Ana Sayfa
Kavram Arama : THS Google   |   Forum İçi Arama  

Üye İsmi
Şifre

Hasta Hakları Hukuki Destek Merkezi (HASDEM) Hasta Hakları Hukuki Destek Merkezi (HASDEM), THS Hasta Hakları Çalışma Grubu projesidir. Bu foruma siteye üye olmadan soru gönderilebilir ancak forum sadece hasta haklarına ilişkin konulara açık olup, diğer hukuki soru ve sorunlar alanda yayınlanmaz. [HASDEM Portalı]

Yanlış verilen ilaç yüzünden yüzde lekelenme

Yanıt
Old 01-10-2011, 19:46   #1
Konuk

 
Varsayılan Yanlış verilen ilaç yüzünden yüzde lekelenme

Merhabalar, 18 yaşındaki kız kardeşimi ağız kenarında oluşan hafif beyaz leke için cilt doktoruna götürdük. Bu doktor, sadece cilt hastalıklarıyla ilgilenen özel bir klinikte çalışıyor. Verdiği kremi söylediği süre kadar kullandıktan sonra cildindeki lekelenmenin daha da belirgin bir hale geldiğini ve büyüdüğünü gözlemledik. Kremin prospektüsüne baktığımızda ise kremin en önemli uyarısının, "yüze asla uygulanmaması" olduğunu gördük. Reçetede bile yüz için diye belirtilen bir kremin yüze sürülmemesi gerektiği bize eczacı ve doktor tarafından söylenmedi ve sonucu belki de geri dönülmez oldu. Bu konuda nasıl bir hukuki yol izleyebiliriz? Eczacıyı mı doktoru mu bu konuda sorumlu tutmalıyız? Yardımcı olursanız çok sevinirim.
Old 01-10-2011, 21:56   #2
Opioid

 
Varsayılan

Merhabalar öncelikle geçmiş olsun.
Eğer lezyonu, lezyon yerini, ilacın nasıl uygulandığını, doktorun reçeteye tam olarak ne şekilde-nereye uygulanması gerek diye yazdığını söylerseniz daha kolay ulaşabiliriz sonuca. Steroid türevi miydi ilaç yada herpes denilen uçuk için mi nedir?
Old 01-10-2011, 22:54   #3
nesteren

 
Varsayılan

verilen bilgiler yetersiz, tanı nedir? verilen ilacın ismi nedir? belli değil. kaldı ki sadece cilt hastalıklarına bakan bir hekime muayene olmuşsunuz bu durumda hekimin uzman dr olduğunu kabul ediyorum. Bu nedenle ilacın isminde ve tanıda hata olma olasılığı çok düşük. sağlık kökenli bie hukukçu olara şunu söyleyebilirim; belki beya yara zaten büyüyecekti de ilaç tedavi etmemiş oalbilir. Çoğu zamanda bu beyazlamalar tedaviye cevap vermez. "ilaç üzerinde yüze uygulamayınız " yazıyorsa ve buna rağmen hekiminiz vermişse bir anlamı olnalı diye düşünüyorum, ağız kenarındaki yara mukoza uzantılı (yani ağız içi dokusu)olabilir. Sizin de bu yazıyı okuduktan sonra hekiminize telefon edip ayrıntılı açıklama hakkınız var. Gelelim eczacıya; eczacı sadece reçete edilen ilecı ve nasıl kullanılacağını reçeteden okuyarak üzerine yazar,reçeteye uygun bir ilaç vermişse sorumluluğu biter. Ancak reçetede yazan bir ilacı hafleri yanlış gördüğü için karıştırmışsa o zaman sorumluluğundan bahsedebiliriz.
siz bu konuya eğilmek isterseniz bi sağlık hukukçusu ile görüşünüz
geçmiş olsun
Old 02-10-2011, 00:34   #4
Av.Habibe YILMAZ KAYAR

 
Varsayılan

Sn.Katılımcı

Hekim,hastasına ;tıbbi özen içerisinde,mesleki standartlara uygun olarak uygun teşhisi koymak ve uygulanacak tıbbi işlemlerin-tedavi dahil-faydaları ve muhtemel sakıncaları, alternatif tıbbi müdahale usulleri, tedavinin kabul edilmemesi halinde ortaya çıkabilecek muhtemel sonuçları ve hastalığın seyri ve neticeleri konusunda sözlü veya yazılı olarak ve hastanın anlayabileceği şekilde bilgi vermekle yükümlüdür.

Tedavi için seçilen ilacın yan etkileri de bu bilgi verme yükümlülüğü içindedir.

Bu yapılmamış veya uygulanmaması gereken ilaç reçete edilmiş ve hasta zarar görmüş ise adli ve idari yasa yollarına elbette başvurmak olanaklıdır.(Koşulları varsa maddi-manevi tazminat ve meslek odasına başvuru ve dahi savcılık şikayeti)

Yasal yollara başvurmadan önce konu hakkında bilirkişi görüşü almakta yarar bulunmaktadır.Üniversitelerin Adli Tıp Ana Bilim Dalına başvurmanızı öneriyoruz.
Old 02-10-2011, 01:35   #5
Mesut ÇETİN

 
Varsayılan

Alıntı:
Yazan Konuk
Merhabalar, 18 yaşındaki kız kardeşimi ağız kenarında oluşan hafif beyaz leke için cilt doktoruna götürdük. Bu doktor, sadece cilt hastalıklarıyla ilgilenen özel bir klinikte çalışıyor. Verdiği kremi söylediği süre kadar kullandıktan sonra cildindeki lekelenmenin daha da belirgin bir hale geldiğini ve büyüdüğünü gözlemledik. Kremin prospektüsüne baktığımızda ise kremin en önemli uyarısının, "yüze asla uygulanmaması" olduğunu gördük. Reçetede bile yüz için diye belirtilen bir kremin yüze sürülmemesi gerektiği bize eczacı ve doktor tarafından söylenmedi ve sonucu belki de geri dönülmez oldu. Bu konuda nasıl bir hukuki yol izleyebiliriz? Eczacıyı mı doktoru mu bu konuda sorumlu tutmalıyız? Yardımcı olursanız çok sevinirim.


İyi günler,

Öncelikle geçmiş olsun.
size yardımcı olabilmemiz açısından kullandığınız ilacın adını,kaç kutu kullandığınızı,reçete ile alıp almadığnızı,reçete ile aldı iseniz ne şekilde bir tarif yazılı olduğunu bildirebilirmisiniz.
Saygılarımla.
Ecz.Mesut ÇETİN
Old 03-10-2011, 07:03   #6
Konuk

 
Varsayılan

Öncelikle cevaplarınız için teşekkürler.
Mesut bey, ilacın adı 'Psorcutan Krem'. Reçetenin üzerinde, ilacın isminin yanında parantez içinde 'yüz için' diye belirtilmiş. 7 gün kullanıp 10 gün ara vermesini söylemişti doktor hanım. Söylenen şekilde kullandı ama lekeler uzaktan bile belli olur hale geldi ve yanağa doğru yayıldı. Uzun süredir bu hafif leke vardı ama hiçbir yayılma veya büyüme söz konusu olmamıştı ilaç kullanmadan önce. Doktor hanım ilk önce Vitiligo'dan şüphelenmişti ama muayeneden sonra öyle bir teşhis koymadı, sadece bu ilacı kullanmasını söyledi.
Old 04-10-2011, 01:25   #7
Mesut ÇETİN

 
Varsayılan

Alıntı:
Yazan Konuk
Öncelikle cevaplarınız için teşekkürler.
Mesut bey, ilacın adı 'Psorcutan Krem'. Reçetenin üzerinde, ilacın isminin yanında parantez içinde 'yüz için' diye belirtilmiş. 7 gün kullanıp 10 gün ara vermesini söylemişti doktor hanım. Söylenen şekilde kullandı ama lekeler uzaktan bile belli olur hale geldi ve yanağa doğru yayıldı. Uzun süredir bu hafif leke vardı ama hiçbir yayılma veya büyüme söz konusu olmamıştı ilaç kullanmadan önce. Doktor hanım ilk önce Vitiligo'dan şüphelenmişti ama muayeneden sonra öyle bir teşhis koymadı, sadece bu ilacı kullanmasını söyledi.

--------------------------------------------------------------------



Yeniden merhaba,

Kardeşinizin kullandığını preparat sedef hastalığı için kullanılan bir ilaçtır.
Bu ilaç son derece dikkatli kullanılması gereken,doktorlarınvereceği dozda ve şekilde tatbik edilmesi önerilen,belli dozdan fazla kullanılmayan bir preparattır.Bir çok yan etkileri de olabilen bir ilaçtır.
Örneğin açık yara üzerine,tahriş olmuş deriye,ağıza,yüze sürülmesi önerilmeyen bir özelliği de prospektüsünde yazmaktadır.
Ama uzman doktorumuz bu ilacı eğer sedef teşhisi koymamış ise kardeşinize koyduğu teşhis ne ise yeni bir tıbbi uygulama
çerçevesinde ve belli zaman aralığında uygulattığı görülmektedir.
Bunun bilimsel bir açıklamasını ancak doktorunuz yapacaktır.
Doktorunuzun reçeteye de "yüze tatbik edilecek"şeklinde not düşmüş ve 7 gün kullanımdan sonra 10 gün ara verme durumunu yazdığını siz
belirtmişiniz.
Kardeşinize böyle bir ilaç verdiğini yan etkilerinin olabileceğini,dikkatli kullanılması gerektiğini şifaen de söylemiş olduğunu düşünüyorum.
Yani doktor üzerine düşen açıklamayı yapmış gözükmektedir.
Böyle uyarı olan reçeteyi alan eczacı da ilacı vermede bir kusurunun olmadığı kanatindeyim.
Eczacı da en azından bu ilacın yüze sürülmemesi gerektiğini ama doktorun böyle bir uygulama istediğini kardeşinize söylemiştir.
Eczacı ilacın şifa verip vermemesi yönünden zaten sorumlu tutulamaz.

Doktorunuza gidip durumu anlatmalı yeniden muayene olmalısınız.Doktorunuz

gereken tıbbi açıklamayı size yapacaktır.

Kardeşinizi muayene ve tedavi eden doktor gereken ilgiyi göstermez ve bu ilacı niçin verdiği konusunda sizi tatmin etmeyen bir
yanıt verirse elbette doktor hakkında isterseniz gerekli şikayeti yapabilirsiniz.

Bunun için yapılacak şey bir avukata başvurarak adli işlem başlatmaktır.
Bu arada kardeşinizin tedavisini aksatmamanız ve başka bir uzman doktora muayene olarak tedavisine bir an önce başlanmamasında
yarar görmekteyim.

Acil şifalar dileklerimle saygılarımı sunuyorum.
Ecz.Mesut ÇETİN
Yanıt


Şu anda Bu Konuyu Okuyan Ziyaretçiler : 1 (0 Site Üyesi ve 1 konuk)
 
Konu Araçları Konu İçinde Arama
Konu İçinde Arama:

Detaylı Arama
Konuyu Değerlendirin
Konuyu Değerlendirin:

 
Forum Listesi

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Yanıt Son Mesaj
Tramer tarafından verilen yanlış bilgi nedeniyle dava açılması MURAT ACER Meslektaşların Soruları 2 28-05-2013 12:51
4483 Sayılı Yasa/ Yanlış Tedavi Yüzünden Suç Duyurusu Av.Selim HARTAVİ Meslektaşların Soruları 2 08-12-2012 18:50
yüzde miktarı belirli nafaka artırımı nasıl yapılır? bu yüzde miktarı geçmiş zamanları içerir mi ne yapacağımı bilemiyorum Kadınlara Hukuki Destek Merkezi (KAHDEM) 4 08-09-2011 09:38
yanlış kişi hakkında verilen mahkumiyet kararı nedeniyle tazminat banuklf Meslektaşların Soruları 0 03-11-2010 11:42
Bozuk ilaç Konuk Hasta Hakları Hukuki Destek Merkezi (HASDEM) 6 03-11-2009 11:26


THS Sunucusu bu sayfayı 0,04235911 saniyede 14 sorgu ile oluşturdu.

Türk Hukuk Sitesi (1997 - 2016) © Sitenin Tüm Hakları Saklıdır. Kurallar, yararlanma şartları, site sözleşmesi ve çekinceler için buraya tıklayınız. Site içeriği izinsiz başka site ya da medyalarda yayınlanamaz. Türk Hukuk Sitesi, ağır çalışma şartları içinde büyük bir mesleki mücadele veren ve en zor koşullar altında dahi "Adalet" savaşından yılmayan Türk Hukukçuları ile Hukukun üstünlüğü ilkesine inanan tüm Hukukseverlere adanmıştır. Sitemiz ticari kaygılardan uzak, ücretsiz bir sitedir ve her meslekten hukukçular tarafından hazırlanmakta ve yönetilmektedir.