Ana Sayfa
Kavram Arama : THS Google   |   Forum İçi Arama  

Üye İsmi
Şifre

Hakem heyetlerini şok eden şikayetler

Yanıt
Old 19-02-2007, 12:54   #1
Y£LİZ

 
Varsayılan Hakem heyetlerini şok eden şikayetler

Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri'ne yapılan birbirinden ilginç şikayetler yetkilileri bile şaşırtıyor. Tüketiciler ile satıcılar arasındaki ayıplı mal ve hizmetlerden doğan anlaşmazlıkları çözmek amacıyla hizmet veren Denizli Tüketici Sorunları Hakem Heyeti, geçen yıl 452 başvuruyu sonuçlandırdı. Şikâyet başvurularının 246'sı tüketicilerin, 66'sı da satıcıların lehine sonuçlanırken hakem heyetlerine ulaşan birbirinden ilginç şikayetlerden bazıları şunlar:AYAKKABISINI 6 AY SONRA SORDU
Eşinin ölümünden sonra kendisinden yaşça hayli küçük biriyle evlenen kişi, "Eşim, evlendiğimin ertesi günü takılar ve beyaz eşyalarla birlikte kaçtı. Haklarımın korunmasını istiyorum" diyerek, başvuruda bulundu. Bir tüketici de "900'lü hatlardan birine cinsel gücü artırıcı esans siparişi verdim ama 2 şişe parfüm gönderdiler" şikayetini yaptı. Evlilik hazırlıkları yapan bir çiftin ailesi, beyaz eşya ve mobilyaları ortak aldı. Çıkan anlaşmazlık üzerine düğün iptal edildi ve eşyaları kız tarafı götürdü. Eşyaların yarı parasını isteyen erkek tarafı, kız tarafının "Siz vazgeçtiniz, bu nedenle ödemiyoruz" sözü üzerine, soluğu Tüketici Sorunları Hakem Heyetinde aldı.
Ayakkabı tamircisiyle ilgili bir sorun yaşayan tüketici ise, "Ayakkabımı tamire verdim, 6 ay sonra almaya gittiğimde atıldığını söylediler" iddiasıyla şikayet başvurusu yaptı. Başvuruyu inceleyen heyet, tüketici lehine karar verdi ve ayakkabı tamircisi, ayakkabı bedelini ödedi.
SU GEÇİREN MAYO
Saç dökülmesini önlemek isterken, yaşadığı problem kullandığı ilaç nedeniyle daha da artan tüketicinin şikayeti de, "180 YTL'ye saç dökülmesini önleyici ürün aldım. Üzerinde yazan talimata göre kullanmama rağmen, saçlarım daha çok dökülmeye başladı" şeklinde oldu. Tesettür mayosu alan bir kadın, ürünün su geçirmesi üzerine şikayetçi oldu. Yapılan incelemede, bunun herhangi bir üretim hatasından değil, kullanıcı hatasından kaynaklandığına karar verildi.
Ucuz diye sahte tercih ediliyor
Türkiye'de, tüketicilerin yüzde 74'ünün orijinal fiyatlarının yüksekliği nedeniyle sahte ürün aldığını görülüyor. Ucuz diye tercih edilen sahte ürünlerin tüketicilere ve ülke ekonomisine verdiği zarar ise milyar dolarlarla ifade ediliyor. Yetkililer, Türkiye'de ve dünyada kayıt dişiliğin halen büyük bir sorun olduğunu belirterek kayıt dişiliğin en önemli kollarından birisinin sahte ve merdiven altı üretim olduğunu söylüyor.
Sahte ürünler nedeniyle devletin uğradığı kaybın geçen yıl 4 milyar dolar civarında olduğu tahmin edilirken bu parayla iki milyon kişiye asgari ücretle istihdam sağlanabileceği kaydediliyor. Sahte ürün ticaretinin dünyadaki boyutunun geçen yıl 512 milyar dolar olduğu, bu yıl ise 550 milyar dolara ulaşmasının tahmin edildiğini söyleyen yetkililer, "Merdiven altı üretimin ekonomik boyutları tam olarak ölçülemi-yor. Özellikle ilaç, oyuncak, ev bakım ürünleri, yiyecek ve içecek ürünlerinde sahtecilik arttı.Çöp torbasının bile sahtesi var. Sahte ürünler ile ilgili rakamsal veriler ürkütücü. Gelişmekte olan ülkelerdeki ilaçların yüzde 10 ile yüzde 20'si standartlara uymuyor" diyor.
Türkiye'de sadece sahte sigaranın yarattığı vergi kaybının 750 milyon dolar olduğu dile getirilirken sahte içkinin sektöre zararının ise 400 milyon doları bulduğu tahmin ediliyor. Gelişen teknolojinin de sahtecilere yardım ettiğini ifade eden yetkililer, Bazen marka sahibi bile ürünün sahte olduğunu anlayamıyor. Şirketlerin amblem, ürün bilgileri ve ambalajları çok kolay ve birebir taklit edilebiliyor. Sahte ürünler, daha çok küçük ölçekli marketlerde, açık pazarlarda ve el altından satılıyor. Ülkemizde hala tüketicilerin yüzde 74'ü orijinal fiyatların yüksekliği nedeniyle sahte ürün satın alıyor"diyor.
Tüketiciye ücretsiz hukuki yardım
ADANA Barosu Tüketici Hakları Komisyonu Başkanı Avukat Turgay Mumcuoğlu, Tüketici Mahkemesi Hakimleri, il ve ilçe Hakem Heyetleri ile irtibat halinde tüketicilerin problemlerine çözüm bulmaya çalıştıklarını söyledi. Komisyon Başkan Yardımcısı Hürü Tuğba Akkoca ve Raportör Alparslan Ka-çar'ın da katıldığı toplantıda Mumcuoğlu, bu amaçla ilk önce Adana 1. ve 2. Tüketici Mahkemesi hakimlerini ziyaret ettiklerini kaydetti. Amaçlarının tüketiciye haklarını anlatmak olduğunu ifade eden Mumcuoğlu, tüketicilerin aldığı ürünü güvenle kullanabilmelerine yardımcı olmaya çalıştıklarını dile getirdi. Akkoca da, tüketicinin ayıplı malları 7 ile 30 gün içerisinde iade edebileceğini hatırlattı. Herhangi bir ürün alımında verilen fişin garanti belgesi yerine geçmediğini vurgulayan Akkoca, tüketicilerin mutlaka ahş-verişleri belgelendirmelerini istedi. Akkoca, 782 YTL değerinin altındaki ürünler için İlçe Hakem Heyetleri'ne üzeri fiyattaki mallar için ise Tüketici Mahkemeleri'ne başvurulabileceğini sözlerine ekledi.
Tüketici Şikâyeti: Nike'ın botu kullanılamaz halde
VAN'dan yazan okurumuz Necdet Caner, Nike marka ayakkabısının hatalı şekilde tamir edilmesinden şikayet ediyor: "Yaklaşık bir yıl önce satın aldığım Nike marka su geçirmez botun dikişleri bir süre önce atmaya başladı. Bunun üzerine ürünü satın aldığım mağazaya gittim. Bana botu kendilerine bırakmamı, burada tamir edilememesi halinde ürünü İstanbul'daki merkeze göndereceklerini ve gerekeni yapacaklarını söylediler. Ben de botu bırakıp 3 gün sonra durumu öğrenmek üzere tekrar mağazaya gittim. Botun hazır olduğunu söylediler. Botu gördüğümde adeta şok oldum. Sıradan bir ayakkabı tamircisi ayakkabının üzerini zikzaklar halinde dikmişti. Ürün su geçirmezlik özelliğini yitirmesinin yanı sıra son derece çirkin bir görünüm almıştı. Neden bu şekilde yaptıklarını sorduğumda ise bir şey yapamayacaklarını söylediler. Nike markasına güvenip satın aldığım bot şimdi kullanılamaz halde. Ürünü hatalı tamir eden Nike'ın sorunumu çözmesini istiyorum."

http://www.birgun.net/bolum-59-haber...tml#haber_basi
Yanıt


Şu anda Bu Konuyu Okuyan Ziyaretçiler : 1 (0 Site Üyesi ve 1 konuk)
 
Konu Araçları Konu İçinde Arama
Konu İçinde Arama:

Detaylı Arama
Konuyu Değerlendirin
Konuyu Değerlendirin:

 
Forum Listesi

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Yanıt Son Mesaj
Tüketici Hakem Heyetine Başvuruda Süre Viyola Meslektaşların Soruları 1 06-02-2007 10:40
Tüketici Hakem Heyeti turbo Meslektaşların Soruları 6 28-11-2006 18:00
Tüketici Hakem Heyeti Av.Ceylan Pala Karadağ Tüketicinin Korunması Hukuku Çalışma Grubu 2 15-11-2006 10:16
Anlaşmazlıkların Hakem Yoluyla Çözümü Av. Hulusi Metin Meslektaşların Soruları 1 12-08-2002 23:54
Baro Hakem Kurulu Av. Hulusi METİN Hukuk Sohbetleri 0 10-02-2002 14:21


THS Sunucusu bu sayfayı 0,04017901 saniyede 13 sorgu ile oluşturdu.

Türk Hukuk Sitesi (1997 - 2016) © Sitenin Tüm Hakları Saklıdır. Kurallar, yararlanma şartları, site sözleşmesi ve çekinceler için buraya tıklayınız. Site içeriği izinsiz başka site ya da medyalarda yayınlanamaz. Türk Hukuk Sitesi, ağır çalışma şartları içinde büyük bir mesleki mücadele veren ve en zor koşullar altında dahi "Adalet" savaşından yılmayan Türk Hukukçuları ile Hukukun üstünlüğü ilkesine inanan tüm Hukukseverlere adanmıştır. Sitemiz ticari kaygılardan uzak, ücretsiz bir sitedir ve her meslekten hukukçular tarafından hazırlanmakta ve yönetilmektedir.