|
Hukuk Haberleri Hukuk Haberleri, duyuruları, güncel hukuki gelişmeler. [Haber Ekleyin] |
14-04-2011, 07:58 | #1 | |||||||||||||||||||
|
Yargı Torba Yasası Çıktı!
6217 sayılı Yargı Hizmetlerinin Hızlandırılması Amacıyla Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Resmi Gazete'de yayımlandı.
Kaynak : http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2011/04/20110414-1.htm |
14-04-2011, 08:52 | #2 | |||||||||||||||||||||||
|
Henüz yürürlüğe girmemiş HMK'da değişiklik! |
14-04-2011, 09:05 | #3 |
|
Gördüğüm kadarıyla CMK uyarınca görevlendirilen avukatlar yine düşünülmemiş. Zaten ücret ve masrafını alamayan avukatlar bir de temyiz harcı mı ödeyecek?
|
14-04-2011, 09:58 | #4 |
|
Benim gözüme çarpan en önemli değişiklikler:
- Veraset ilamlarının 1/10/2011 tarihinden itibaren noterler tarafından da verilebilecek olması (Tabii bu durumda artık veraset ilamı terimi de kullanmamamız lazım, yeni terimimiz "mirasçılık belgesi") - Aynı tarihten itibaren evi terk eden eşe ihtarın noterler tarafından yapılabilecek olması - Yargıtayda murafaa sınırının 60.000-TL'ye yükseltilmesi. - Yeni BK'daki gayrımenkul kiralarına ait pekçok hükmün işyeri kiraları için 1/7/2017 tarihine kadar uygulamasının durdurulması (Bu arada insan düşünmeden duramıyor: Henüz yürürlüğe bile girmemiş çok yeni bir kanunun bazı maddelerinin uygulamasını durduralacaksa, niye bu ilgili kanunda yapılmazda birkaç ay sonra yeni bir kanunla yapılır? Henüz uygulanmayan bir kanun için bu birkaç ayda ne değişti de yeni bir değişiklik lüzumu hasıl oldu anlamak güç) - Ceza yargılamasında 3000-TL'ye kadar olan adli para cezalarında temyize izin verilmemesi. (Bu da bence bayağı bir enteresan: 3000-TL ceza fazla görülmediği için karar hatalı bile olsa cezayı alan katlansın diye düşünüldü sanıyorum ancak bu kararın kişinin sabıkasını da ilgilendiren bir mahkumiyet kararı olduğu ve kararın bozulmasının sanık için cezanın kendisinden çok daha önemli olabileceği konusu atlanmış gibi geliyor bana) - Nafaka alacakları hariç asgari ücretin altında kalan icra takiplerinde disiplin ve hapsen tazyik uygulamasının kaldırılması |
14-04-2011, 10:11 | #5 | |||||||||||||||||||||||
|
Yapılan değişiklikler, ilgililerin, akademisyenlerin ve kamuoyunun tepkileri sebebiyle yapılmıştır sanırım. Yasama yaparken bu saydıklarımızı dinleyerek yasa yapmak ise kanlarına dokunuyor sanırım. Ama hak vermek de gerek: Zira tek gecede yetiştirmeleri gerekiyordu(!) |
14-04-2011, 12:16 | #6 |
|
Yasa ile ilgili gözüme çarpanlar
-gene noterler unutlulmamış. bu yetki Barolarada verilebilirdi. noterler yine en gözde meslek grubu olmaya devam edecek gibi görünüyor. -ceza dosyalarında ücreti bile zamanında alamazken temyiz başvurularında nasıl harç ödeyeceğimiz anlayabilmiş değilim. bu düzenleme biraz saçma gibi. -ancak askerlik kanunu bakımından güzel gelişmeler var. en azından sulh ceza mahkemelerinin dosya yükü azalacak. -hakim ve savcıların not uygulaması kaldırılmış. savcıların gereksiz dosyaları temyiz etmelerinin önüne geçilmiş olur herhalde. |
14-04-2011, 15:01 | #7 |
|
Sn.Admin'in saptamalarına tamamıyla katılıyorum.
Tek diyeceğim şu: yasaların hazırlanmasında "mutfak" iyi çalışmıyor. Yasa yapım teknikleri ve sistematiği ihlal ediliyor; tam bir kodifikasyon (yasalaştırma) faciası yaşanıyor. Saygılarımla. |
14-04-2011, 15:43 | #8 | |||||||||||||||||||
|
Bu madde hükmünden, BAM kurulduktan sonra, 3 yıl süre ile tebliğname düzenlenmeyeceği açıkça anlaşılıyor. Tereddüt ettiğim konu "...ve Yargıtay'da..." ibaresi. Yargıtay'da tebliğname uygulaması, BAM kurulduktan 6 sonra mı askıya alınacak YOKSA HEMEN Mİ? Maddenin yazım şeklinden tereddüt ettim. Gerçi amaç yargıyı hızlandırmaksa Yargıtay'da tebliğname uygulamasının hemen durması gerektiği sonucuna varılmalıdır ama dediğim gibi yazım şekli bende tereddüt uyandırdı. Ne dersiniz? |
14-04-2011, 15:50 | #9 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Üstadım, tebliğname uygulamasına ilişkin düzenleme, maddedeki yukarıda alıntıladığım ibare karşısında, BAM.'nin göreve başlama tarihinin RG.de yayımlanmasından 6 ay sonra uygulanacaktır kanısındayım. Saygılar. |
14-04-2011, 15:52 | #10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Bence,
|
14-04-2011, 16:00 | #11 |
|
Bence büyüklerimiz biz uygulamacı avukatların B.K., HUMK, TTK vs ile ilgili kitapları hangi tarihten sonra satın almamız gerektiğini de söylemeliler. Şu an satın alınanlar, daha kanun yürürlüğe girmeden çöpe gidecek. Bunlar da milli servet değil mi?
|
14-04-2011, 16:10 | #12 |
|
Evet, maddenin düz metninden Yargıtay'daki tebliğname uygulamasının askıya alınması BAM kuruluş + 6 ay olarak anlaşılıyor.
Ama işte o zaman da Yargıtay hızlandırılmış olmuyor. Bu durumda, Yargıtay CS'dan tebliğname beklemeye devam... Sayın Güntay ve Sayın Ergin'e teşekkürlerimle... |
14-04-2011, 16:14 | #13 | |||||||||||||||||||||||
|
Mukabil teşekkürlerimi sunmakla, şu sözü de zikretmeden geçemeyeceğim. Tebessüme neden olabilir ama düzenleme için hakikat payı da yok değildir diye düşünüyorum. "Aşırı hız felaket getirir." Saygılarımla. |
14-04-2011, 19:48 | #14 | |||||||||||||||||||||||
|
Evet Cengiz bey in dediği gibi CMK uyarınca görevlendirilen avukatlar temyiz harcı ödeyecek mi ? Bu yöndeki uygulama nasıl olacak bilgisi olan varmı ? |
14-04-2011, 19:51 | #15 |
|
Yargı süreci hız kazanıyor...
'Yargıyı hızlandırmak' amacıyla bazı kanunlarda değişiklik öngören 6217 sayılı Kanun, Resmi Gazete'de yayımlandı
Kanuna göre, bakaya sayılmama koşulları genişletiliyor. Buna göre, istirahat gerektiren hastalığı bulunanlar, anne, baba, eş, kardeş veya çocuğunun hayati tehlikede olduğunu gösteren hastalığı olanlar, sevkten önce veya sonraki 15 gün içinde ikinci derece dahil kan veya kayın hısımlarından biri ölen, kendisi veya ikinci derece dahil kan ve kayın hısımlarından biri evlenen, sevkten önceki veya sonraki iki ay içinde çocuğu doğanlar bakaya sayılmayacak. Yoklama yapılacak süre, birlikte son yoklamaya tabi olan aynı doğumluların yurt genelindeki normal sevk yılı içindeki son celp ve sevk döneminin bitimine kadar uzatılıyor. Ancak bu imkanı kötüye kullananlara 100 TL para cezası uygulanacak. Bakaya sayılmama ile ilgili mazeretler, bu kişiler için de geçerli olacak. Buna rağmen zamanında yoklamasını yaptırmayan yükümlü, 250 TL ile 3 bin TL arasında para cezasına çarptırılacak. Bakaya suçu, ilk kez bakaya kalan yükümlüler yönünden kabahate dönüştürülerek, idari para cezası yaptırımına bağlanıyor. Bu suçu işleyenler hakkında 250 TL ile 3 bin TL arasında değişen para cezalarına hükmedilecek. Bu suçu yeniden işleyenler ile bu eylemleri seferberlik ve savaş halinde işleyenler hakkında eylem niteliğine göre altı aydan üç yıla kadar değişen sürelerde hapis cezası uygulanacak. İcra mahkemesinin verdiği disiplin ve tazyik hapsine ilişkin itirazlar, ağır ceza mahkemeleri yerine icra mahkemelerine ya da asliye ceza mahkemelerine yapılacak. İcra ve İflas Kanunu'nda değişiklik yapılarak, nafaka borçları hariç, alacak miktarı, en yüksek asgari ücret tutarının altında kalan takiplerde, disiplin ve tazyik hapsi uygulanmayacak. Pasaport Kanunu'nda yapılan değişiklikle, yurt dışına pasaportsuz çıkan ya da Türkiye'ye pasaportsuz giren vatandaşlar ile yabancılara hapis cezası verilmeyecek, bin liradan 3 bin liraya kadar idari para cezası uygulanacak. Pasaportları olsa dahi Bakanlar Kurulunca belirlenen mahallerden başka yerlerden Türkiye'ye giren veya Türkiye'den çıkanlara da 500 lira idari para cezası uygulanacak. Para cezalarında, ilgili kolluk birim amiri yetkili olacak. AĞAÇ KESENLERE PARA CEZASI Orman Kanunu'nda yapılan değişikle ormanlardan ağaç kesenlere verilen hapis cezası kalkacak, yerine para cezası verilecek. Teklif, Harçlar Kanunu'nda da değişiklik getiriyor, birçok başvuru harç konusu yapılarak, yargılamayı uzatmaya yönelik yapılan başvurular önlenerek yargıdaki iş yükünün azaltılması amaçlanıyor. Buna göre, ceza mahkemesi kararlarına karşı yapılacak temyiz başvurusu da harca tabi olacak. Temyiz, istinaf ve itiraz harçları 20 lira ile 90 lira arasında değişecek. Noterler terk eden eşin ortak konuta davet edilmesi ve mirasçılık belgesi verilmesi işlemlerini yapabilecek. Bu işlemler harca tabi olacak. DANIŞTAYA İLİŞKİN DÜZENLEMELER Danıştay Başkanlık Kurulunun verdiği kararlara itiraz yolu getiriliyor. Danıştayın üye tam sayısının üçte birinin yedi gün içinde başvurması üzerine Başkanlık Kurulu kararlarına Danıştay Genel Kurulu nezdinde itiraz edilebilecek. Genel Kurul, Başkanlık Kurulu kararlarını aynen ya da değiştirerek onaylayabilecek. Danıştayın görevlerini yerine getirirken gelişen teknolojiden yararlanabilmesi için ''Bilgi İşlem Merkezi Müdürlüğü'' kurulacak. Bunun için Danıştaya 91, Yargıtayda ise 136 personel kadrosu ihdas edilecek. Uyuşturucu veya uyarıcı madde kullanan kişi hakkında, tedaviye ve denetimli serbestlik tedbirine; kullanmayan ancak kullanmak için uyuşturucu veya uyarıcı madde satın alan, kabul eden veya bulunduran kişi hakkında, denetimli serbestlik tedbirine karar verilebilecek. Bu karar, yargılamanın durdurulmasına ilişkin sonuçları doğuracak. Cumhuriyet savcısı, yetkisizlik kararıyla gelen bir soruşturma dosyasında, yetkisizlik kanaati oluşması halinde yetkisizlik kararı verecek. Soruşturma dosyasını, yetkili savcılığın belirlenmesi için görev yaptığı ağır ceza mahkemesine en yakın ağır ceza mahkemesine gönderecek. Mahkemenin verdiği karar kesin olacak. İstinaf mahkemelerinin hapis cezasından çevrilen adli para cezaları hariç, bakacağı adli para cezasına mahkumiyet miktarı 2 bin liradan 3 bin liraya çıkarılıyor. Bu hüküm, istinaf mahkemeleri faaliyete geçinceye kadar geçerli olmayacak. TUTUKLULARA DA CENAZEYE KATILMA İZNİ Hükümlülerin ana, baba, eş, kardeş ve çocuk cenazesine katılmasına ilişkin madde yeniden düzenleniyor. Buna göre, hükümlü, mahkum olduğu cezaevinin bulunduğu yerleşim biriminin dışında da cenaze törenlerine katılabilecek. İzin süresi de yeniden belirleniyor, hükümlü, yol süresi hariç 2 gün izin kullanabilecek. Yasayla tutuklulara da yakınlarının cenaze törenlerine katılma hakkı getiriliyor. Buna göre, ana, baba, eş, kardeş veya çocuğunun ölümü halinde tutukluya soruşturma evresinde soruşturmayı yapan Cumhuriyet savcısı, kovuşturma evresinde ise kovuşturmayı yürüten hakim veya mahkeme tarafından izin verilecek. Cenaze törenine katılma izni, soruşturmanın veya kovuşturmanın selameti, güvenlik bakımından sakınca oluşturmaması koşuluyla, dış güvenlik görevlisinin refakatinde yol süresi dışında, 2 güne kadar olacak. 1 Ocak 2014 tarihine kadar asliye ceza mahkemelerinde yapılan duruşmalarda Cumhuriyet savcısı bulunmayacak ve katılma hususunda savcının görüşü alınmayacak. Ancak verilen hükümler ile tutuklama veya salıvermeye ilişkin kararlara karşı savcının kanun yoluna başvurabilmesi amacıyla dosya gönderilecek. İstinaf mahkemeleri göreve başladıktan 6 ay sonra 3 yıl süreyle istinaf mahkemeleri Cumhuriyet Başsavcılığı ile Yargıtay Cumhuriyet Başsavcılığı tebliğname düzenlemeyecek. Temyiz incelemesi sırasında tarafların duruşma talep edebilmesi için öngörülen parasal değer artırılıyor. Buna göre, 20 bin lira olan miktar 60 bin liraya yükseltiliyor. Bölge adliye mahkemeleri göreve başlayıncaya kadar, yürürlükteki temyiz hükümleri geçerli olacak. Bölge adliye mahkemelerinin faaliyete geçmeden önce aleyhine temyiz yoluna başvurulmuş kararlar hakkında Yargıtayca kanun yolu incelemesi yapılacak, bu dosya ve işler bölge adliye mahkemelerine gönderilmeyecek. Yargıtay, temyiz olunan kararın, esas yönünden kanuna uygun olup da kanunun olaya uygulanmasındaki hatadan dolayı bozulması gerektiği ve kanuna uymayan husus hakkında yeniden yargılamaya ihtiyaç duyulmadığı takdirde, kararı düzelterek onayabilecek. Hakimin takdir yetkisi kapsamında karara bağladığı işlerde bu hüküm uygulanmayacak. Yargıtay ve Danıştay dairelerinin hakim ve savcılara not vermesi uygulaması kaldırılıyor Evlendirme memurunun evliliği ret kararına karşı açılan davalar ile nüfus kayıtlarına ilişkin düzeltme davalarında Cumhuriyet savcısı bulunmayacak. İşyeri kiralamalarına ilişkin Türk Borçlar Kanunun bazı hükümleri 1 Temmuz 2012 tarihinden itibaren 5 yıl süreyle uygulanmayacak. Orman Genel Müdürlüğü müsadere olan ve cumhuriyet başsavcılarının hakkında kovuşturmaya yer olmadığına veya yargılama sonucunda mahkeme tarafından beraat kararı verilen tesisleri 29 yıllığına kiraya verebilecek. 2010 yılından önce özelleştirme programına alınan kuruluşlardan özelleştirme kapsamından çıkarılmış dahi sermayelerindeki kamu payı yüzde 50'inin altına düşen ve hisse senetleri İMKB'de işlem gören kuruluşlar ve bunların kurdukları ya da ortak oldukları şirketler Sayıştay denetimine tabi olmayacak. Yasanın noterlere verilen yetkilere ilişkin hükümleri 1 Ekim 2011, diğer hükümleri ise kanunun Resmi Gazete'de yayımlandığı tarihte yürürlüğe girecek. |
18-04-2011, 10:28 | #16 |
|
bu kanunun 6.maddesiyle 2004 sayılı yasanın 354.maddesine yapılan ekleme benim gibi icra ağırlıklı çalışan tüm meslektaşlarımız için çok kötü bir haber..önceleri yorum yoluyla borçlu sanıkların beraatlerine karar verilirken, şimdi yasa maddesiyle ceza verilmesinin önüne geçilmiş oldu..tüm icra takip dosyalarında brüt asgari ücretin altında olanların oranı nedir tam bilemiyorum ama bu alacak tahsilatını olumsuz etkileyecektir muhakkak..ben bir kurum sözleşmeli avukatıyım ve yasa koyucu bir kalemde tüm dosyalarımdaki tahsil kabiliyetini, zorlama gücünü sıfırladı..
Biraz da yargı hizmetlerinin etkinleştirilmesi için de yasal düzenlemeler yapsalar ya!! |
18-04-2011, 13:03 | #17 |
|
İcra sistemi borçluyu mağdur gören anlayışa sahip ülkemizde.Mutalaka cebri icra etkinleştitilmeli.Önerilerim
1-Bir tek haciz yazısı ile tüm bankalardaki borçlu hesaplarına haciz konulabilmeli. 2-İcra hizmetleri özelleştirilmeli. 3-Bir borçlu hakkında 30-40 takip olabiliyor. Bu durumda Ceza Kanuna bir madde ekleyerek ödememek maksadı ile mal veya borç alan cezalandırılmalı.Piyasada resmen dolandırıcılar var ama onların fiilleri dolandırıcılık sayılmıyor.3'den fazla icra dosyası olan borçlu hakkında ceza hükümleri devreye sokulmalı. 4-Mal beyanında bulunmamak ve benzer icra suçları tekrar getirilmeli. |
18-04-2011, 15:41 | #18 |
|
GEÇİCİ MADDE 3 – (1) 1/1/2014 tarihine kadar, asliye ceza mahkemelerinde yapılan duruşmalarda Cumhuriyet savcısı bulunmaz ve katılma hususunda Cumhuriyet savcısının görüşü alınmaz. Ancak, verilen hükümler ile tutuklamaya veya salıverilmeye ilişkin kararlara karşı Cumhuriyet savcısının kanun yoluna başvurabilmesi amacıyla dosya Cumhuriyet başsavcılığına gönderilir.
İlginç bir hüküm buna göre 2014 yılına kadar C.Savcıları Asliye Ceza Mahkemelerindeki yargılamalara katılamayacaklar.Niye 2014 acaba ? |
18-04-2011, 15:43 | #19 | |||||||||||||||||||||||
|
2016 idi 2014'e çektiler; biriken soruşturma dosyalarının eritilmesinin amaçlandığı ifade ediliyor. |
19-04-2011, 00:46 | #20 |
|
İcra ceza kararlarına ağır cezada itiraz ediyorduk.Bu alışkanlıkla bugün bi itiraz yaptım havale ederken malesef utanarak söylüyorum mahkeme başkanı beni uyardı "avukat hanım yasa 4-5 gün önce yürülüğe girdi bundan sonra itirazlar bir üst icra cezaya gönderilmek üzere karaı veren mahkemeye yapılack" diyerk..
|
23-04-2011, 09:20 | #21 |
|
TBMM de bu kadar avukat ne yapıyor diye bu yasayı görünce sormak geldi içimden
|
Şu anda Bu Konuyu Okuyan Ziyaretçiler : 1 (0 Site Üyesi ve 1 konuk) | |
|
Benzer Konular | ||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Yanıt | Son Mesaj |
Torba yasa ve belediyelerin, kooperatiflerin alacağı | Av.Arzu Erkan | Meslektaşların Soruları | 8 | 08-04-2011 10:31 |
Torba Kanun Gerekli midir? | Adli Tip | Hukuk Sohbetleri | 0 | 03-12-2010 12:21 |
Görevli yargı yolu (adli Yargı mı -idari yargı yolu)-zaman aşımı | akrd61 | Meslektaşların Soruları | 11 | 12-11-2010 23:04 |
Torba Yasa'ya kısmi iptal | Y£LİZ | Hukuk Haberleri | 0 | 05-04-2007 17:00 |
Türk Hukuk Sitesi (1997 - 2016) © Sitenin Tüm Hakları Saklıdır. Kurallar, yararlanma şartları, site sözleşmesi ve çekinceler için buraya tıklayınız. Site içeriği izinsiz başka site ya da medyalarda yayınlanamaz. Türk Hukuk Sitesi, ağır çalışma şartları içinde büyük bir mesleki mücadele veren ve en zor koşullar altında dahi "Adalet" savaşından yılmayan Türk Hukukçuları ile Hukukun üstünlüğü ilkesine inanan tüm Hukukseverlere adanmıştır. Sitemiz ticari kaygılardan uzak, ücretsiz bir sitedir ve her meslekten hukukçular tarafından hazırlanmakta ve yönetilmektedir. |