05-08-2006, 22:36 | #31 | |||||||||||||||||||||||
|
Sayın hukukcu 42,
Sizi zannediyormusunuz ki zorunlu din derslerinde din kültürü (Tüm dinlerin tarihi gelişimi ) öğretiliyor. Bu derslere giren öğretmenlerin tümü din ağırlıklı İmam hatip ve İlahiyat fakültesi mezunlarıdır. Her gün medyadan okuyoruz çocuklarımıza din kültürü yerine, laik Cumhuriyet karşıtlığı öğretiliyor. Sitemiz siyasi tartışmalara kapalı olmasaydı, bunu yer yer örnekleri ile gösterirdim. Yıllardır din kültürü dersleri zorunlu olmadığı halde insanlar dinlerini nasıl öğrendiler.Sizin mantığınızla yola çıkarsak, dinlerini öğrenmediler sonucunu çıkarırız ki bu yanlıştır. Laik bir ülkede din kültürü adı aldında din derslerinin dayatılması kabul edilemez. Saygılarımla
|
05-08-2006, 23:00 | #32 |
|
slm
Bu konuda yazılanların çoğu özgürlüktü,dayatmaydı sorularının üzerinde takılı kalmış gibi sanki.benim merak ettiğim birşey var doğrusu:acaba din derslerinin bir zorlamaymış gibi okutulduğunu düşünen arkadaşlar ilköğretim ve lise din kitaplarını açıp bakmışlar mı?çünkü bizlere gösterilen din derslerinde nerdeyse islam dininin temelini oluşturan çoğu bilgi yoktu diyebilirim.20 yaşındayım ve üniversiteye gelipte dinim islam diyen birinin dinini tam anlamıyla bilmediğini görebiliyorum.ve bu arkadaşların hepsi sizin deyiminizle özgürlüğü kısıtlayan(!) din derslerini gördüler.yani demek istediğim kimseye zorla birşey öğretilmiyor.yazısında annesinin zamanında arapça birşeyler öğretiliyordu diye belirten arkadaşımımında söylediği gibi o din dersleri artık annelerimizin zamanında kalmış.çünkü liseyi bitirmiş çoğu kişi namaz kılmasını bile bilmiyor.burda kimseye din konusunda ahkam kesmek niyetinde değilim kesinlikle ama çoğu kişinin yaklaşım tarzı o kadar saçmaki...
ve merak ettiğim birşey daha:aranızda ingilizce derslerinin zorla okutulduğunu düşünen yok mu hiç?çünkü ben hep zorla okutulduğunu düşünmüşümdür.şimdi herkes yok günümüzde çok gerekli,yok iş bulmak için lazım diyecek biliyorum.ama ingilizce bana her zaman zorla öğretilmeye çalışıldı.peki bu özgürlüğe aykırı değil miydi?ayrıca türkiye nin durumu göz önünde tutulursa bence öncelikle düzgün bir şekilde türkçe eğitimi verilmeli.neyse konudan uzaklaşmayayım. kısacası, benim söylemek istediğim:türkiye de hangi ders doğru düzgün verildi ki din dersleri asıl verilmesi gerektiği gibi verilsin.dayatma olduğunu düşünenler merak etmesinler!!!din dersleri kimseye öğretilmiyor ne yazıkki... |
06-08-2006, 08:52 | #33 |
|
Eylül Kömürcü arkadaş kusura bakmasın, her kesi saçmalıkla suçlarken kendisi ayni şeyi yapmış, şöyle ki: zorunulu din dersi ile zorunlu ingilizce dersini karşılaştırarak, zorunlu ingilizceninde bir dayatma olduğunu iddia ederek büyük bir yanlıklık yapmış. Din, insanla Allah arasında olan bir ilişkidir.İnsan dindar olabileceği, değişik bir din seçebileceği gibi,dinsiz olma özgürlüğüne de sahip. Bu durum o insanla diğeri insanlar ve toplum arasında ki ilişkilerde pekte önemli değil,özdeğişte de dendiği gibi "bir dil bir insan demektir" Küreselleşen dünyada dil bilmek toplumlar arası bir gereksinim haline geldiği gibi,bir iş bulmada da büyük kolaylıklar sağlamaktadır. Zannederim ki Eylül Kömürcü dışında her kes bu olanaktan seve seve yararlanmak isteyecek ve bunu hiç bir zaman dayatma olarak kabul etmeyecektir.Eylül Kömürcüye bir tavsiyem olacak.Rahmetli Uğur Mumcu'nun dediği gibi bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmasın...
|
06-08-2006, 10:35 | #34 |
|
.....
aslında bu yazıyı yazarken sn akgül ün yazıları gibi yazılar olabileceğini düşündüm.özellikle 'bir dil bir insan'sözünü mutlaka bir yazan olacaktı ) neyse bu benim ingilizce konusundaki fikrim sadece ve çokta önemli değil.ayrıca kimseyle tartışmak istemediğimi de belirtmek isterim.ancak din konusunun toplumu ilgilendirmeyen bir konu olduğunu düşünmüyorum.öyle olsaydı eğer buraya bu kadar yazan olmazdı!!!neyse kısacası herkesin dini kendine,ister öğrenin ister öğrenmeyin.ancak insanı bilgisizlikle ve fikirsizlikle yargılamayın!çünkü farklı fikirler her zaman olacak.henüz daha yolun başında olmam herkesin düşüncelerini benimsemem anlamına da gelmiyor.herkes istediği kişiyi kendine örnek alabilir,sizde öyle yapın...
|
06-08-2006, 11:57 | #35 | |||||||||||||||||||||||
|
Sayın Eylül Kömürcü,
Amacım sizi bilgisizce suçlamak değildi.Son zamanlarda yüce dinimizin nasıl siyasallaştırılıp, din özgürlüğü kılıfı ile Laik Türkiye Cumhuriyetine saldırıldığını bilginize sunmaktı. Bilgi sahibi olunmadan derken bunu kastetmiştim.Site siyasete kapalı olduğu için kuralları bozmak ve konuyu daha fazla siyasi platformda tartışmak istemiyorum. Çünkü bu tartışmanın siyaset yönüyle yapılmaması, gerçekleri bulmayı zorlaştırmaktadır. Demokrasiden yana olan herkesin diğerlerinin düşüncesine saygı göstermek zorunluluğu vardır.Hiç kimse dinin öğle veya böyle öğrenilmesine karşı değildir.Karşı olunun bir takım kılıfların arkasına sığınarak son 20-30 yılda din aracılığı ile Laik cumhuriyetin köşe taşlarının bir bir oynatılmasıdır.Siz henüz dünyada yokken bizim fakülte yıllarımızda tek bir sıkmabaş (türban) olayı yoktu.Türkiye insanı o zaman müslüman değil miydi? Bilmem kendimi anlatabildim mi? Sevgilerimle
|
06-08-2006, 12:13 | #36 |
|
Bu konuyu yeteri kadar irdeleyip sorunları çözmek için konuya hem hukuksal açıdan hem siyasi açıdan hem dini açıdan hemde alevilerin gözünden bakmak lazım...
1-Hukuk ne Alevilerin bu coğrafyada yüzyıllar boyu ezilmişliğini değiştirir ne de onları bu günden sonra rahata erdirir. 2-Din derslerinin kaldırılması toplumun sadece yozlaştırıcı tarafına yarar sağlar, toplumun geneline zarardan ve kaldırıldığı zamandaki kaostan başka hiçbirşey getirmez... 3-Bu sorunun yokedilmesi daha büyük bir sorun olacaktır. O yüzden bu sorun ortadan kaldırılamaz Alevilerin tek yapması gereken bunu kabullenmek, ve bakanlığın yapması gereken müfredatta ufak değişiklikler yapmak... (yarım elma gönül alma) 4- Diyanet işleri adı itibariyle her ne kadar laikliğe aykırı da görünse amacına uygun kullanıldığında laikliğin temel taşlarından biri olacaktır. 5-ibadethane ve görevlilerin giderleri ve din adına olan giderlerin hiçbirine devlet katılmamalıdır. Bunlar bağış usulü yapılmalıdır... Elbette zor olacaktır ama o zaman giderleri karşılanamayan ibadethanelerin zarar ettiği orataya çıkacaktır [VE ZARAR EDEN HER KURUMUMUZ GİBİ ONLAR DA ÖZELLEŞTİRİLECEKTİR(!)] Günde beş kişinin geldiği ibadethaneye günde 25 ytl ödenek verilmesi uçarıdır. Ve bu ibadethane kapanmalıdır. Bundan maddi açıdan herkes karlı çıkacaktır. 6- Üstelik Zorunlu din dersleri insan haklarına yada ANAYASAYA ne kadar aykırıysa BAŞ ÖRTÜSÜ YASAĞI DA o kadar aykırıdır. 7- Bu konuyu masaya yatırdığınız zaman dikkat edin masanız çok sağlam bir payda görevi görsün yoksa göz yaparken kaş çıkarırsınız. SON- TÜRKİYE CUMHURİYETİNİN %98'i müslümanmış... Eee İSLAMİYETİN TEMELİ HOŞGÖRÜ OLDUĞUNA GÖRE BÖYLE BİR SORUNDAN NASIL BAHSEDİYORSUNUZ??????? SAYGILARIMLA... "hükümler aynı olduğu halde AİHM in ve Danıştayın ayrı ayrı kararlar vermesinin gerekçeleri neler olabilir? Bence adaleti sadece önünüzdeki kitaplara bakarak sağlayamazsınız... Ve DANIŞTAY bunu çok iyi biliyor... Adalet topluma zarar verirse onun adalet olduğu şühhelidir, DANIŞTAY bunuda çok iyi biliyor... Ama AİHM başını kaldırmadan kitaplara bakıyor... |
06-08-2006, 12:34 | #37 | |||||||||||||||||||||||
|
Teşekkürler... |
06-08-2006, 18:02 | #38 | |||||||||||||||||||||||
|
Sayın demokles,
Size bir sorum olacak, Acaba AİHM ve Danıştay'ın kararları mı toluma zarar veriyor? Yoksa, İnsan vicdanında yerini alması gereken dinin siyasallaştırıp, insanlara dayatılası mı zarar veriyor?. Bu soruya objektif bir yanıt verilirse o zaman olay kendiliğinden halledilmiş olur. 80 kusur yıldır bu ülkede din bir sorun oluşturmazken, siyasallaştırıldığı günden bu yana sorun oluşturması düşündürücüdür.
|
17-08-2006, 09:13 | #39 |
|
laklik
laiklik temel olarak ruhani dünya ile dünyevi dünyanın birbirinden ayrılmasıdır.laiklik hakkındaki uzun tanımlar doğal olarak yorum içerme ve odaklara hizmet etme tehlikesi içerir.ibadet ruhani dünyaya ait bir faaliyettir ancak bunun eğitimi pozitif biim öğreten ilk ve ortaöğretim kurumlarınca yapılmaktadır.buna ek olarak verilen din eğitimi zorunlu bir eğitim olarak yürürlüktedir.
insanlık bugünkü özgürlüklerine kademeli olarak sahip olmuştur.sünni müslümalık öğretilmesi yeterlidir yada din eğitimi tamamen kaldırılsın şeklindeki fikrler pratik değildir.bunu yerine şöyle bir derecelendirme yapılabilir: 1-sünni eğitim verilsin 2-sünni alevi eğitim verilsin 3-isteyene sünii isteyene alevi eğitim verilsin 4-din deri seçmeli olsun isteyen sünni,isteyen alevi eğitimi alsın,isteyen bu dersten muaf olsun 5-okullarda din eğitimi kaldırılsın,denetimli din okullarında isteyen herkes kendi mezhebine göre din eğitimi alsın. en üstte belirttiğim laiklik kavramına göre benim savunmam gereken uygulama 5 numaralı uygulama olmadır.ülkemizin zaman içinde son safhaya geleceğine inanan biri olarak danıştayın kararının yanlış olduğunu düşünmekteyim.köklü bir kurum olan danıştayın şaşılacak deecede yanlış kararları mevcuttur. |
17-08-2006, 16:54 | #40 |
|
dikkat
konunun dağılmaması için gerekli özeni gösterelim.gereken cevap özel mesajla ilgilisine gönderilmiştir.
konuya başka bir boyut katmak bakımından şu soruyu tartışabiliriz;gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde etnik ve/veya sorunlar nasıl çözümlenmektedir...yasal düzenlemelerle örnek vererek yapılacak açıklamaların daha aydınatıcı olacağı kanaatindeyim |
17-08-2006, 21:54 | #41 |
|
Sayın Üyeler
Alanın başlığı HUKUK SOHBETLERİ olmakla, bu alana yazılacak her yazının hukuki içerik taşıması beklenmektedir. Hukuki içerik taşımaksızın Milli Eğitim Politikası hakkında fikir yürüten yazılar, dini ve siyasi içerik taşıyan veya dini tartışmalara çanak tutan yazılar silinmektedir. Bilgilerinize saygılarımla |
18-08-2006, 12:30 | #42 | |||||||||||||||||||||||
|
kişisel, politik ,görüş içeren yazıları silen site yönetimi, nedense sizin görüşlerinize benzer yazıları gözden kaçırıyor! ne hikmetse..
öncelikle din ve ahlak farklı kavramlardır. bir insanın ahlaklı olmak için din eğitimi almasına gerek yoktur.dinsiz bir insanda ahlaklı olabilir.Laik bir hukuk düzeninde zorunlu din eğitiminin böyle bir gerekçesi olamaz.laiklik inanç özgürlüğü yanında inançsızlık özgürlüğüdür de. sizin varsayımınıza göre din eğitimi almayan insanlar ahlaksız mı sayılıyor. farklı mezheplerden olan ve herhangi bir inanca sahip olmayanlara okullarda zorla sünni müslümanlık öğretilmesi, insan haklarına, demokrasiye, laikliğe tamamen aykırı bir durumdur. yanıtımın kişisel görüş içerdiği gerekçesiyle silineceğini bilsem de sizi yanıtlamak istedim..
|
18-08-2006, 15:12 | #43 |
|
Tevhid-i Tedrisat
bu arada dikkati çekmek istediğim bir şey var:
bildiğim kadarıyla Süryaniler Türkiye'de azınlık statüsünde değiller ve dolayısıyla onlar da bizler gibi Zorunlu din kültürü ve ahlak bilgisi dersi alıyorlar. peki buna neden mecbur olsunlar ki?!.. bir sünninin de okulda okutulan zorunlu din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin sünni anlayıştan uzak ya da bu anlayışı tam olarak yansıtmadığı eleştirisi yapmasını haklı kılacak elinde yeterince argüman olduğunun da burada tekrar altını çiziyorum. Teşekkürler... |
18-08-2006, 15:41 | #44 |
|
bence din kültürü ve ahlak bilgisi dersleri muhakkak müfredatta olmalıdır. din kültürü ve ahlak bilgisi derslerinde sünni islam kültürünün öğretildiği düşüncesine de kesinlikle katılmıyorum çünkü bir dönemler benim de öğrenci iken okuduğum bu derste kesinlikle sünni islam kültürü değil islam dini anlatılmaya çalışılıyordu çalışılıyordu diyorum çünkü bu dersin adından da belli olacağı üzere dünyadaki diğer dinler de fazlasıyla anlatılıyordu zaten bu derste dinden ziyade din kültürü anlatıldığı için bu şekilde alevi sünni ayrımı yapılması bence çok yersiz ve gereksiz bu şekilde ayrımın hiçbir hukuki dayanağı da yoktur buradaki amaç olsa olsa bu dersi tamamen müfredattan kaldırmaya zemin hazırlama amacı olabilir bence bu ders gereklidir ve bu şekilde ayrım yapılması da tamamen hukuksal dayanaktan yoksundur.
|
18-08-2006, 16:24 | #45 |
|
Arkadaşlar;
İnsan bilmediği bir şeyin iyi yada kötü olduğuna karar veremez. Yani bir şeyi seçebilmek için ne olduğunu bilmek lazımdır. Din yalnızca din değildir. Din aynı zamanda felsefik, sosyolajik, psikolojik, tarihsel ve de ideolajik bi kavramdır. Dinin ne olduğunun, tarihinin, felsefesinin, insanların yaşamlarını ve ruhsal durumlarını nasıl etkilediğinin,devletlerin kurulmasında ve yıkılmasında nasıl bir etkene sahip olduğunun, ortaya çıkış şekillerinin ve savunduğu ideolojik görüşlerin ve insana neler vaat ettiğinin devlet eliyle öğretilmesinin laikliğe aykırı bulmuyorum. Fakat, bunlar öğretilirken sadece bir dinin, bir meshebi yönünden konuların ele alınması ve bunların insanlara zorla dayatılmaya çalışılmasını da doğru ve laikliğe uygun değildir. Malesef günümüz Türkiyesi'nde bu şekilde verilen bir din eğitimi var. Diyeceksiniz ki, çocuklar dinlerini okulda mı öğreniyor ki? Elbette hayır zira hepimizin bildiği gibi bu dersler, tabir yerinde ise, geyik dersler olarak geçer ve hiçbir anlam ifade etmez. Ama sonuçta dayatmacı bir eğitim veriliyor ve bunu ortadan kaldırmaz. Öyle ise kanaatimce çözüm şu olamalı; Devlet, sosyal devletin gereği olarak yukarıda ilk parağrafta bahsettiim şekilde bir din kültürü-adı farklıda olabilir-dersini zorunlu olarak müfredata koymalı, seçimlik dersler olarak da, İslmiyet ve Meshepler, Hristiyanlık, Musevilik, Uzakdoğu Dinleri, vb. gibi derslerle vatandaşın tercihlerine saygı göstermelidir. Ama muhakkak ki bu dersler, geyik ders, olmaktan uzak ciddi bir eğitimle ele alınmalıdır. Tekrar etmek gerekir ise, ben bugünkü anlamda bir din kültürü dersinin Anayasa'ya ve laikliğe aykırı olduğunu düşünüyorum. |
18-08-2006, 21:01 | #46 |
|
eğer denildiği gibi türkiye cumhuriyeti üzerinde yaşayan ve okula giden bir çok farklı dinden öğrenci olduğunu düşünürsek her din için farklı öğretmenlerin gelmesi gerekli değilmi?ve bu konuda da türkiyenin kadrosu yetersiz olduğuna göre ve bu ülkede yaşayan insanların çoğunun müslüman olduğunu varsayarsak din dersinin seçmeli olması düşünülemez
|
18-08-2006, 21:15 | #47 |
|
Sanırım bu konunun artık açık kalmasında bir fayda yok. Konunun "cüppelerimiz üzerimizdeyken" hukuki boyutuyla konuşulacağı ümidiyle bugüne kadar konuyu kapatmak istemedik ancak konu "siyaset ve din" olunca maalesef üyelerimizin kendini tutması pek bir güç oluyor ve site yönetiminin ısrarlı ricaları da bir fayda vermiyor.
Meslektaşlar arası dostluk ve dayanışmayı hedefleyen bir sitede politika ve din tartışmalarıyla (veya sert polemikler yaratacak her türlü diğer konuda) meslektaşlar arası kamplaşma ortamı oluşmasını istemiyoruz. Siyaset konuşulacak ve bitmek bilmeyen, sonuçsuz, kavga ve polemiklere girilebilecek yüzlerce site var, gelin THS'de bir farkımız olsun: "Hukuk" konuşalım ve "Dostça" konuşalım.. |
Şu anda Bu Konuyu Okuyan Ziyaretçiler : 1 (0 Site Üyesi ve 1 konuk) | |
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Yanıt | Son Mesaj |
Zorunlu Din Dersleri | Av.Habibe YILMAZ KAYAR | Meslektaşların Soruları | 28 | 10-10-2007 11:49 |
Yeni Baslayanlar icin ANKARA Dersleri :) | Cest la vie | Site Lokali | 12 | 24-11-2006 20:20 |
Latin Dansları Ve Tango & Vals Dersleri | Av.Habibe YILMAZ KAYAR | Site Lokali | 0 | 09-06-2006 14:15 |
Latin Dansları Ve Tango Dersleri başlıyor:)) | Av.Habibe YILMAZ KAYAR | Kültür ve Sanat | 5 | 24-09-2004 00:48 |
Yaşam Dersleri... | ege | Hukuk Sohbetleri | 15 | 27-11-2002 09:11 |
Türk Hukuk Sitesi (1997 - 2016) © Sitenin Tüm Hakları Saklıdır. Kurallar, yararlanma şartları, site sözleşmesi ve çekinceler için buraya tıklayınız. Site içeriği izinsiz başka site ya da medyalarda yayınlanamaz. Türk Hukuk Sitesi, ağır çalışma şartları içinde büyük bir mesleki mücadele veren ve en zor koşullar altında dahi "Adalet" savaşından yılmayan Türk Hukukçuları ile Hukukun üstünlüğü ilkesine inanan tüm Hukukseverlere adanmıştır. Sitemiz ticari kaygılardan uzak, ücretsiz bir sitedir ve her meslekten hukukçular tarafından hazırlanmakta ve yönetilmektedir. |