, yararlanma şartları, site sözleşmesi ve çekinceler için buraya tıklayınız. Site içeriği izinsiz başka site ya da medyalarda yayınlanamaz. Türk Hukuk Sitesi, ağır çalışma şartları içinde büyük bir mesleki mücadele veren ve en zor koşullar altında dahi "Adalet" savaşından yılmayan Türk Hukukçuları ile Hukukun üstünlüğü ilkesine inanan tüm Hukukseverlere adanmıştır. Sitemiz ticari kaygılardan uzak, ücretsiz bir sitedir ve her meslekten hukukçular tarafından hazırlanmakta ve yönetilmektedir. |