|
Meslektaşların Soruları Hukukçu meslektaşların hukuki nitelikte sorularını birbirlerine yöneltecekleri mesleki yardımlaşma forumu. SADECE hukuk fakültesi mezunları ile hukuk profesyonellerinin (bilirkişi, icra müdürü vb.) yazışmasına açıktır. [Yeni Soru Sorun] |
20-05-2014, 10:05 | #1 |
|
Ayıplı cep telefonu değişim ve bedel sorunu?
Müvekkil ait arızalanan cep telefonu garanti süresi içinde servis tarafından SWAP (özel bir tabir sıfır kutulu ürün değil, tamir edilmiş ürün gibi)yeni telefon vererek 2 kere değişim yapılmış (kutusuz ve açık)2. telefonda tekrar arızalanınca müvekkil 3.kere servise telefonu teslim etmiş ve ürünün bedelini istiyorum demiş. Servis telefonu tamir ederek teslim almasını istemiş. Müvekkil de ürün bedeli için tüketici mahkemesine dava açmış, dosyaya sunulan bilirkişi raporunda "Garanti Belgesi Yönetmeliği madde 14 uyarınca 4 kez arıza şartı gerçekleşmediğinden, ve ürünün tamiri yapıldığından talep haksızdır" şeklinde görüş beyan etmiştir.
1- Davayı bedel yönünden kazanmamız mümkün mü? 2- Davayı ıslah edip dava konusu ürünün sıfır kutulu misli ile değişimini talep etsek olur mu? |
20-05-2014, 10:30 | #2 |
|
Aynı arıza 1 yıl içinde 2 den fazla tekrarlamışsa bedel iade hakkınız vardır. İlk arıza halinde tamir yerine bedel iadesi hakkınızı kullanabilirdiniz. Ama bir defa tamir seçeneğini kullanmışsanız 2,4,6 dan fazla arızayı beklemek zorundasınız.
|
21-05-2014, 14:41 | #3 |
|
Davayı sıfır kutulu ürün değişimi şeklinde ıslah etsem ?
Yeni Tüketici yasasında ve yönetmelikte arıza sayısı zikredilmemiş yararlanmak mümkün olur mu? |
23-05-2014, 14:34 | #4 |
|
Daha önce Sony bana Playstation için SWAP denen işlemi uyguladı. Ben de SWAP diye verdikleri makineyi aldım. 20 iş günü dolunca da şu talep ile hakem heyetine başvurdum:
"Bozulan cihazımı servise verdim. Bana 10 iş gününden uzun süren tamir işlemi için mağduriyetimi gidermek üzere muadil bir cihaz verildi. Ancak 20 iş günü sonunda benim tamir için teslim ettiğim ürünün tamiri gerçekleştirilemediğinden mal bedelinin iadesini talep ederim." Yani size swap diye verdikleri, başkasının tamir edilmiş ürününün hukuki niteliği "Firmanın bir ürünün arızasını 10 iş gününde giderememesi halinde, ürün tamir edilinceye kadar tüketiciye muadil bir ürün vermesi gerekir" yükümlülüğünü yerine getirmektir. Size verdiği başka cihaz ile sizin kendi cihazınızı tamir yükümlülüğünden kurtulmak diye birşey söz konusu değil. Sonuç olarak hakem heyeti ücret iadesine karar verdi. Sony karara itiraz dahi etmedi. |
24-05-2014, 11:57 | #5 |
|
teşekkürler bende ıslaha gerek olmadığını bedel iadesine karar verilmesini düşünüyorum. Bana kararı yollarsanız sevınırım.saygılar
|
Şu anda Bu Konuyu Okuyan Ziyaretçiler : 1 (0 Site Üyesi ve 1 konuk) | |
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Yanıt | Son Mesaj |
ayıplı mal misli ile değişim usulü | av.ayverdi | Meslektaşların Soruları | 4 | 07-03-2014 11:08 |
Ayıplı malda seçimlik değişim hakkınının yetkili servisçe kabulü fakat değişimin uzunca bir süre yapılmamasının sonucu nedir? | Av. Caner İlhan | Meslektaşların Soruları | 1 | 30-12-2013 19:48 |
Geç başlayan sinema filmine karşı ayıplı hizmet oranında bedel indirimi | andrius | Tüketicinin Korunması Hukuku Çalışma Grubu | 5 | 05-07-2012 10:59 |
gizli ayıplı cep telefonu | av_gülcan | Meslektaşların Soruları | 3 | 19-09-2009 12:33 |
Türk Hukuk Sitesi (1997 - 2016) © Sitenin Tüm Hakları Saklıdır. Kurallar, yararlanma şartları, site sözleşmesi ve çekinceler için buraya tıklayınız. Site içeriği izinsiz başka site ya da medyalarda yayınlanamaz. Türk Hukuk Sitesi, ağır çalışma şartları içinde büyük bir mesleki mücadele veren ve en zor koşullar altında dahi "Adalet" savaşından yılmayan Türk Hukukçuları ile Hukukun üstünlüğü ilkesine inanan tüm Hukukseverlere adanmıştır. Sitemiz ticari kaygılardan uzak, ücretsiz bir sitedir ve her meslekten hukukçular tarafından hazırlanmakta ve yönetilmektedir. |