Ana Sayfa
Kavram Arama : THS Google   |   Forum İçi Arama  

Üye İsmi
Şifre

Kadınlara Hukuki Destek Merkezi (KAHDEM) Kadınlara Hukuki Destek Merkezi (KAHDEM), THS Kadın Hakları Çalışma Grubu projesidir. Bu foruma siteye üye olmadan soru gönderilebilir ancak forum sadece kadın haklarına ilişkin konulara açık olup, diğer hukuki soru ve sorunlar alanda yayınlanmaz. [Kahdem Portalı]

Velayeti Annede Olan Ve Evlilik Dışında Doğan Çocuğun,Annenin Evlenmesi Sebebi İle Velayeti Değişir Mi?

Konuyu Kilitleyin
Old 16-05-2012, 01:10   #1
çaresiz

 
Varsayılan Velayeti Annede Olan Ve Evlilik Dışında Doğan Çocuğun,Annenin Evlenmesi Sebebi İle Velayeti Değişir Mi?

hayırlı akşamlar öncelikle cvp için şimdiden tşk lerimi borç bilirim,ben 2003 yılında dini nikahla bir bir beraberlikten bir kızım oldu nikah olmaması nedeniyle ve bebegin saglık sorunlar sebebiyle kızımı babamın nüfüsuna kayıt ettik.6yıl sonra babalık davasu acarak kızımı öz babasının nufusuna gecirdik,şuanda kızım 9 yaşında ve ben 7 yıldır resmi olarak bir başkası ile evliyim bu evliligimden de cocuklarım var sorum şu olacak ki benim bir başkası ile evli olmam kızımın velayetini almama engel olurmu cvp veren ellere minnettarım duacıyım kızımdan ayrılma korkusu var üvey baba elnde olması hakimin kararını etkiler mi?kızım öz babasından fazla seviyor eşimi onu baba biliyor halen de 2 yaşında idi biz evlediyimizde eşimde kızımı öz evladı gibi tutuyor seviyor ayırt etmiyor diger cocuklarımazdan neolur yardum edin kızımdan ayrılmak istemiyorum ben acil cvp ne olur sayın ilgelenen avukatlarm.
Old 16-05-2012, 13:33   #2
Av.Cengiz Aladağ

 
Varsayılan

Alıntı:
Yazan çaresiz
hayırlı akşamlar öncelikle cvp için şimdiden tşk lerimi borç bilirim,ben 2003 yılında dini nikahla bir bir beraberlikten bir kızım oldu nikah olmaması nedeniyle ve bebegin saglık sorunlar sebebiyle kızımı babamın nüfüsuna kayıt ettik.6yıl sonra babalık davasu acarak kızımı öz babasının nufusuna gecirdik,şuanda kızım 9 yaşında ve ben 7 yıldır resmi olarak bir başkası ile evliyim bu evliligimden de cocuklarım var sorum şu olacak ki benim bir başkası ile evli olmam kızımın velayetini almama engel olurmu cvp veren ellere minnettarım duacıyım kızımdan ayrılma korkusu var üvey baba elnde olması hakimin kararını etkiler mi?kızım öz babasından fazla seviyor eşimi onu baba biliyor halen de 2 yaşında idi biz evlediyimizde eşimde kızımı öz evladı gibi tutuyor seviyor ayırt etmiyor diger cocuklarımazdan neolur yardum edin kızımdan ayrılmak istemiyorum ben acil cvp ne olur sayın ilgelenen avukatlarm.

Sayın konuk,
Evlilik dışı doğan çocuğun velayeti annededir. Çok önemli bir neden olmadıkça bu velayet değiştirilmez. Annenin evlenmiş olması tek başına velayeti etkileyecek bir durum değildir. Sorunuzda bir velayet davasının açılıp açılmadığı anlaşılmamaktadır. Böyle bir dava sözkonusu olursa bir avukattan doğrudan hukuki yardım almayı ihmal etmeyiniz.
Old 16-05-2012, 19:41   #3
Av. Hatun Olguner

 
Varsayılan

Cengiz Beyin yazdıklarına ilaveten :

9 yaşındaki çocuk görüşlerini açıklama olgunluğuna kavuşmuştur. Olası bir velayet davasında görüşü ve tercihi sorulacaktır. Çocuk kimin yanında kalmak isterse o tarafa verilecektir.
Old 16-05-2012, 19:52   #4
Av. Hatun Olguner

 
Varsayılan

Ayrıca velayet davasında üvey babanın tanık olarak dinlenmesi ve çocuğu sevdiğini.bakmak istediğini söylemesi de yararlı olur.
Old 16-05-2012, 23:45   #5
çaresiz

 
Varsayılan velayet

sayın av.cengiz ALADAĞ cvp için cok tşk ederim yüregime su serptiniz size innettarım daha önceki yazımda da belirtiyim gibi kızım eski dini nikahlı evliligimden yani bu demek oluyorki dini nikahla evli olarak cocuk sahibi olmak yanlış anlamadıysam evlilik dışı cocuk sayılıyor deyilmi? bu sebeble velayet hakkı anaya verlir yani,peki kızımın babası ben başka biriyle resmi olarak evli oldugumdan dolayı kızımı sana bırakmam alıcam diyor bunu yapabilirmi! ortada suç sayılacak bişey yapmadım resmen evlenip bir yuva kurdum ve 2 evladım daha var şimdiki eşim kızıma 7 yıldır babalık ediyor ve diger evlatlarımızdan ayırt etmiyor, kızımın babası beni evli olamla tehtit ediyor ve kızımı alıcagını söylüyor korkuyorum tabi bi anne olarak sonuçta kızım 9 yıldır benimle resmi nikahlı eşimi baba bildi cocuk öz babasını tanıyalı 3 yıl oldu ama onu istemiyor annemden kardeşlerimden ayrılmam diyor kızımın sözünü inşanlah hakim dikkate alır da kızımı benden ayırmaz henüz bir velayet davası açmadım kısmetse pazartesi günü bir baro avukatına baş vurucam ve davamı acıcam size verdiyiniz o degerli biilgilerden dolayı coooooook teşekkür ederim bana o degerli vaktinizi ayırıp cvp yazma gergi duydunuz için bir anenin cıglıgına cvplarınızla ışık saçtınız size minnettarım saygılarımı sunarım.
Old 17-05-2012, 08:05   #6
Av.Cengiz Aladağ

 
Varsayılan

Alıntı:
Yazan çaresiz
sayın av.cengiz ALADAĞ cvp için cok tşk ederim yüregime su serptiniz size innettarım daha önceki yazımda da belirtiyim gibi kızım eski dini nikahlı evliligimden yani bu demek oluyorki dini nikahla evli olarak cocuk sahibi olmak yanlış anlamadıysam evlilik dışı cocuk sayılıyor deyilmi? bu sebeble velayet hakkı anaya verlir yani,peki kızımın babası ben başka biriyle resmi olarak evli oldugumdan dolayı kızımı sana bırakmam alıcam diyor bunu yapabilirmi! ortada suç sayılacak bişey yapmadım resmen evlenip bir yuva kurdum ve 2 evladım daha var şimdiki eşim kızıma 7 yıldır babalık ediyor ve diger evlatlarımızdan ayırt etmiyor, kızımın babası beni evli olamla tehtit ediyor ve kızımı alıcagını söylüyor korkuyorum tabi bi anne olarak sonuçta kızım 9 yıldır benimle resmi nikahlı eşimi baba bildi cocuk öz babasını tanıyalı 3 yıl oldu ama onu istemiyor annemden kardeşlerimden ayrılmam diyor kızımın sözünü inşanlah hakim dikkate alır da kızımı benden ayırmaz henüz bir velayet davası açmadım kısmetse pazartesi günü bir baro avukatına baş vurucam ve davamı acıcam size verdiyiniz o degerli biilgilerden dolayı coooooook teşekkür ederim bana o degerli vaktinizi ayırıp cvp yazma gergi duydunuz için bir anenin cıglıgına cvplarınızla ışık saçtınız size minnettarım saygılarımı sunarım.

Sayın konuk,
Evet, dini nikah resmi işlemlerde bir şey ifade etmez, bu nedenle çocuk evlilik dışıdır. Evlenme sadece resmi nikahla olur.
Evlilik dışı çocuğun velayeti zaten yasa gereği annededir, sizin bir dava açmanız gerekmez. Babası velayet davası açarsa bir avukattan hukuki yardım alınız.
Old 17-05-2012, 15:43   #7
çaresiz

 
Varsayılan nafaka

peki sayın ALADAG velayet için ben dava açmayıp babanın dava açmasını beklicem. bu arada nafaka için dava acabilirmiyim tşk hayırlı günler dilerim beni cvp larınızla ihya ettiniz sayenizde artık korkmuyorum kızım benimdir diye düşünüyorum yüreginize saglık
Old 17-05-2012, 15:57   #8
Av.Suat Ergin

 
Varsayılan

Alıntı:
Yazan çaresiz
peki sayın ALADAG velayet için ben dava açmayıp babanın dava açmasını beklicem. bu arada nafaka için dava acabilirmiyim tşk hayırlı günler dilerim beni cvp larınızla ihya ettiniz sayenizde artık korkmuyorum kızım benimdir diye düşünüyorum yüreginize saglık

Nafaka davası açabilirsiniz.
Old 17-05-2012, 16:00   #9
Av.Cengiz Aladağ

 
Varsayılan

Alıntı:
Yazan çaresiz
peki sayın ALADAG velayet için ben dava açmayıp babanın dava açmasını beklicem. bu arada nafaka için dava acabilirmiyim tşk hayırlı günler dilerim beni cvp larınızla ihya ettiniz sayenizde artık korkmuyorum kızım benimdir diye düşünüyorum yüreginize saglık

Sayın konuk,
İlk mesajınızda daha önce babalık davası açtığınızı ve sonuçlandığını yazmıştınız. O davada nafakaya ilişkin bir karar verildi ise, o nafakanın tahsilini icra takibi ile isteyebilir ve nafakanın arttırılması için dava açabilirsiniz. Yok eğer babalık davasında nafaka talep etmediyseniz, şimdi dava açarak çocuk için nafaka isteyebilirsiniz.
Her tür dava ve icra takibi hukuki bilgi gerektirdiği için, kendi başınıza hareket ederseniz hak ve zaman kaybına uğrama olasılığınız bulunduğundan, bu işler için mutlaka bir avukattan doğrudan hukuki yardım almanızı öneririm.
Konuyu Kilitleyin


Şu anda Bu Konuyu Okuyan Ziyaretçiler : 1 (0 Site Üyesi ve 1 konuk)
 
Konu Araçları Konu İçinde Arama
Konu İçinde Arama:

Detaylı Arama
Konuyu Değerlendirin
Konuyu Değerlendirin:

 
Forum Listesi

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Yanıt Son Mesaj
Evlilik Dışında Velayet Hakkının Birlikte Kullanılması ve Velayet Hakkının İçeriği Av.Habibe YILMAZ KAYAR Aile Hukuku Çalışma Grubu 8 12-02-2010 11:54
Velayet Konuk Kadınlara Hukuki Destek Merkezi (KAHDEM) 1 13-01-2010 20:25
Velayet Sayın avukatım Meslektaşların Soruları 3 25-04-2009 10:29
velayet davası devam ederken karşı velayet davası açılması İLKEM Meslektaşların Soruları 0 22-01-2008 17:07
Velayet Problemı/velayet Hakkı Annnede Olan Çocuğun Baba Tarafından Kaçırılması Konuk(NURCAN) Kadınlara Hukuki Destek Merkezi (KAHDEM) 2 04-12-2007 17:57


THS Sunucusu bu sayfayı 0,04274106 saniyede 14 sorgu ile oluşturdu.

Türk Hukuk Sitesi (1997 - 2016) © Sitenin Tüm Hakları Saklıdır. Kurallar, yararlanma şartları, site sözleşmesi ve çekinceler için buraya tıklayınız. Site içeriği izinsiz başka site ya da medyalarda yayınlanamaz. Türk Hukuk Sitesi, ağır çalışma şartları içinde büyük bir mesleki mücadele veren ve en zor koşullar altında dahi "Adalet" savaşından yılmayan Türk Hukukçuları ile Hukukun üstünlüğü ilkesine inanan tüm Hukukseverlere adanmıştır. Sitemiz ticari kaygılardan uzak, ücretsiz bir sitedir ve her meslekten hukukçular tarafından hazırlanmakta ve yönetilmektedir.