Ana Sayfa
Kavram Arama : THS Google   |   Forum İçi Arama  

Üye İsmi
Şifre

Meslektaşların Soruları Hukukçu meslektaşların hukuki nitelikte sorularını birbirlerine yöneltecekleri mesleki yardımlaşma forumu. SADECE hukuk fakültesi mezunları ile hukuk profesyonellerinin (bilirkişi, icra müdürü vb.) yazışmasına açıktır. [Yeni Soru Sorun]

İdari İşlem İptalinde Üst Makama Başvuru Sonucunun Beklenmesi Şart mı?

Yanıt
Konuyu Değerlendirin Konu İçinde Arama Konu Araçları  
Old 21-09-2007, 10:48   #1
Av.fatboz

 
Varsayılan İdari İşlem İptalinde Üst Makama Başvuru Sonucunun Beklenmesi Şart mı?

İdari işlemin İptali davalarında, uygulamada, dava açma süresi bakımından üst makamlara başvurup 60 günlük cevap süresini beklemeden dava açılabilir mi? Bu arada mahkeme dosyayı incelerken 60 günlük süre geçer ve idarenin cevap vermemesi yada olumsuz cevabında 60 günlük süre
dolmadan açılan dava süresinde açılmış sayılarak normal seyrinde devam eder mi? Teşekkürler ...
Old 21-09-2007, 11:43   #2
ahura

 
Mutlu iptal davalarında idari başvuru

Hayır bildiğim kadarıyla böyle bir zorunluluk yok. Kanunda da iptal davası açmadan önce idari başvunun zorunlu olduğuna dair herhangi bir maddeya rastlamadım.

İYUK MADDE 11 Üst makama başvuma

1. İlgililer tarafından idari dava açılmadan önce, idari işlemin kaldırılması, geri alınması değiştirilmesi veya yeni bir işlem yapılması üst makamdan, üst makam yoksa işlemi yapmış olan makamdan, idari dava açma süresi içinde istenebilir. Bu başvurma, işlemeye başlamış olan idari dava açma süresini durdurur.
2. Altmış gün içinde bir cevap verilmezse istek reddedilmiş sayılır.
3. İsteğin reddedilmesi veya reddedilmiş sayılması halinde dava açma süresi yeniden işlemeye başlar ve başvurma tarihine kadar geçmiş süre de hesaba katılır.
4. (Mülga : 10/6/1994 - 4001/6 md.)
Old 21-09-2007, 11:46   #3
ahura

 
Varsayılan

pardon ben sorunu zanlış anladım galiba ama devam etmesi gerekir diye düşünüyorum ama emin değilim
Old 21-09-2007, 12:01   #4
attorneytalay

 
Varsayılan

Madde 13 - 1. İdari eylemlerden hakları ihlal edilmiş olanların idari dava açmadan önce, bu eylemleri yazılı bildirim üzerine veya başka suretle öğrendikleri tarihten itibaren bir yıl ve her halde eylem tarihinden itibaren beş yıl içinde ilgili idareye başvurarak haklarının yerine getirilmesini istemeleri gereklidir. Bu isteklerin kısmen veya tamamen reddi halinde, bu konudaki işlemin tebliğini izleyen günden itibaren veya istek hakkında altmış gün içinde cevap verilmediği takdirde bu sürenin bittiği tarihten itibaren, dava süresi içinde dava açılabilir.

2. Görevli olmayan adli ve askeri yargı mercilerine açılan tam yargı davasının görev yönünden reddi halinde sonradan idari yargı mercilerine açılacak davalarda, birinci fıkrada öngörülen idareye başvurma şartı aranmaz


idari eylemlerden doğam tam yargıdavalarında dava açılmadan önce ilgili idari makama başvuru şartı var.

Ancak idari işlemlerden doğan tam yargı davalarında md 11 de ".....istenebilir"demek suretiyle" seçimlik olarak öngörmüştür. Dolayısıyla somut olayınızda üst makama başvurmadan iptal davası açabilirsiniz

saygılarımla

talay
Old 21-09-2007, 20:43   #5
YALÇIN ÖNDER

 
Varsayılan

Öncelikle sorunuzdan "dava açma süresi bakımından üst makamlara başvurup 60 günlük cevap süresini beklemeden dava açılabilir mi?" anladığım kadarıyla üst makama başvuru yapılmış. O zaman bu başvurunun sonucunu beklemeden dava açamazsınız.

Yukarıda da belirtildiği üzere, İYUK 11/1'e göre,
"Bu başvurma, işlemeye başlamış olan idari dava açma süresini durdurur."

Başvurunuz reddedilir ise, dava açma süresi kaldığınız yerden işlemeye devam eder.
Old 21-09-2007, 21:51   #6
Av. Can DOĞANEL

 
Varsayılan

Vaktinden önce açılan davalar hakkındaki Danıştay İçtihatlarından bahsedilmiş..Ben bu içtihatların olumsuz olduğunu anladım. Zaten bozma gerekçesi yapmalarından da bu anlaşılıyor. Karşı oylarla birlikte bu konuda değişik görüşler içeren bir karar. Şahsi kanaatimce de süre bitmeden dava açılmaması gerekir. İlgilinin kendi başvurusu ile İdareİşlem tesis etmek için harekete geçmiş olumlu veya olumsuz yeni bir işlem hazırlığında olabilir. Usul ekonomisi açısından bu aşamada dava açılmasının bence de kabul edilmemesi gerekir.


T.C. DANIŞTAY
Vergi Dava Daireleri Kurulu
Esas: 2005/122
Karar: 2005/199
Karar Tarihi: 23.09.2005
ÖZET: Haciz işlemine karşı dava açılmadan önce, haciz işleminin kaldırılması yolunda başvuruda bulunulduğu; ancak bu başvurunun sonucu beklenmeden dava açıldığı anlaşılmakta olup, davanın süresinde açılıp açılmadığı belirlenmeden ve vaktinden önce açılan davalar hakkındaki tutum göz önüne alınmadan verilen kararda yasal isabet görülmemiştir.


(2577 S. K. m. 7, 11) (6183 S. K. m. 62, 78)
İstemin Özeti: Davacının yönetim kurulu başkanı olduğu ... Turistik İşletmeler Anonim Şirketinin vadesinde ödenmeyen vergi borçları nedeniyle bir kısım menkul mallan haczedilmiştir.
İstanbul 2.Vergi Mahkemesi 8.4.2003 günlü ve E:2003/616, K:2003/1416 sayılı kararıyla; 26.2.2003 tarihli tutanakla yapılan haciz işlemine karşı 3.4.2003 tarihinde açılan davada 30 günlük dava açma süresinin geçirildiği gerekçesiyle davayı süre aşımı nedeniyle reddetmiştir.
Yükümlünün temyiz istemini inceleyen Danıştay Dördüncü Dairesi 25.3.2004 günlü ve E:2004/92, K:2004/593 sayılı kararıyla; 6183 sayılı Kanunun 62 nci maddesinde haczin, 78 inci maddesinde ise haciz sırasında bulunabileceklerin düzenlendiği, haciz sırasında borçlu ya da zilyet dışında bulunanların durumu asıl amme borçlusuna geç haber vermeleri durumunda dava açma süresini düzenleyen bir yasa hükmü bulunmadığından, davacının en geç dava açtığı tarihte hacze muttali olduğunun kabulünün hak ve nesafet kurallarına uygun olacağı gerekçesiyle kararı bozmuştur.
Bozma kararına uymayan İstanbul 2.Vergi Mahkemesi 28.10.2004 günlü ve E:2003/2310, K:2004/2177 sayılı kararıyla; davanın süre aşımı nedeniyle reddi yolundaki kararında ısrar etmiştir.
Israr kararı yükümlü tarafından temyiz edilmiş, haczin dayanağı olan ödeme emri mahkemece iptal edildiğinden dava konusu haczin kaldırılması gerektiği ileri sürülerek kararın bozulması istenmiştir.
Savunmanın Özeti: Temyiz isteminin reddi gerektiği yolundadır.
Danıştay Tetkik Hakimi G. BİŞKİN'in Düşüncesi: Temyiz dilekçesinde ileri sürülen iddialar ısrar kararının bozulmasını sağlayacak durumda bulunmadığından temyiz isteminin reddi gerektiği düşünülmektedir.
Danıştay Savcısı A. K. TERLEMEZOĞLU'nun Düşüncesi: İdare ve vergi mahkemelerince verilen kararların temyizen incelenerek bozulabilmesi için, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanununun 49 uncu maddesinin birinci fıkrasında belirtilen nedenlerin bulunması gerekmektedir.
Temyiz dilekçesinde öne sürülen hususlar, söz konusu maddede yazılı nedenlerden hiçbirisine uymadığından, istemin reddi ile temyiz edilen Mahkeme ısrar kararının onanmasının uygun olacağı düşünülmektedir.
TÜRK MİLLETİ ADINA
Hüküm veren Danıştay Vergi Dava Daireleri Kurulunca, dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:
Karar: Davacının yönetim kurulu başkanı olduğu ... Turistik İşletmeler Anonim Şirketinin vadesinde ödenmeyen vergi borçları nedeniyle bir kısım menkul mallarının haczine dair işlemin iptali istemiyle açılan davayı süre aşımı nedeniyle reddeden vergi mahkemesi ısrar kararı yükümlü tarafından temyiz edilmiştir.
2577 sayılı Kanunun 7 nci maddesinde dava açma süresinin özel kanunlarında ayrı süre gösterilmeyen hallerde Danıştay'da ve idare mahkemelerinde 60 gün, vergi mahkemelerinde 30 gün olduğu kurala bağlanmıştır. Aynı Kanunun 11 inci maddesinde de, ilgililer tarafından idari dava açılmadan önce, idari işlemin kaldırılması, geri alınması, değiştirilmesi veya yeni bir işlem yapılmasının üst makamdan, üst makam yoksa işlemi yapmış olan makamdan, idari dava açma süresi içinde istenebileceği, bu başvurmanın, işlemeye başlamış olan idari dava açma süresini durduracağı, altmış gün içinde bir cevap verilmez ise isteğin reddedilmiş sayılacağı, isteğin reddedilmesi ya da reddedilmiş sayılması halinde dava açma süresinin yeniden işlemeye başlayacağı ve başvurma tarihine kadar geçen sürenin de hesaba katılacağı kurala bağlanmıştır.
Dosyanın incelenmesinden, haciz işlemine karşı dava açılmadan önce, 5.3.2003 tarihinde vergi dairesi müdürlüğüne haciz işleminin kaldırılması yolunda başvuruda bulunulduğu; ancak bu başvurunun sonucu beklenmeden dava açıldığı anlaşılmakta olup, 2577 sayılı Kanunun 11 nci maddesi hükümleri dikkate alınıp davanın süresinde açılıp açılmadığı belirlenmeden ve vaktinden önce açılan davalardaki Danıştay İçtihatları göz önüne alınmadan verilen kararda yasal isabet görülmemiştir.
Sonuç: Bu nedenlerle temyiz isteminin kabulü ile İstanbul 2.Vergi Mahkemesinin 28.10.2004 günlü ve E:2003/2310, K:2004/2177 sayılı ısrar kararının bozulmasına, yeniden verilecek kararda karşılanacağından, yargılama giderleri hakkında hüküm kurulmasına gerek bulunmadığına, 23.9.2005 gününde oyçokluğu ile karar verildi.
KARŞI OY:
Davacının konutundaki menkulleri, vekilinin varlığında haczedilmiştir. Gıyapta yapılmayan bu hacze karşı dava açma süresinin haczin yapıldığı tarihe göre hesaplanması gerektiğinden, davacının hacze geç muttali olduğu iddiası bulunmadığı halde, böyle de olabileceğini hükme esas alan Dördüncü Daire bozma kararına uyulmayarak ısrar edilmesinde hukuka aykırılık bulunmamaktadır.
Vergi mahkemesince davanın esası hakkında verilen hüküm, süresinde açılmaması nedeniyle reddi yolundadır.
6183 sayılı Yasa uygulamasında iptal davasına konu yapılabilecek idari işlem, haciz kararıdır. Haciz kararının yerine getirilmesi, alacaklı amme idaresinin malik veya zilyedin elindeki mallara el atması, tasarruf yetkisini sınırlaması sonucunu doğurmaktadır. Bu dava, menkulleri, yönetim kurulu başkanı olduğu bir anonim şirketin vergi borcundan dolayı konutunda haczedilip, yediemin sıfatıyla bir üçüncü kişiye teslim edilen davacı tarafından açılmıştır. Bu yüzden davanın, haciz kararına karşı açılmış bir dava olarak nitelenmesine olanak yoktur. Davacı, uygulanan haczin kaldırılmasını istemektedir, istemin haczin kaldırılmasından ibaret olduğu, dilekçede 26.2.2003 tarihli haczin hukuka aykırı olduğunun ileri sürülmesinden anlaşılmaktadır. Bu tarih, haciz tutanağının tarihidir.
Haczin yapılmasından altı gün sonra ve 4.3.2003 tarihinde haczi yapan daireye de dava dilekçesindeki iddialarla başvurulduğu, 5.3.2003 tarihinde kayıt gören bu dilekçede, yönetim kurulu başkanı bulunduğu anonim şirketin hacze konu vergi borçlarının teminata bağlı borçlar olduğu, kendisi adına aynı borç için düzenlenen ödeme emrine karşı açılan davada yürütmenin durdurulmasına karar verildiği, bu durumda, iptal kararı verilmesi halinde giderilmeyecek zararlar doğacağı belirtilerek, menkullerinin haczedilemeyeceği ve gerekli düzeltmenin yapılmasının istendiği anlaşılmaktadır. Bu aşamada yapılabilecek düzeltmenin, haczin kaldırılmasından ibaret olduğu da açıktır.
Haczin 26.2.2003 tarihinde yapılmasından sonra kaldırılması istemiyle vergi idaresine yapılan başvuru, idari davaya konu yapılabilecek bir işlem kurulmasını sağlayacak niteliktedir. Dava, 3.4.2003 tarihinde açılmış olduğundan, idarenin işlem kurmasına özgü süre geçmeden önce açıldığı anlaşılmaktadır. Vergi dairesi müdürlüğünün dava dosyasında bulunan ve vergi mahkemesinde 9.6.2003 tarihinde kayıt gören temyize cevap dilekçesinde gerek usul ve gerekse esas yönünden istemin reddi savunulmuştur. Bu savunmanın yapıldığı tarihte, davacının haczin kaldırılmasını isteyerek 5.3.2003 tarihinde yaptığı başvuru hakkında işlem kurma süresi dolmuştur.
Vergi mahkemesi kararının, davanın süre aşımı nedeniyle reddi yolunda olması ve karşı tarafın savunmasının alınmasına gerek kalmaksızın verilmesi nedeniyle temyize cevap dilekçesinden idarenin, bu başvuruyu kabul etmediği anlaşılmaktadır.
Danıştay'ın birçok kararında; idarenin işlem kurma süresi geçmeden açılan davalarda, idarenin savunmasının davanın reddi gerektiği yönünde olması halinde incelenebilir bir davanın varlığı kabul edilmiştir.
Haczin kaldırılması istemiyle yapılan başvurusunun kabul edilmediği anlaşılan davacı tarafından bu davanın; haczin kaldırılması isteminin reddi yolunda kurulmuş sayılan işleme karşı açıldığının kabulü ile vaktinden önce açılması nedeniyle süre aşımının tartışılamayacağı görüşünde olduğumdan, Kurulumuzca verilen bozma kararın; dava açma süresinin, İdari Yargılama Usulü Kanununun 11 inci maddesine dayanılarak hesaplanması gerektiğine ilişkin kısmına katılmıyorum.
KARŞI OY
6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanunun 62 nci maddesinde borçlunun, mal bildiriminde gösterilen veya tahsil dairesince tespit edilen borçlu veya üçüncü şahıslar elindeki menkul mallan ile gayrimenkullerinden, alacak ve haklarından amme alacağına yetecek miktarının tahsil dairesince haczolunacağı, 78 nci maddesinde de haciz sırasında borçlu veya zilyet veya bunların; vekilleri, işçi, müstahdem veya aileleri efradından birisinin kendilerini temsilen bulunacağı belirtilmiştir.
Öte yandan, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanununun 7 nci maddesinde dava açma süresinin özel kanunlarında ayrı süre gösterilmeyen hallerde, vergi mahkemelerinde otuz gün olduğu; 11 nci maddesinde de, ilgililer tarafından idari dava açılmadan önce idari işlemin kaldırılması, değiştirilmesi veya yeni bir işlem yapılmasının üst makamdan, üst makam yoksa işlemi yapmış olan makamdan, idari dava açma süresi içinde istenebileceği, bu başvurmanın işlemeye başlamış olan dava açma süresini durduracağı kuralı getirilmiştir.
Dosyanın incelenmesinden, davacının evinde 26.2.2003 gününde haciz yapıldığı, davacının vekili tarafından imzalanan haciz tutanağı ile gerçekleşen bu haciz işleminin 3.4.2003 gününde dava konusu edildiği; Mahkemece yasal süre geçirildikten sonra açılan davada süre aşımı bulunduğu gerekçesiyle verilen ret kararının gerek dava gerek temyiz dilekçesinde bu konuda herhangi bir iddia bulunmadığı halde davacının hacze geç muttali olduğu gerekçesiyle Danıştay Dördüncü Dairesince bozulduğu anlaşılmıştır.
Hak düşürücü bir süre niteliğinde olan ve kamu düzenini ilgilendirdiği için idari yargı yerince kendiliğinden araştırılması gereken dava açma süresinin hesabının kanunla belirlenen hükümlerin dışında yorum yoluyla değiştirilmesine olanak bulunmamaktadır.
Öte yandan, Kurulca, Dairenin bozma gerekçesinin dışında olarak dava konusu edilen haciz işleminin kaldırılması istemiyle 5.3.2003 gününde yapılan başvurunun 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanununun 11 nci maddesi hükümleri uyarınca yapılmış bir başvuru olduğu kabul edilip, bu konuda yapılacak araştırma sonucuna göre karar verilmesi gerektiği gerekçesine de 6183 sayılı Yasa'nın getiriliş amacı ve davacının yaptığı başvuruya yanıt almadan veya idarenin yanıt verme süresi dolmadan dava açmış olması karşısında katılma olanağı görülmemiştir.
Açıklanan nedenle, temyiz dilekçesinde ileri sürülen iddialar vergi mahkemesi ısrar kararının bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmediğinden aksi yolda verilen karara katılmıyoruz. (¤¤)


Sinerji Mevzuat ve İçtihat Programları
**************************************
Old 22-09-2007, 10:21   #7
avnhavutça

 
Varsayılan

Madde 11 - 1. İlgililer tarafından idari dava açılmadan önce, idari işlemin kaldırılması, geri alınması değiştirilmesi veya yeni bir işlem yapılması üst makamdan, üst makam yoksa işlemi yapmış olan makamdan, idari dava açma süresi içinde istenebilir. Bu başvurma, işlemeye başlamış olan idari dava açma süresini durdurur.

2. Altmış gün içinde bir cevap verilmezse istek reddedilmiş sayılır.

3. İsteğin reddedilmesi veya reddedilmiş sayılması halinde dava açma süresi yeniden işlemeye başlar ve başvurma tarihine kadar geçmiş süre de hesaba katılır.

4. (Mülga bent: 10/06/1994 - 4001/6 md.)

İYUK 11 de belirtildiği gibi,İdari işlemlerin iptali için ,işlemin tebliğini izleyen 60 gün içerisnde doğrudan İdari yargıya gidilebilir.İdareye başvuru ihtiyari(seçimlik) bir haktır.Uygulama da bu yöndedir.Saygılarımla
Old 22-09-2007, 18:48   #8
YALÇIN ÖNDER

 
Varsayılan

İYUK 11/1 e göre işlemi yapan idareye değil de üst makamına yapılmış başvuru ise, eğer 60 günlük dava açma süresi içinde yapılmış ise, her iki yolun da (hem başvuru ve hem de başvuru sonucunu beklemeksizin idari dava açma)birlikte uygulanabileceği hakkında görüşler de var.

Bkz. Danıştay Yedinci Daire Başkanı Turgut Candan Açıklamalı İdari Yargılama Usulü Kanunu Ekim 2005 sayfa 440

Ama, aksine idari merci tecavüzü sayan kararlar da vardır.
Old 10-11-2009, 10:20   #9
Mehtap TAŞDEMİR TUNÇEL

 
Varsayılan

Üst makammlara başvurma zorunlu bir yol olmayıp seçimlik haktır. Ancak başvuru gerçekleştirilmişse sonucu beklenmelidir. Aksi halde dava açmada hukuki yararın olmadığından bahsedilebilir.
Old 11-11-2009, 01:15   #10
AV.SEDAT

 
Varsayılan

Başvuru hakkımızı kullandığımız, ancak idarenin başvurumuzun üzerinden 7-8 gün geçmesine rağmen taelp ettiğimiz durdurma işlemini yapmayıp, inşaata devam etmesi nedeniyle başvurumuzu zımnen reddettiği, beklersek kamu zararının artacağı gerekçesiyle başvurumuzdan 9 gün sonra dava açtık ve ilk incelemeden -ki ne sıkıdır bilrsiniz- geçti, geçmekle kalmadı Y.D. de aldık

Böyle bir kalıba uydurabilirseniz bir şansınız olabilir.
Old 28-11-2016, 10:23   #11
0 AV.GÜLDEN 0

 
Varsayılan

idari işlemin tesisinden sonra iyuk m 11 e göre, 60. gün idari başvuru yapmış idik. işlemin iptali ve yapılan işlem nedeni ile uğralılan zararın tazmini talebi ile yaptığımız idari başvurunun bugün 60. günü.
Yani bu akşam mesai bitimine kadar cevap verilmez ise, başvurumuz zımmen reddedilmiş sayılıyor.

m 11/3 de '' İsteğin reddedilmesi veya reddedilmiş sayılması halinde dava açma süresi yeniden işlemeye başlar ve başvurma tarihine kadar geçmiş süre de hesaba katılır.'' dediğinden başvurudan önce 59 gün geçmişti. 1 günümüz kaldı. O halde, biz yarın dava açmalıyız diye düşünüyorum.

ıyuk m 10 daki gibi, zımni redden itibaren bir 60 gün daha işlemeye başlamıyor değil mi? doğrumu değerlendiriyorum

aslında biz idari başvurumuzda iyuk m 10 a göre de ayrı bir talepte daha bulunmuştuk. bağlantılı taleplerdi ama. aynı davada bu iki talep ileri sürülebilir mi? ayrı dava mı açmalıyız.

görüşlerinizi merak ediyorum.
Old 28-11-2016, 15:16   #12
akrd61

 
Varsayılan

Değerli meslektaşım yasada ki "başvurma tarihine kadar geçmiş süreden " anlaşılması gerekenin idari işlemin size yazılı tebliğ tarihi ile İYUK 11 md. gereği idareye başvuru yaptığınız tarih arasında geçen süre olduğu kanaatindeyim.Burada idareye başvuru,dava açma süresini durdurma işlevini görür,red ya da zımni redden sonra duran dava açma süresi kaldığın yerden devam eder.İyi çalışmalar
Yanıt


Şu anda Bu Konuyu Okuyan Ziyaretçiler : 1 (0 Site Üyesi ve 1 konuk)
 

 
Forum Listesi

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Yanıt Son Mesaj
Avrupa İnsan Hakları Mahkemesine başvuru için karar düzeltme yoluna gidilmesi şart mı oquxx Meslektaşların Soruları 13 30-07-2018 10:55
kuruma karşı kazanılan davaların kesinleşmesinin beklenmesi zorunlu mudur? SINIRSIZ Meslektaşların Soruları 2 03-07-2007 08:46
Aihm'e İdari Davalardan Sonra Başvuru fikirbay Hukuk Soruları Arşivi 2 13-01-2007 13:49
İdari Yargıda Ceza Yargılamasının Beklenmesi denipre Meslektaşların Soruları 4 19-01-2006 17:18
İdari Mahkemeye Başvuru Süresi attractive Hukuk Soruları Arşivi 2 19-05-2003 08:50


THS Sunucusu bu sayfayı 0,06736207 saniyede 13 sorgu ile oluşturdu.

Türk Hukuk Sitesi (1997 - 2016) © Sitenin Tüm Hakları Saklıdır. Kurallar, yararlanma şartları, site sözleşmesi ve çekinceler için buraya tıklayınız. Site içeriği izinsiz başka site ya da medyalarda yayınlanamaz. Türk Hukuk Sitesi, ağır çalışma şartları içinde büyük bir mesleki mücadele veren ve en zor koşullar altında dahi "Adalet" savaşından yılmayan Türk Hukukçuları ile Hukukun üstünlüğü ilkesine inanan tüm Hukukseverlere adanmıştır. Sitemiz ticari kaygılardan uzak, ücretsiz bir sitedir ve her meslekten hukukçular tarafından hazırlanmakta ve yönetilmektedir.