Mesajı Okuyun
Old 04-10-2011, 01:25   #7
Mesut ÇETİN

 
Varsayılan

Alıntı:
Yazan Konuk
Öncelikle cevaplarınız için teşekkürler.
Mesut bey, ilacın adı 'Psorcutan Krem'. Reçetenin üzerinde, ilacın isminin yanında parantez içinde 'yüz için' diye belirtilmiş. 7 gün kullanıp 10 gün ara vermesini söylemişti doktor hanım. Söylenen şekilde kullandı ama lekeler uzaktan bile belli olur hale geldi ve yanağa doğru yayıldı. Uzun süredir bu hafif leke vardı ama hiçbir yayılma veya büyüme söz konusu olmamıştı ilaç kullanmadan önce. Doktor hanım ilk önce Vitiligo'dan şüphelenmişti ama muayeneden sonra öyle bir teşhis koymadı, sadece bu ilacı kullanmasını söyledi.

--------------------------------------------------------------------



Yeniden merhaba,

Kardeşinizin kullandığını preparat sedef hastalığı için kullanılan bir ilaçtır.
Bu ilaç son derece dikkatli kullanılması gereken,doktorlarınvereceği dozda ve şekilde tatbik edilmesi önerilen,belli dozdan fazla kullanılmayan bir preparattır.Bir çok yan etkileri de olabilen bir ilaçtır.
Örneğin açık yara üzerine,tahriş olmuş deriye,ağıza,yüze sürülmesi önerilmeyen bir özelliği de prospektüsünde yazmaktadır.
Ama uzman doktorumuz bu ilacı eğer sedef teşhisi koymamış ise kardeşinize koyduğu teşhis ne ise yeni bir tıbbi uygulama
çerçevesinde ve belli zaman aralığında uygulattığı görülmektedir.
Bunun bilimsel bir açıklamasını ancak doktorunuz yapacaktır.
Doktorunuzun reçeteye de "yüze tatbik edilecek"şeklinde not düşmüş ve 7 gün kullanımdan sonra 10 gün ara verme durumunu yazdığını siz
belirtmişiniz.
Kardeşinize böyle bir ilaç verdiğini yan etkilerinin olabileceğini,dikkatli kullanılması gerektiğini şifaen de söylemiş olduğunu düşünüyorum.
Yani doktor üzerine düşen açıklamayı yapmış gözükmektedir.
Böyle uyarı olan reçeteyi alan eczacı da ilacı vermede bir kusurunun olmadığı kanatindeyim.
Eczacı da en azından bu ilacın yüze sürülmemesi gerektiğini ama doktorun böyle bir uygulama istediğini kardeşinize söylemiştir.
Eczacı ilacın şifa verip vermemesi yönünden zaten sorumlu tutulamaz.

Doktorunuza gidip durumu anlatmalı yeniden muayene olmalısınız.Doktorunuz

gereken tıbbi açıklamayı size yapacaktır.

Kardeşinizi muayene ve tedavi eden doktor gereken ilgiyi göstermez ve bu ilacı niçin verdiği konusunda sizi tatmin etmeyen bir
yanıt verirse elbette doktor hakkında isterseniz gerekli şikayeti yapabilirsiniz.

Bunun için yapılacak şey bir avukata başvurarak adli işlem başlatmaktır.
Bu arada kardeşinizin tedavisini aksatmamanız ve başka bir uzman doktora muayene olarak tedavisine bir an önce başlanmamasında
yarar görmekteyim.

Acil şifalar dileklerimle saygılarımı sunuyorum.
Ecz.Mesut ÇETİN